verwijderen van loswax

Als wij aan het werk gaan met een romp die net gelost is (1:1 zeiljachten) dan ontvetten wij het te bewerken gedeelte altijd met aceton. Werkt perfect op een gelcoat laag. ;) Welk merk wax gebruik je? Kan morgen eens even zien welke wij gebruiken.

Met een vers geloste epoxy romp ('vers' is dan binnen twee weken na het lossen) zou ik voorzichtig zijn, daar epoxy verweekt met aceton.

Afhankelijk van de dikte van het laminaat help je je romp op die plek naar de gallemiezen (been there, done that...).

Afwassen met een heet sopje met ruim afwasmiddel is een stuk veiliger.

Groeten, Jan.

Met een vers geloste epoxy romp ('vers' is dan binnen twee weken na het lossen) zou ik voorzichtig zijn, daar epoxy verweekt met aceton.

Afhankelijk van de dikte van het laminaat help je je romp op die plek naar de gallemiezen (been there, done that...).

Afwassen met een heet sopje met ruim afwasmiddel is een stuk veiliger.

Groeten, Jan.

Mja daar heb je inderdaad wel kans van... wij hebben dan ook geen epoxy rompen... :?

Heb mn polyester reparatie guru collega vandaag door de drukte niet gesproken dus dat doe ik morgen even!

M88/87 gebruikt? In principe zou elke ontvetter moeten werken, dus de meeste schoonmaakmiddelen ook, zoals dreft enzo. Aceton op gelcoats werkt ook prima, en op volledig)uitgeharde epoxy. met PVA is water genoeg ;)

Waar werk je merlijn?

jahoor, heb nog mallen gemaakt van zo iets model(vandutch) een jaar of 2 geleden. afgelopen jaar bij linq stage gelopen en gewerkt, nu weer naar school :)

@ IJtsma,

Op het werk gebruiken wij "honey wax" of "88" voorkeur gaat uit naar de eerste aangezien deze fijner uitpoetst in de mal en de styreendamp er minder effect op heeft.

Loswas is te verwijderen met oplosmiddelen.

Ik had vroeger een mooi product op waterbasis, maar dat wordt niet meer in Europa geleverd.

Werkzaam zijn o.a. aceton en Ferro FS-10C. Goed natmaken met een doek, en direct met een schone, droge doek de boel droogvegen. dit 3 keer herhalen.

hallo

ik gebruik een sopje met wat azijn er in en gerust overdrijven met die azijn
daarna voor het spuiten nog eventjes met wasbenzine en nooit problemen gehad

groetjes raf

Back