Verwerking van kabels in Funjet vleugel

Afgelopen weekeinde m'n Funjet opgehaald. Natuurlijk even de bouwhandleiding doorgenomen en daarin zag ik staan dat de kabels in de vleugels in de daarvoor bestemde sleufjes moeten worden vastgezet met kleurloos plakband. Ik vind dat niet de meest mooie oplossing en ik vraag me daarnaast ook af of dit met die gierende snelheden ;) wel blijft zitten. Heeft iemand hier ervaringen mee of hier een alternatief voor?

Weet iemand overigens of het een probleem is om de gaten tussen romp en vleugel bij de servosnoeren zo groot te maken dat hier een servostekkertje doorheen kan? Dat zou dan voorkomen dat ik moet gaan solderen aan een kabel die al in het vliegtuig zit.

Alvast bedankt voor jullie reactie!!

Groet,
Björn

Laatst bewerkt:
De kabels blijven wel op zijn plaats met het plakband bij jou gierende snelheid . :mrgreen:

En de gaatjes kan je rustig op stekker grote maken .

Mvg Johan

Vormt dat verder geen belemmering bij het spuiten van het model? Ik heb Multiplex primer en een mooie matzwarte spuitverf (ben het merk even kwijt, maar kan goed op elapor).

Weet iemand overigens of het een probleem is om de gaten tussen romp en vleugel bij de servosnoeren zo groot te maken dat hier een servostekkertje doorheen kan? Dat zou dan voorkomen dat ik moet gaan solderen aan een kabel die al in het vliegtuig zit.

Alvast bedankt voor jullie reactie!!

Groet,
Björn

gewoon even de connectors uit de stekker wippen met een speld. Zonder plastiek kan dit makkelijk door een klein gaatje.

ik heb net m'n funjet afgewerkt dit weekend en heb alle gleuven en gaatjes opgevuld met dit
en voor het gewicht moet je het zeker niet laten mijn funjet weegt vlieg klaar 635 gr

IMG_2694.JPG

IMG_2771.JPG

ik heb net m'n funjet afgewerkt dit weekend en heb alle gleuven en gaatjes opgevuld met dit
en voor het gewicht moet je het zeker niet laten mijn funjet weegt vlieg klaar 635 gr

Ik kan de foto's niet zien, maar heb even in je picasa album bij de Funjet gekeken. Bedoel je 'Superlight'? De FJ ziet er trouwens erg netjes en afgewerkt uit. Ik ben nog aan het nadenken over een kleurenschema, maar het zal overwegend matzwart worden. Waarschijnlijk met wat fluoriserende effecten.

Kun je dat spul gewoon in de bouwmarkt kopen? Ik heb voor die sierlijsten nog wel een tube lijm liggen. Dat spul werkt ook als vulmiddel en droogt mooi op. Ik zal eens wat op het verpakkingsmateriaal uitproberen!

het is inderdaad super ligt om mee te werken met dit product
dit heb je in verschillende merken en meestal te verkrijgen in een bouwmarkt

ps ik zou niet te veel donkere kleuren gebruiken als ik jou was, wel zeer mooi maar als het bewolkt is tamelijk moeilijk te zien .fuluo helpt natuurlijk wel .
ook vindt ik aan te raden om boven en onder kant in totaal ander kleur te geven.
dit is natuurlijk mijn idee ,en ik wil die zeker niet opdringen hoor .;)

ps ik zou niet te veel donkere kleuren gebruiken als ik jou was, wel zeer mooi maar als het bewolkt is tamelijk moeilijk te zien .fuluo helpt natuurlijk wel .
ook vindt ik aan te raden om boven en onder kant in totaal ander kleur te geven.
dit is natuurlijk mijn idee ,en ik wil die zeker niet opdringen hoor .;)

Ik wilde boven en onder al een totaal andere kleur geven, maar had er nog niet bij stil gestaan dat een donkere kleur bij wat bewolking of een invallende avond wellicht niet zo'n goed idee is. Bedankt voor de tip. Ik denk dat ik de opstaande staartjes en een deel van het rugdeksel zwart maak. Misschien ook de uiteinden van de vleugels wel. Dan heb ik toch verschil tussen boven en onder en overheerst het donker niet teveel.

Back