Verzameltopic Walkera CP helicopters

Discussie in 'Algemeen heli' gestart door Chow, 25 aug 2012.

  1. Chow

    Chow Forum veteraan

    Lid geworden:
    21 mrt 2011
    Berichten:
    10.452
    Locatie:
    Paramaribo
    Omdat de V120D02S zo goed bevalt en op dit forum deze helicopter nu al meerdere gebruikers kent groeit het V120 topic uit zijn jasje. Zo vliegt iemand ook de Mini CP. Ik heb zelf de Genius CP. Er zijn ongetwijfeld V450D01 vliegers en er is sinds kort de Master CP verschenen die weliswaar wat omstreden lijkt maar wel nieuwsgierig maakt.
    Ik wil dit topic gebruiken om ervaringen uit te wisselen over Walkera collective pitch helicopters en de WK en Devo zenders. De diverse modellen zijn weliswaar verschillend maar de helicopters hebben ook veel overeenkomsten.
     
  2. hoogvlieger

    hoogvlieger Guest

    tja, ik geloof er ook niet in...
    m'n ervaring is dat het per model verschilt, Walkera's prima vliegende machines zijn, maar fragieler en (ook afhankelijk per model) sneller onderdelen slijten.
    hun radio systeem is gewoon goed, alleen een domper dat ze vanaf de DEVO serie niet meer compatibel met elkaar zijn...
    de V450D01 raad ik af, de V400D02 is een aanrader als je je eerste 400/450 size cp zoekt.
    de micro's doen het zo te lezen goed, dus hopelijk schud WK die image nog eens definitief af :cool:
     
  3. hoogvlieger

    hoogvlieger Guest

    stel je er niet teveel van voor.
    de belangrijkste verandering is de ontvanger unit (om de DEVO te kunnen verkopen).
    waar het om gaat is de constructie, lagers, de belt (nogal stroef) en de montage vanaf fabriek.

    heb er twee gehad, en de een was nog te fixen, terwijl de ander alleen maar vastgelijmde dolgedraaide schroeven had...:mad:
    maar als de mensen van het forum er een revieuw over die V2 willen....
    mogen ze 'm mij wel bezorgen:D
     
  4. Chow

    Chow Forum veteraan

    Lid geworden:
    21 mrt 2011
    Berichten:
    10.452
    Locatie:
    Paramaribo
    Je kunt echter niet zien of de lagers in de loop van de tijd verbeterd zijn.. Ik weet wel dat Walkera een enorme inhaalslag heeft gemaakt..
     
  5. hoogvlieger

    hoogvlieger Guest

    da's waar, en mocht dat zo zijn: Bravo Walkera :)
     
  6. Chow

    Chow Forum veteraan

    Lid geworden:
    21 mrt 2011
    Berichten:
    10.452
    Locatie:
    Paramaribo
    Zolang ik af en toe een filmpje bekijk van Manuel Campos dan geloof ik wel in Walkera. Zeker voor het grootste deel van de vliegers..



    Of deze met de Genius CP in stock setup

     
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  7. Daviddutch

    Daviddutch

    Lid geworden:
    16 jun 2012
    Berichten:
    2.491
    en deze niet te vergeten natuurlijk de V120D02S.....Let vooral op 4.10min (na 4 min is trouwens de prut al op bij die andere;))

     
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  8. Chow

    Chow Forum veteraan

    Lid geworden:
    21 mrt 2011
    Berichten:
    10.452
    Locatie:
    Paramaribo
    Je moet geloof ik bij die motor wel je lagers elke 5 vluchten vetten en controleren :D
     
  9. Daviddutch

    Daviddutch

    Lid geworden:
    16 jun 2012
    Berichten:
    2.491
    Ja ach hij crashed hem geloof ik 5 keer in 6minuten dus denk dat je wel meer kan controleren, maarja blijft vliegen.
     
  10. Chow

    Chow Forum veteraan

    Lid geworden:
    21 mrt 2011
    Berichten:
    10.452
    Locatie:
    Paramaribo
    Hier mijn setje dan.. Past nog wel een 200 sized bij ;)

    [​IMG]
     
  11. Daviddutch

    Daviddutch

    Lid geworden:
    16 jun 2012
    Berichten:
    2.491

    Past ook nog wel een mini cp tussen hoor;)
     
  12. Chow

    Chow Forum veteraan

    Lid geworden:
    21 mrt 2011
    Berichten:
    10.452
    Locatie:
    Paramaribo
    De Genius is net voorzien van nieuwe motoren dus kan wel weer even mee. Maar de Mini CP kan er prima naast natuurlijk. Zo duur is ie niet als je eenmaal een zender hebt..
     
  13. Daviddutch

    Daviddutch

    Lid geworden:
    16 jun 2012
    Berichten:
    2.491
    juist kan je kiezen een ESC voor de 130 of een mini CP:D
     
  14. Chow

    Chow Forum veteraan

    Lid geworden:
    21 mrt 2011
    Berichten:
    10.452
    Locatie:
    Paramaribo
    Jawel maar de 130 X heeft natuurlijk wel een bak power. Wel jammer dat er best veel klachten over zijn en dat er blijkbaar veel aan gesleuteld moet worden. Gemiste kans denk ik..
    Mini CP is in mijn vlootje beetje overkill. Ik vlieg wel eerst de Genius op. Denk wel dat de Master CP er komt. Niet omdat die technisch nu zo geavanceerd is. In tegendeel. Maar maatje groter en blijkbaar van beton gemaakt. Vind het ook leuk om verschillende modellen te vliegen. Hebben allemaal zo hun eigenschappen.
     
  15. Jan Belt-CP V2

    Jan Belt-CP V2

    Lid geworden:
    10 mei 2012
    Berichten:
    659
    Locatie:
    Noitdorp
  16. Chow

    Chow Forum veteraan

    Lid geworden:
    21 mrt 2011
    Berichten:
    10.452
    Locatie:
    Paramaribo
    Nou Jan. Die hoort er zeker bij. We kunnen uren praten over de voors en tegens van de diverse merken maar 1 ding is zeker. Walkera heeft in ieder geval het design op orde. Vind het echt een geweldig mooi ding om te zien. Verder is het zo dat met name de grotere Walkera's prima zijn te upgraden als je dat wil..

    Een ander V500D01 filmpje waar je meer de details kunt zien van de heli.. Let niet al teveel op de meneer. Hij praat langzaam. Wellicht een aanvaring met Badr Hari gehad in het verleden :p

     
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  17. Jan Belt-CP V2

    Jan Belt-CP V2

    Lid geworden:
    10 mei 2012
    Berichten:
    659
    Locatie:
    Noitdorp
    Het is wel jammer dat deze V500D01 Flybarless 3D RC nog steeds nergens te koop zie:confused:


    Jan
     
  18. Chow

    Chow Forum veteraan

    Lid geworden:
    21 mrt 2011
    Berichten:
    10.452
    Locatie:
    Paramaribo
    Er zal wel aan te komen zijn denk ik maar is schaars inderdaad. Ik heb de indruk dat Walkera vooral gericht is om zoveel mogelijk kleine heli's te verkopen met een Devo zender en dan de grotere modellen uit te brengen. Ze hebben de V450D01 net vernieuwd naar hun 6 axis gyro. Die moet dan net zo stabiel vliegen als de V120. Er zal dus ook een Devo versie komen van de V500 met nieuwe gyro..
     
  19. Chow

    Chow Forum veteraan

    Lid geworden:
    21 mrt 2011
    Berichten:
    10.452
    Locatie:
    Paramaribo
    Ik snap die Chinezen overigens wel. Je hebt een totaalmarkt van mensen die heli's willen vliegen. En groot deel zal 3D willen vliegen. Dan heb je een aantal grote merken die zich onderscheiden door het bieden van kwaliteit die de Szabo's van deze wereld nodig hebben. Denk aan Mikado Logo, SAB met de Goblin, Henseleiter, en achteraan komt dan Align. Dan nog een batterij aan andere fabrikanten zoals Scorpion en Beastx. Is geweldig. Echt. Maar dat zijn producten die denk ik voor 95% van de piloten weliswaar mooi zijn maar totale overkill natuurlijk. Want zoveel Szabo's zijn er niet. Dus wat doet Walkera. Die zet nu heli's in de markt die de 95% aanspreekt. Szabo zal er niet snel voor kiezen maar hij is niet de 95% maar de 5%.
    Kijk maar. T'is vanaf de Genius eigenlijk begonnen. Toen is Walkera zich bezig gaan houden met heli's die klappen kunnen hebben en extra stabilisatie hebben. Daarmee appelleren ze aan mensen die graag Szabo willen zijn maar nog heel veel moeten oefenen. En dat oefenen doe je liever met een Walkera dan met een Mikado Logo.
    De enige vraag is of Walkera zich blijft focussen op de markt van kleine 3D heli's of dat ze ook een gooi gaan doen om te kunnen concurreren met de grotere heli's bij de grotere merken. Ik weet dat niet. Geen idee of dat financieel interessant is voor ze. Ik denk dat ze meer verdienen aan massa verkoop dan de 5% voorzien van top materiaal.
     
  20. Daviddutch

    Daviddutch

    Lid geworden:
    16 jun 2012
    Berichten:
    2.491
    Ze moeten zich blijven focussen op de kleine helis voor de massa niemand zal een v500d01 kopen voor 589Euro want daar heb je veel meer keus in 500 sizes
    en voor goedkoper en beter bekend.

    Het is een mooie heli en ongetwijfeld goed maar pfff wat een geld
     

Deel Deze Pagina