Vervormen van kunststof brandstof tanks

Hallo,

Heeft iemand ervaring met het vervormen van kunststof brandstof tanks?

Ik ben bezig met een toestel waar de uitlaat door de romp ligt. Dus ben redelijk wat plaats kwijt. Nu heb ik 1 tank (impeller tank) gevonden die heel goed past, maar het hoekje van de tank steekt uit. En dit hoekje wil ik dus naar binnen gaan duwen (warm maken of zo). Want ik kan niets uit de vleugel wegsnijden zodat de tank past. En een andere tank past niet, daar is de ruimte te smal voor.

Hoe kan ik zoiets het beste aanpakken. Iemand tips?
Of is het helemaal niet mogelijk om de kunststof tanks te vervormen.

groeten Paul

Volgensmij zijn tankjes van thermoplast materiaal gemaakt. In theorie zal het dus wel lukken (verwarmen en dan indrukken)

Of het in de praktijk makkelijk uitvoerbaar is weet ik niet. Je zal heeeel goed op moetten letten dat je geen lek krijgt en dat de klunk niet vast kan komen te zitten.

Hallo Allemaal,

Het kan inderdaad. Gewoon met een aansteker eronder. Natuurlijk niet op 1 plaats maar bewegen. Je tank wordt helaas wel zwart aan de buitenkant. Maar dat maakt niet zoveel uit (vind ik).

De tank begint te glimmen waar je hem warm maakt, en dat geeft dus aan dat hij zacht begint te worden. En toen heb ik hem op een plankje hout geduwd, zodat hij indeukt. Dan in het water gehouden, zodat hij weer afkoeld en hard wordt.
Ik heb hem wel meerdere keren warm moeten maken, om het juiste resultaat te boeken, maar hij is nog helemaal dicht (heb hem onder druk al getest).

Als ik tijd heb dan plaats ik wel een foto, maar kan niets beloven

groeten Paul

Back