vgt ,open treffen, 16 juni vorden .

Ik kom heel meschien ook nog wel ff langs, ligt n beetje aan het weer...Is er een stevige sleepkist aanwezig?Kan ik mn Salto ook nog even loslaten!Groeten en veel plezier, vincent.

Mooi dat je toch komt Jaap :-).

Nick en ik komen ook ietsje later, Paulus weet er al van.
We gaan eerst nog bij een modelbouwzaak in Doetinchem langs, iemand nog iets nodig???
Zo rond een uur of 11 zijn we er dan wel.
Of er een stevige sleper is weet ik niet, wel dat Paulus zijn Funcub bij zich heeft en we daarmee gaan slepen. Het is een pittig kistje dat behoorlijk wat aan kan en Paulus is wel zo gek dat hij het probeert, :-).

Vanavond nog druk geweest met mijn nieuwe Swift2. Deze heeft een motortje met 1.4 kg thrust terwijl hij 380 gram weegt. Morgen zijn maiden en ik denk dat het lachen wordt ;-).
Zo, nu al het spul nog even klaarleggen zodat het morgenvroeg meteen in de auto kan en dan op tijd mijn nest in..

Tot morgen, wij hebben er zin in!

Groeten,

Paul.

Het is gezellig hier op het veld, beetje wind maar ook af en toe wat thermiek.
3e8c8952-60dd-edcd.jpg

3e8c8952-6091-aa4e.jpg

Zo ik ben er ook weer!

Door verplichtingen kon ik pas rond 1300 op het veld zijn. Mooie ruimte aldaar!

Eerst even wat met de heli rondgescheurd, daarna de funjet even laten racen. Erg leuk! Aardig windje af en toe maar niet hinderlijk. Je kon er lekker mee vliegen!

Vervolgens de Mentor eens in elkaar geschroefd. Ik heb de meter inmiddels gekoppeld aan mijn oude Futaba FC16 zender, die ik van een 15dollar FRSKY 2,4ghz setje heb voorzien. Eens een rondje vliegen om te kijken hoe dat gaat. En of dat gaat! Hartstikke mooi, zelfs met signaal telemetrie!

Toen kwam de vraag van Korhorn, "Heb je een sleephaak op die mentor?". Ja die heb ik, maar nog nooit gesleept. "Gewoon doen!" Riep Korhorn vervolgens. Hmm okee, doen we gewoon!

En zo staat de mentor (en ik) klaar voor de eerste sleep ever!

Slachtoffer, birdiebnl met zijn Medicine Man. Ook nog nooit gesleept :p:cool::help:

vorden-1.jpg

Na wat goede instructies en hulp van een ervaren sleper (ben zijn naam even kwijt, de heer met de quadcopter) zijn we er voor gegaan!

Vervolgens sloeg tijdens de sleep de verslaving direct toe, wat is dat gaaf zeg! Ook bij birdiebnl was de kick gelijk zichtbaar! Het ging hartstikke mooi! Natuurlijk waren er wat foutjes, maar toch is de boel mooi omhoog gekomen!

Ook RC_Paul onderging zijn sleep maiden met een kist van Korhorn. Vanaf de startkar ging het niet helemaal lekker, dus vervolgens maar gewoon gooien.

Ik heb de hele middag niets anders meer gedaan dan slepen! Wat gaaf zeg! Ook bij RC_Paul was duidelijk de verslaving toegeslagen!

Helaas gooide wat flinke buien rond 4 uur roet in het eten.

Een snelle, provisorische tent was snel gebouwd (of zoals de vrouw van Korhorn omerkte, een smurfenhut :D )

vorden-2.jpg

vorden-3.jpg

vorden-4.jpg

vorden-5.jpg

Mannen, bedankt voor een erg leuke en leerzame middag! Dit ga ik zeker vaker doen!

hoi

ik heb de buik vol van het eten,:p en ben nog aan het nagenieten van de dag.

die ervaren sleper is e.rukkers .

het was een erg mooie dag vandaag ,en die glimlachen waren niet van jullie gezicht te krijgen ,mooi mooi .

ik heb genoten, en in de smurfen tent was het ook gezellig zo .

moeten we vaker doen .

gr paulus

p.s kom maar op nick met die filmpjes ,van je pa met het slepen .

.

Ik ben ook weer thuis van een super dag vliegen!

Vanochtend de Surikata, Swift2 en Medicine Man in de auto geladen, met het gevoel van we kijken wel of het wat wordt.

Rond 10.45 aangekomen in Vorden, en eerst maar eens even met de Swift 2 gevlogen. Daarna moest de Reichard Surikata er aan geloven. Hardstikke leuk, ook spannend om met meerderen te vliegen, nog nooit eerder gedaan.

En, tja, daarna moest de Medicine Man natuurlijk ook de lucht in, achter de Mentor Van Japie G. De allereerste keer gesleept worden, trillende handjes, maar super! Heb nog steeds een glimlach...
Wat gaat die Medicine Man mooi trouwens, met de elastiek is het na een paar rondjes weer beneden, maar nu met het slepen helemaal geweldig. :p

Hieronder zie je Jakkie Takkie die zich aan het voorbereiden is op een sleep, en de mooie startkar van Korhorn.

2012_vorden_04.jpg

Korhorn die de sleper klaar zet.
2012_vorden_05.jpg

En, daar gaat het gebeuren...
2012_vorden_06.jpg

Ik heb ook nog een (slechte kwaliteit) filmpje geschoten van een sleep van rc paul.

Een super dag, allemaal hardstikke bedankt!

Laatst bewerkt door een moderator:
Zo.. ook eindelijk thuis.
We moesten eerst nog een half rondje Nederland doen om een aantal spullen op te halen die ik op Marktplaats gekocht had.

Maar ehh, wat een dag! Genieten met hoofdletters was het. Net als de anderen krijg ik de grijns maar niet van mijn kop :-).
Eerst een aantal foto's om een indruk te krijgen:

GroteFoto-IHKDZ8XQ.jpg

GroteFoto-FMODMSXO.jpg

GroteFoto-L7KCZUCK.jpg

GroteFoto-4OQVXDPC.jpg

GroteFoto-W3RFDBO6.jpg

GroteFoto-FUSAHVHX.jpg

Paulus had het prima geregeld met 2 parasols zodat we uit de wind lekker van de koffie met koeken konden genieten. Al snel gingen de eerste kisten de lucht in en ondanks de harde wind was er prima te vliegen.
Na de middag toen Jaap ook gearriveerd was begon Paulus over het slepen, dat moesten wij maar eens proberen. Jaap met zijn Mentor en vervolgens Bert met zijn Medicin man erachter, voor beide de eerste keer slepen..
En wat ging dat goed:

[URL="
16 juni 2012 Open VGG treffen - YouTube[/URL]

(weet nog steeds niet hoe je dat filmpje direct zichtbaar krijgt..)

Daarna was ik aan de beurt.
Paulus gaf mij zijn Graupner en de eerste keer vanaf de kar ging het niet echt lekker, daarom later maar vanuit de hand gestart.
Paulus gooide hem weg terwijl Jaap gas gaf met de Mentor en daar ging ik... En man, wat is dat leuk werk! Ik ben totaal verslaaft geraakt, dit ga ik veeeel vaker doen. Ik had al geregeld gehoord dat het leuk was maar zo leuk had ik niet verwacht ;-). Achteraf viel het me best nog wel mee hoe moeilijk het was, ondanks de harde wind.
Nick heeft nog een filmpje van mijn sleep gemaakt:

[URL="
16 juni 2012. Open VGG treffen. - YouTube[/URL]

Nick zijn dag kon ook niet meer stuk want Jaap kwam met een Graupner Discus aanzetten die hij aan Nick gegeven heeft. Helemaal compleet en origineel. Jaap, nog enorm bedankt namens mijn zoon!

Ondanks dat we maar met 6 piloten waren is het een erg geslaagde dag geworden, weer eentje voor in de boeken. Veel tijd om lekker te kletsen en elkaars kisten te bewonderen. Ook de stront op het veld en de regen later in de middag hebben niet kunnen voorkomen dat we een fantastische dag hebben gehad.
Paulus en de rest, bedankt namens ons voor deze VGG. Volgend jaar weer bij ons in Ootmarsum. En reken maar dat ik dan een eigen sleepkist heb :-)!

Groeten,

Nick en Paul.

Laatst bewerkt door een moderator:
Haha leuk die filmpjes!

'T verdient allemaal nog geen schoonheidsprijs, maar 't begin, de fun en de verslaving is er!

Nog even een opmerking over die Medicine Man, man wat vliegt dat ding mooi zeg! In al z'n eenvoud is het een genot om naar te kijken! Mooi op hoogte gesleept, waarna birdiebnl heerlijk met de neus in de wind kon uitvliegen.

Ik heb ook een leuke dag gehad, ook met ene klein clubje kan het gezellig zijn, gier of geen gier - ikbedoel weer-, we hebben heerlijk gevlogen!

Back