Hier een klein verslag van de JR Vibe 50
De bouwdoos is subliem, alles verpakt in hoofdgroepen en deze weer
in subgroepen met alle maal een eigen nummer.
echter op een zakje na waar je al de boutjes moertjes parkertjes ringetjes
etc in vind om deze stage van het geheel te bouwen
twee hele kleine tubetjes loctite groen en rood
en gelukkig volgens de bouwbeschrijving kom de rode overeen met de blauwe loctite 242 en de groene met de rode loctite 222 dus even op letten hier
handige tip ik heb daar waar loctite nodig was de juiste kleur groen of rood
met een marker in de juiste kleur overstreept
voor de rest een en al lof wat een passingen zowel het kunstof en matalen delen subliem gewoon alles volgens de manuel bouwen levert voor een beginner geen problemen echter met het plaatsen van de linker frame en rechter even opletten ze lijken op elkaar echter ze zijn het niet.
de motor die ik gebruik is een os 50 hyper
mocht met de tijd de novarossi c50h2 bij de plaatselijke shop aanwezig
zijn dan bouw ik hem wel om
de plastik koelfan heb ik tussen twee magneten gebalanceerd
daarna de centrale hub en de stalen koppeling
nou doe dit maar want dat is me toch wel wat
door gaatjes van 4mm te boren in het bovenste brede gedeelte van de centraal hub kreeg ik allles mooi in balans
neem maar aan dat de heli dit prettig vind
de volledig omsluitende fanhuis wordt met 4 parkertjes en speciale
ringetjes mooi gecentreerd.
daar ik als newby naar de heli kijkt heb ik besluit genomen om maar
gelijk over te gaan naar de ccpm 140gr op te bouwen (mode h3)
ziet er wel vreemd uit die lange control balls ook te t-arm levers krijgen dan een ander plaatsje.
bij de hooftrotor alleen een vreemd iets, in de seesaw shaft zitten drie gaatjes om control balls te plaatje de tekening praat over de plaatsing op de buitenste gaatjes en praat niks meer over de andere.
(waarom dan twee meer boren en tappen)
nu de staart sectie geen problemen ondervonden starre aandrijving
driveshaft joints worden door kleine imbus boutjes op zijn plaats gehouden
tip van mij doe over de plaats waar deze twee imbusjes komen een stukje krimpkous kan de boel er niet uit lopen.
voorts onder vond ik dat de verticale vin van onder af naar binnen staat
en deze niet precies in lijn staat met het frame
daar alles is voor geboord en hoe je de buis ook inbouwd het blijft altijd het zelfde resultaat, dus neem ik aan dat dit hoort
dan kom je bij het middelste gedeelte van de manual en dat is leuk voor mensen mer een graupner mx22(jr9303) en/of een spektrum 7/6
hier staan alle zender instellingen om deze heli te kennen besturen
voor andere zenders makkelijk als richtlijn voor basis instellingen
dan de inbouw van de servo's ben ik een beetje afgeweken ivm met de toegankelijkheid
1ste gas servo tt acr rc digitaal 1211
2de heckrotor futaba digitaal s9254
3de pitch servo tt ace rc digitaal 1313
4de aileron servo tt ace rc digitaal 1313
5de elevator servo tt ace rc digitaal 1313
even een vraag de futaba servo voor heck staat dat hij op 4,8volt werkt
de rest echter gaat via de align 2 in 1 unit op 5,8volt
kan dit of moet er wat veranderen
als gyro kom de futaba gy401 in bedrijf dit omdat het een bewezen product is en het vol 3d programma voor een oudje als ik niet te doen is
vraag me af of een trottle jockey pro ook wel zin heeft voor me
graag jullie mening hier
de ace rc servo's zijn met alu behuizing en de verstelling gaat in 0,11 sec over 60gr met genoeg torque (en betaalbaar)
de servo aansluiting geschiedt volgens het manual 27mm voor de cyclic servo's ,17mm voor de heckrotor en 12,5 voor het gas.
ook bij het gas een aanpassing ik heb de hevel verticaal naar beneden
met alles in midden stand (carb) dan krijg ik een nette horizontale pushrod
als uitlaat gebruik ik de cy mp5-50
waarom moest toch een nieuwe kopen dus waarom niet
als rotor bladen denk ik ook aan de cy600 of de nhp600
misschien wat vergeten te melden maar dat kan noch altijd
slechts een klein puntje
****wat maakt het uit op zo'n bouwdoos alle boutjes en moertjes ringetjes etc precies uit te tellen wat extra maakt echt niet uit want als je nu wat verliest moet je bestellen dit is mij gebeurd en dan kom de ellende denk je maar belooft is belooft en alles was ver binnen de gestelde tijd van 5 werk dagen binnen en heel betaal baar. chapau JR zwitserland)
gr martin
hoe kan ik fototjes plaatsen!!!
en is er of zijn er helivliegers in de buurt van rotterdam/zevenkamp
om ervaring en raad uit te wisselen
ik hoor graag van jullie
De bouwdoos is subliem, alles verpakt in hoofdgroepen en deze weer
in subgroepen met alle maal een eigen nummer.
echter op een zakje na waar je al de boutjes moertjes parkertjes ringetjes
etc in vind om deze stage van het geheel te bouwen
twee hele kleine tubetjes loctite groen en rood
en gelukkig volgens de bouwbeschrijving kom de rode overeen met de blauwe loctite 242 en de groene met de rode loctite 222 dus even op letten hier
handige tip ik heb daar waar loctite nodig was de juiste kleur groen of rood
met een marker in de juiste kleur overstreept
voor de rest een en al lof wat een passingen zowel het kunstof en matalen delen subliem gewoon alles volgens de manuel bouwen levert voor een beginner geen problemen echter met het plaatsen van de linker frame en rechter even opletten ze lijken op elkaar echter ze zijn het niet.
de motor die ik gebruik is een os 50 hyper
mocht met de tijd de novarossi c50h2 bij de plaatselijke shop aanwezig
zijn dan bouw ik hem wel om
de plastik koelfan heb ik tussen twee magneten gebalanceerd
daarna de centrale hub en de stalen koppeling
nou doe dit maar want dat is me toch wel wat
door gaatjes van 4mm te boren in het bovenste brede gedeelte van de centraal hub kreeg ik allles mooi in balans
neem maar aan dat de heli dit prettig vind
de volledig omsluitende fanhuis wordt met 4 parkertjes en speciale
ringetjes mooi gecentreerd.
daar ik als newby naar de heli kijkt heb ik besluit genomen om maar
gelijk over te gaan naar de ccpm 140gr op te bouwen (mode h3)
ziet er wel vreemd uit die lange control balls ook te t-arm levers krijgen dan een ander plaatsje.
bij de hooftrotor alleen een vreemd iets, in de seesaw shaft zitten drie gaatjes om control balls te plaatje de tekening praat over de plaatsing op de buitenste gaatjes en praat niks meer over de andere.
(waarom dan twee meer boren en tappen)
nu de staart sectie geen problemen ondervonden starre aandrijving
driveshaft joints worden door kleine imbus boutjes op zijn plaats gehouden
tip van mij doe over de plaats waar deze twee imbusjes komen een stukje krimpkous kan de boel er niet uit lopen.
voorts onder vond ik dat de verticale vin van onder af naar binnen staat
en deze niet precies in lijn staat met het frame
daar alles is voor geboord en hoe je de buis ook inbouwd het blijft altijd het zelfde resultaat, dus neem ik aan dat dit hoort
dan kom je bij het middelste gedeelte van de manual en dat is leuk voor mensen mer een graupner mx22(jr9303) en/of een spektrum 7/6
hier staan alle zender instellingen om deze heli te kennen besturen
voor andere zenders makkelijk als richtlijn voor basis instellingen
dan de inbouw van de servo's ben ik een beetje afgeweken ivm met de toegankelijkheid
1ste gas servo tt acr rc digitaal 1211
2de heckrotor futaba digitaal s9254
3de pitch servo tt ace rc digitaal 1313
4de aileron servo tt ace rc digitaal 1313
5de elevator servo tt ace rc digitaal 1313
even een vraag de futaba servo voor heck staat dat hij op 4,8volt werkt
de rest echter gaat via de align 2 in 1 unit op 5,8volt
kan dit of moet er wat veranderen
als gyro kom de futaba gy401 in bedrijf dit omdat het een bewezen product is en het vol 3d programma voor een oudje als ik niet te doen is
vraag me af of een trottle jockey pro ook wel zin heeft voor me
graag jullie mening hier
de ace rc servo's zijn met alu behuizing en de verstelling gaat in 0,11 sec over 60gr met genoeg torque (en betaalbaar)
de servo aansluiting geschiedt volgens het manual 27mm voor de cyclic servo's ,17mm voor de heckrotor en 12,5 voor het gas.
ook bij het gas een aanpassing ik heb de hevel verticaal naar beneden
met alles in midden stand (carb) dan krijg ik een nette horizontale pushrod
als uitlaat gebruik ik de cy mp5-50
waarom moest toch een nieuwe kopen dus waarom niet
als rotor bladen denk ik ook aan de cy600 of de nhp600
misschien wat vergeten te melden maar dat kan noch altijd
slechts een klein puntje
****wat maakt het uit op zo'n bouwdoos alle boutjes en moertjes ringetjes etc precies uit te tellen wat extra maakt echt niet uit want als je nu wat verliest moet je bestellen dit is mij gebeurd en dan kom de ellende denk je maar belooft is belooft en alles was ver binnen de gestelde tijd van 5 werk dagen binnen en heel betaal baar. chapau JR zwitserland)
gr martin
hoe kan ik fototjes plaatsen!!!
en is er of zijn er helivliegers in de buurt van rotterdam/zevenkamp
om ervaring en raad uit te wisselen
ik hoor graag van jullie
Laatst bewerkt: