Update
:
Vandaag weer de hele dag aan het sleutelen geweest.
Eerst aan mijn trex 500, hij heeft een nieuw kapje en een nieuwe staart servo die er hopelijk nu voor zorgt dat de staart wel locked in is.(9650 vervangen voor DS3500G)
Hierna was mijn vibe aan de beurt. Ik wilde gaan controleren of mijn main shaft een uitsparing had of niet. (Ik had gehoord van onderandere Bas dat als hij een uitsparing had dat de mainshaft daar kon afbreken, auw)
*oud rechts met uitsparing nieuw links
Bij nadere inspectie bleek (had nog niet onder de lock collar gekeken): Ja hoor met uitsparing :???:
Meteen aan de slag om de nieuwe shaft erin te zetten.
Bij het verwijderen van de shaft uit het hub zag ik dat er een schroef raar in zat. (heli 2ehands)
Bij nog nadere inspectie was de schroef halverwegen kapot en bij het er uit halen lijkt het haast of er in geboord was
*links bovenste gat bij die twee pinnen
Gelukkig pas onderdelen van Bas over gekocht en dit had ik dus ook liggen.
Nu moest het allemaal overgezet worden de nieuwe hub.
Bij het verwijderen van een van de flybar paddles bleef er het metale stuk van de paddle aan de flybar hangen.
*rechts onderaan
Grrrrrrrrrrrrrrrr. heb ik weer.
Ik heb het met CA weer terug aan de paddle gelijmt ik hoopt dat dit blijft zitten. (feedback?)
Heb nog even mijn flybar met de extra harde versie van de raptor 90 flybar vergeleken. Mijn flybar was +-5cm langer en voelde even stevig aan. Heb de mijne er nog even op laten zitten. klopt het dat de vibe 90 flybar langer is dan de rappy 90 of is deze custom (wat ik denk)
Nu nog mijn blade grips eraf halen, wat ook heel slecht ging. Maar na het verwarmen van de schroef ging hij er wel uit. (ruim uur later)
Bij het eruithalen van de blade grips viel me pas op hoe slecht de dampners er nog uit zagen
bijna kauwgum wat leek op wat ooit een rond iets was.
Meteen nieuwe dampners erin gezet. (De harde op aanraden van Bas)
Bij het terug monteren van mijn QuickUK flybar cage had ik nu ineens spelling (5mm)en daar ook wat washers tussen gezet, hoe dat nu ineens kan weet ik niet.
Toen weer op de heli gemonteerd, het liep allemaal wat stroef. even wat lube op gedaan. loopt nog stroef, zucht ik kijk er morgen wel weer naar.
Voor vanavond staan ze iig gelukkig naast mekaar

Vandaag weer de hele dag aan het sleutelen geweest.
Eerst aan mijn trex 500, hij heeft een nieuw kapje en een nieuwe staart servo die er hopelijk nu voor zorgt dat de staart wel locked in is.(9650 vervangen voor DS3500G)
Hierna was mijn vibe aan de beurt. Ik wilde gaan controleren of mijn main shaft een uitsparing had of niet. (Ik had gehoord van onderandere Bas dat als hij een uitsparing had dat de mainshaft daar kon afbreken, auw)

*oud rechts met uitsparing nieuw links
Bij nadere inspectie bleek (had nog niet onder de lock collar gekeken): Ja hoor met uitsparing :???:
Meteen aan de slag om de nieuwe shaft erin te zetten.
Bij het verwijderen van de shaft uit het hub zag ik dat er een schroef raar in zat. (heli 2ehands)
Bij nog nadere inspectie was de schroef halverwegen kapot en bij het er uit halen lijkt het haast of er in geboord was


*links bovenste gat bij die twee pinnen
Gelukkig pas onderdelen van Bas over gekocht en dit had ik dus ook liggen.
Nu moest het allemaal overgezet worden de nieuwe hub.
Bij het verwijderen van een van de flybar paddles bleef er het metale stuk van de paddle aan de flybar hangen.

*rechts onderaan
Grrrrrrrrrrrrrrrr. heb ik weer.
Ik heb het met CA weer terug aan de paddle gelijmt ik hoopt dat dit blijft zitten. (feedback?)
Heb nog even mijn flybar met de extra harde versie van de raptor 90 flybar vergeleken. Mijn flybar was +-5cm langer en voelde even stevig aan. Heb de mijne er nog even op laten zitten. klopt het dat de vibe 90 flybar langer is dan de rappy 90 of is deze custom (wat ik denk)
Nu nog mijn blade grips eraf halen, wat ook heel slecht ging. Maar na het verwarmen van de schroef ging hij er wel uit. (ruim uur later)
Bij het eruithalen van de blade grips viel me pas op hoe slecht de dampners er nog uit zagen

Meteen nieuwe dampners erin gezet. (De harde op aanraden van Bas)
Bij het terug monteren van mijn QuickUK flybar cage had ik nu ineens spelling (5mm)en daar ook wat washers tussen gezet, hoe dat nu ineens kan weet ik niet.
Toen weer op de heli gemonteerd, het liep allemaal wat stroef. even wat lube op gedaan. loopt nog stroef, zucht ik kijk er morgen wel weer naar.
Voor vanavond staan ze iig gelukkig naast mekaar

