Vervroegd sinterklaas >> Wren44Gold

Hallo,

Met dank aan Sandor van Digitech-turbines een vervroegd sinterklaasfeest voor mij.
Supermooie turbine met een super-prachtig uitziende ATCU.
de Wren gaat in de Eliminator welke een elektro kit is.
Deze kit is ontworpen door Look van speedmodels voor een opdrachtgever in Oostenrijk.
Samen met Look zijn we deze kit aan het ombouwen naar een turbine kist.
Look is tevens bezig met een ontwikkeling van een Jet die geheel voor de Wren44 ontworpen zal worden.
Met een gewicht (incl kero) van 3,5 kilo en een stuwdruk van zo'n 5 kilo zal deze raket lekker snel door het luchtruim knallen.
We krijgen technische geestelijke ondersteuning van Digitech-turbines.

wren44gold%20001.jpg

wren44gold%20005.jpg

wren44gold%20008.jpg

wren44gold%20011.jpg

Eli-retract%20002.jpg

Grtz
Nickos

@ Mooi man 8)

Schitterende motor en met deze kist ZEEEKKKEEERRR geen probleem, deze motor sleurt een intro boomie al als een engeltje met heimwee omhoog, laat staan deze kist.
Ben benieuwd als ie omhoog gaat. :D

Grtz Ger

Ger,

Dank je wel.
Die turbine ziet er echt fantastich mooi afgewerkt uit.
En de nieuwe ATCU voor de Wren turbine van Digitech is echt super mooi en compact.
We zijn nu nog vollop bezig met twee side tanks (afmallen) en dan het soppen van de kevlar tanks.
De vleugels zijn gemaakt van Piep daaoverheem carbon (helemaal) en ingedekt met 0,04 triplex en twee liggers erin.
En dan 45 gramm glas eroverheen.
Nou, als dat nog breekt :?: :?:

total_eli%20008.jpg

Deze kist heb ik gemaakt voor ejets.at welke deze in zijn programma heeft.
Momenteel ben ik nog bezig voor een duitser deze elektro jet te maken en natuurlijk mijn eigen eliminator waar de Wren in komt te zitten.

Kan niet wachten om er mee de lucht in te gaan.....

Nickos

sponsored by www.digitech-turbines.com

Hoi Nickos,

Dat is ff iets moois wat je van de sint hebt gekregen, dan moet jij wel heel lief zijn geweest, ziet er allemaal geweldig uit.

Nu maar afwachten wat ik in men schoen vind hihi.

Heelveel plezier ermee hoor toppie

@Nickos.

Zie dit maar als positieve feedback maar eh ik denk dat deze vogel met iets meer pijlstelling er nog gelikter zal uitzien en de vliegkwaliteiten misschien zelfs beter worden.
Zelfde pijlstelling als het stabilo :?:
Verder hele strakke kist 8) wil hem graag zien vliegen.

Hmmm, nog niets in mijn schoen gevonden :?

Grtz Ger.

@Jaap,

Thanks....

Sinterklaas is mijn held :D

@Ger,

Denk wel dat je gelijk kan hebben.
Als Look meeleest?? kan hij dit mischien meenemen in zijn Jet-ontwerp :?:
Helaas ben ik ook maar beperkt in het bouwen van Jets en bespreek zo nu en dan mijn ideeén met de ontwerper.

De elektro versie vliegt in iedergeval super strak, denk dat de turbine versie alleen nog maar kan overtreffen..... :roll:

video maiden flight Eliminator Elektro
http://www.speedmodels.nl/Eliminator90_forum.wmv

Grtz
Nickos

:D

knife.JPG

Van mij mag je meer pijlstelling hebben !!
We kunnen zo een vleugel voor je snijden met meer pijlstelling.
Het staat mij bij dat een meer rechte vleugel stabiler is met kunstvlucht
of figuren vliegen.

Misschien een grotere vleugelwortel dan krijg je aan de voorkant meer pijlstelling en blijven de vliegeigenschappen gelijk.
Maar eerst vliegen met die turbo's !!

Is er nog iemand in de omgeving van Haarlem die een spuitruimte
of garage tijdelijk te huur heeft ??
Heel hartelijk bedankt. :twisted:

Nickos,
Heb je ook nog een link van die nieuwe video ??
Bedankt.

@strega,

Ik weet niet wat stabiler is maar het is wel een sneller gezicht meer pijlstelling.
(als ik um nog kan volgen in de lucht... :lol: :lol: )

Er is idd een tweede clip gemaakt van de Eliminator:

http://www.ejets.at/_lccms_/downloadarchive/00026/download.htm?VER=BDE7E510E6554df2814FF8B335C580EF

De maiden van deze Jet zal ik zeker op video vastleggen en hij is volgend jaar te zien op diverse shows...(tenminste dat is de bedoeling)

Eerst nog aardig wat arbeid eraan spenderen...schilderen en met de airbrush.
Ach, de dagen worden korter/of was het nou langer??
In iedergeval meer gelegenheid om te rommelen met de hobby.

Grtz
Nickos

Jetpower was SUPER !!
Geeft veel inspiratie !!
Net een stabilo gemaakt met veel pijlstelling !!

Hoi Nick,

Ik heb is even na zitten denken waarom mij dat nu niet overkomt en wat denk je ik heb helemaal geen SCHOORSTEEN !!!!!! en ik zet ook nooit een kerstboom.
Zit ik me daar een partijdje lief te wezen voor niks ??? of ni

Heb je een idee hoe ik dat moet oplossen ??? jaja een schoorsteen metselen natuurlijk :lol:

Hoi Jaap,

Ik hoop dat je schoenmaat 60 hebt, past ook wel een mooie Jet in.... :wink:
Hoop dan ook dat je een mooi liedje kan zingen....daar hangt de afwerking weer aan vast...... :D

Ik kom morgen met Look mee, mischien met een berg stenen voor je schoorsteen.... :lol:

Grtz
cul8er
Nickos

Hoi Nick,

Haha ik heb maat 41,5 dat gaat niet passen en zingen kan ik ook niet, die berg stenen, oke kank mee leven maar ze aan elkaar knusselen ook wel hihi.

Ik zie jullie morgen.

Hoi Jaap,

Je bent een goeie kerel!
Je staat goed in het leven.......weet zeker dat sinterklaas wel wat voor je meebrengt....
:thumbsup:

Nickos

Hoi Nick,

Hahaha THANKS, het was gezellie zondag maar je hebt die stenen vergeten voor die schoorsteen !!!! ma we hebben de tijd hihi.

Leuke gasten zijn jullie en ik denk dat het helemaal goed komt.

Back