Vic Smeed Tomboy

Discussie in 'VRA' gestart door H. de Vries, 7 jul 2020.

  1. Énke Blériot

    Énke Blériot Moderator Moderator team Vriend van modelbouwforum.nl The First Aviators

    Lid geworden:
    29 jul 2014
    Berichten:
    3.865
    Locatie:
    Zwolle
    En dat Nico is een heel goed advies...wist ik niet..

    Ik stop wel eens met 10% ontlading..dan gaat de connectie er af en later ga ik weer verder met die lipo en dat soms 5 x zo op die manier..kan dus gevaarlijk zijn.

    Wanneer ik je goed begrijp is het beter die 10% ontladen accu er uit te doen en weer een verse te pakken.

    Ik deed dit bv met de zweeftaak op de DOW..
     
  2. Frans Bal

    Frans Bal The First Aviators

    Lid geworden:
    16 apr 2005
    Berichten:
    2.603
    Locatie:
    Vlaardingen
    Dus,

    Starre propeller met 1:1 aandrijving
    3S 350 mAh of 2S 500 mAh LiPo
    Afslag op 3.2 volt per cel.
    1x inschakelen, 1x uitschakelen.

    Voor de rest, zoek het maar uit?
     
  3. Énke Blériot

    Énke Blériot Moderator Moderator team Vriend van modelbouwforum.nl The First Aviators

    Lid geworden:
    29 jul 2014
    Berichten:
    3.865
    Locatie:
    Zwolle
    JA...Gentleman..start.....your....engines!!!

    Zo heb ik het nu in de voorlopige specs staan.
     
  4. eric_laermans

    eric_laermans The First Aviators

    Lid geworden:
    19 aug 2005
    Berichten:
    3.311
    Locatie:
    Zwolle region
    Dat lijkt me niet nodig. Daarnaast veert het voltage van de LiPo in ruste weer iets terug omhoog. Zolang een LiPo niet diep ontladen wordt (mijn quadcopter-LiPo’s vlieg ik tot 30% van de capaciteit leeg) zit je veilig en gaan ze lang mee.

    Ik heb telemetry en vlieg tot 3,5V per cel onder last. Na landen veert het onmiddellijk terug omhoog tot ongeveer 3,7V per cel. Ik zit dan erg dichtbij het “storage”-voltage... twee vliegen in één klap.
     
  5. Rick NL

    Rick NL The First Aviators

    Lid geworden:
    18 apr 2008
    Berichten:
    3.501
    Locatie:
    Gouda
    Wanneer je bedoelt dat je er 10% uit hebt gehaald kan je rustig nog 5 van die vluchten maken.
    Wanneer je bedoelt dat je er nog maar 10% in hebt zitten, dan moet hij er zo snel mogelijk uit en aan de (storage)lading.
     
  6. Énke Blériot

    Énke Blériot Moderator Moderator team Vriend van modelbouwforum.nl The First Aviators

    Lid geworden:
    29 jul 2014
    Berichten:
    3.865
    Locatie:
    Zwolle
    10 er uit...
     
  7. Ton van Munsteren

    Ton van Munsteren The First Aviators Forum veteraan

    Lid geworden:
    31 aug 2002
    Berichten:
    5.053
    Locatie:
    Dordrecht
    Yes we zijn der uit en nu als een speer vliegen en tijden neerzetten want ik ben reuze benieuwd.
     
    Énke Blériot vindt dit leuk.
  8. elninio 1

    elninio 1 The First Aviators

    Lid geworden:
    18 okt 2007
    Berichten:
    27
    Locatie:
    ALKEN
    Ik ga ook een Tomboy 3 bouwen. mijn eerste maar ben er nog niet uit rc .... el of dieseltje ...0.33cc.
    de corona dwingt mij meer te bouwen !!!! wie kan mij raad geven?

    THXS NINO
     
  9. Ton van Munsteren

    Ton van Munsteren The First Aviators Forum veteraan

    Lid geworden:
    31 aug 2002
    Berichten:
    5.053
    Locatie:
    Dordrecht
    Je heb maar 1 vleugel nodig voor twee modellen een Tomboy - E en een Tomboy voor een Diesel want beide klasse wordt super leuk om te vliegen
     
  10. elninio 1

    elninio 1 The First Aviators

    Lid geworden:
    18 okt 2007
    Berichten:
    27
    Locatie:
    ALKEN
    Th xs Ton,,,, Dit motortje zal het worden.
     

    Bijgevoegde bestanden:

    Ton van Munsteren vindt dit leuk.
  11. Ton van Munsteren

    Ton van Munsteren The First Aviators Forum veteraan

    Lid geworden:
    31 aug 2002
    Berichten:
    5.053
    Locatie:
    Dordrecht
    Wow maar dat is een hele mooie die zou op heel veel modellen heel mooi staat.
    Ziet er ook wel heel nieuw uit.
     
  12. janhein

    janhein The First Aviators

    Lid geworden:
    10 aug 2003
    Berichten:
    1.818
    Locatie:
    Rottevalle

    die heb ik nog nooit gezien , wat is het er voor een ?
     
  13. elninio 1

    elninio 1 The First Aviators

    Lid geworden:
    18 okt 2007
    Berichten:
    27
    Locatie:
    ALKEN
     

    Bijgevoegde bestanden:

  14. Ton van Munsteren

    Ton van Munsteren The First Aviators Forum veteraan

    Lid geworden:
    31 aug 2002
    Berichten:
    5.053
    Locatie:
    Dordrecht
    Wow even daar op de site gekeken maar wat een beauty, hoop je met dit motortje zeker op de DOW meetings te zien.
     
  15. Ton van Munsteren

    Ton van Munsteren The First Aviators Forum veteraan

    Lid geworden:
    31 aug 2002
    Berichten:
    5.053
    Locatie:
    Dordrecht
    Heerlijk kunnen stoeien met de Tomboy en een 3S 250mAh Lipo

    Leuke tijden kunnen neerzetten en eigenlijk veeeeel te lang kunnen vliegen.
    1e vlucht op vers geladen accu.
    5:08 min waarvan 48 sec voor het klimmen gebruikt is, zweven dus 4:60 min, na landing nog 67% in de accu.

    2e vlucht op de zelfde accu en lading.
    6:54 min waarvan 56 sec voor de klim gebruikt , zweven dus 5:58 min, na landing nog 40% in de accu.

    3e vlucht op een vers geladen accu.
    4:05 min waarvan 30 sec voor het stijgen gebruikt en uitgekomen op een prima hoogte. (geen idee hoeveel Meters)

     
    Bruno van Hoek vindt dit leuk.
  16. jitze

    jitze verslagschrijvers

    Lid geworden:
    9 apr 2007
    Berichten:
    3.200
    Locatie:
    Dordrecht ZH Vliegclub: Red Eagles
    Leuk Ton die testjes :thumbsup: en wat een mooie wolken!

    Als ik kijk hoe rap hij omhoog gaat en hoe hoog je eindigt denk ik dat je meer power hebt en hoger eindigt dan de diesels op 2cc peut. Maarja, die moeten dan gewoon wat beter zweven :hammer:
     
  17. Énke Blériot

    Énke Blériot Moderator Moderator team Vriend van modelbouwforum.nl The First Aviators

    Lid geworden:
    29 jul 2014
    Berichten:
    3.865
    Locatie:
    Zwolle
    Dat zal er al wel een beetje in..

    Je hebt dus met die 3S 250 mAh theoretisch als we twee vluchten met de zelfde accu bij elkaar optellen 104 sec motorloop gehad en nog niet het cut-off moment bereikt en een vliegtijd van 12 minuten.


    Tja...wat nu? 2S 250? of motorloop tijd begrenzen?
     
  18. Énke Blériot

    Énke Blériot Moderator Moderator team Vriend van modelbouwforum.nl The First Aviators

    Lid geworden:
    29 jul 2014
    Berichten:
    3.865
    Locatie:
    Zwolle
    Bij F1Q zit er ook een begrenzing in....naast de maximale hoeveelheid energie die je mag opstoken stellen ze ook een tijdgrens van 30 seconden.


    Het is dus helemaal aan de vlieger hoe hij zijn energie er door wil draaien....rustig in bv 29 seconden..of als een raket in bv 10 seconden.

    Zou dat bij de ETomboy ook kunnen?
     
  19. max z

    max z Vriend van modelbouwforum.nl The First Aviators

    Lid geworden:
    4 dec 2009
    Berichten:
    1.746
    Locatie:
    Boskoop
    Arduino is your friend, alleen........
    Om de hoeveelheid energie te meten moet je de momentane stroom en spanning kunnen meten. Hoe wordt dat dan bij F1Q gedaan?
     
  20. Énke Blériot

    Énke Blériot Moderator Moderator team Vriend van modelbouwforum.nl The First Aviators

    Lid geworden:
    29 jul 2014
    Berichten:
    3.865
    Locatie:
    Zwolle
    Daar zit sedert enige jaren een limiter in...die meet alles..
     

Deel Deze Pagina