Vic Smeed Tomboy

Frans
Heb je setup in E-Calc gezet uitgegaan van 440 gram vliegklaar. De onderste tabel geeft de te verwachte snelheid t.o.v. de throttle stand in % + bijbehorende vermogen etc. Kolom boven rechts geeft de diverse snelheden aan. Let ff op 22km/u verticale snelheid, ~6mtr/sec ff gauw uit mijn hoofd.
upload_2021-2-14_19-19-37.png

Bedankt voor het rekenwerk.
Nog even in de demo versie van Ecalc gekeken en je kan binnen de demo de 2822-14 turnigy motor kiezen voor een berekening.
7x4, 7x5 en 8x4 op 2S bekeken en het is allemaal niet al te wild.
Ik heb in een Simplex 40 dezelfde combi zitten op een 8x4 prop.
Model is wat zwaarder en vlieg rustig omhoog.
10 m/s ga je met deze combi niet halen.;)
Met een 3S450mAh met 7x4 kom je aardig in de buurt.
Denk dat ik gewoon wat dingen ga proberen.

Nou ik heb niets gerekend hoor, Ecalc is handig om een idee te geven.
Als je bij de start niet 100% throttle geeft kom je met veel configuraties weg
Vlieg ze, ik wacht nog ff op mooier weer.

Weet zo vlug zelf niet hoe ik de video aan de praat heb gekregen, maar enniwee hij doet het.
Je ziet het overigens niet elke dag dat er bij de prijsuitreiking Pampers (of wat het dan ook moge zijn) worden uitgereikt.

Laatst bewerkt:
Plakker de plak.

Toch altijd nog wat werk, afplakken.
Van rechts naar links. Tesa tape, voor vlakken en uitsnijden van vormen.
Dan 6 en 10 mm breed tape van Tamiya, rechte lijnen en lijnen met een grote radius.
3 mm tape, dacht van Revell, voor kleinere radius.
Het witte rolletje is 3 mm flexibele tape van Tamiya. Had ik nog niet eerder gebruikt. De tape is niet zoals gebruikelijk van papier maar van kunststof. Het rekt erg goed en laat zich in kleine bochten plakken. Het is wel wat dikker dan normaal.

IMG_20210220_165527264_HDR.jpg

De Tesa tape gebruikt voor het snijden van de hoeken. Nou ja eerder de afgeronde hoeken.

Met een penseel eerst blanke lak over de deling aangebracht tegen onderkruipen van de verf
IMG_20210220_165928862_HDR.jpg

Geen echte vintage look maar bijna klaar:
20210221_184305.jpg

In ieder geval al in werkplaats kunnen testen. Gewicht 384 gr. Ik heb gekozen voor een andere motor, het is een 2212 met een 6x3,5 propeller geworden. Verbruik op de tafel, 11 A. Na een test met een 3S accu moest er na 20 seconden looptijd 61 mAh bijgeladen worden. Met het verbruik van 11A heb ik een vermogen van 335 W/kg. Deze getallen had ik al een beetje verwacht.
Ik heb nog geen accu van 450 mAh. Die heb ik besteld. Of ik die gemakkelijk voorin krijg weet ik niet. Het wordt daar een beetje krap. Voor het zwaartepunt is het wel de juiste keuze om de accu achter de motor te plaatsen.
Volgende stap: cockpit beglazing maken en dan vliegen.

Back