Verzonnen Hydro F1

Ik heb mijn eigen Hydro F1 gebouwd. Het doel was om een vliegtuig te maken wat vanaf gras en de zaal (indoor) kan starten.
De ailerons heb ik verwijderd. Hij stuurt met alleen richting. Mijn vraag is of jullie denken of dit kan gaan vliegen.
Het is een aangepast ontwerp van de Hydro van RCPowers.

full

Hij weegt vliegklaar (zonder lipo) 260 gram. Motor is de 2208/08 met 2600 KV en 6 maal 5,5 pop erop en 20a regelaar.

full

Op de zolder wil ´ie er in elk geval wel vandoor, maar ik heb er nog niet mee gevlogen.
Gaat dit werken in dit ontwerp en met deze setup?

Laatst bewerkt door een moderator:
met genoeg power en het juiste balans vliegt alles!
alleen denk ik dat het vliegen zonder ailerons zeer lastig wordt

het zal vast wel vliegen, ik heb zelf een nutball gehad die ook vloog met zo'n soort opstelling. het vliegt eigenlijk net alsof je met rolroeren stuurt.
t2596743-76-thumb-nutball%20badge4forprint.jpg

wat voor prop diameter zou je maximaal kunnen gebruiken? lijkt me wel leuk om in de zomer te gaan watervliegen!

Groeten,
Sam

Laatst bewerkt:
Olaf,

wat voor lipo ben je van plan te gebruiken? Met die motor en een KLEINER propje, vlieg ik mijn 320 gram zware swift. En dat is een raket!!! Ook vertikaal, dus dit wordt helemaal lachen!

groeten,

Bowe

Ik heb nu een gewone ´indoorlipo´ dus een 2 cels en dan trekt ´ie best, maar niet uitzonderlijk. Hmmm, 3S geeft ´m wel erg veel power misschien.
Vraag over het sturen houd mij nog wel ff bezig. Misschien eerst buiten even proberen anders liggen gelijk de vleugeltjes eraf. :mrgreen:

Back