[vid] blubblubblub

Die "Trappy" heeft wel meer extreme video's. Hij vloog ook wel een aardig eind weg gezien zijn radiobesturing.

Scherrer LR UHF...out about 5000ft. This Rx/Tx has been great for me for the past year I've used it...don't know for sure what happened here.

Ik moet nodig eens op al mijn modellen mijn naam & adres & telefoonnummer zetten...

Nou ik begrijp eruit:

modelbouwcafe=gaat iig over modelbouw...
vid=video / filmpje....
Blub= water...

Dus iets met modelbouw, en water, en een filmpje....
Lijkt me niets onduidelijks aan ? ;)

Ik vraag me af als een camera niet waterdicht is en hij beland in het water, of de beelden nog te zien/downloadbaar zijn vanaf de memory card ?

Als er genoeg water in komt dan heb je kortsluiting en doet-ie gewoon niks meer.
Ik vermoed dat je alles wat daarvóór op de card is gezet nog kan gebruiken... maar zeker weten doe ik het ook niet. (Wat al op de card zit blijft daar ook zonder accuspanning)

De camera zal inderdaad het loodje leggen, maar het zou misschien kunnen dat als er kortsluiting komt de bestanden op de memory card beschadigd raken of gewist worden.

zal een geheugen kaart ook tegen water kunnen, denk ik niet.
Ik ben overtuigd van wél. Alleen als, zoals Robbie stelde, er kortsluiting in de camera ontstaat en die kortsluiting via de card loopt, zou het mis kunnen gaan. Maar een memory card heeft geen electriciteit nodig om data vast te houden, dus op zich zou je 'm onder kunnen dompelen, als je maar zorgt dat-ie goed droog is voor je 'm weer in een card slot steekt.

Een vriend van mij heeft tijdens het rijden ook een gopro verloren, de behuizing was aan gort,
maar de cam deed het nog, de geheugenkaart was wel tijdens de crash uit de camera ge-eject
en dat bestand was dan ook gecorrupt ;)

mvg. Odin

Wat een geheugen kaartje doet wanneer erop geschreven wordt en hij wordt nat, dat weet ik niet. Maar ik heb een keer een sd-kaartje in mijn broekzak laten zitten toen mijn broek de wasmachine in ging en nadat ik de kaart liet opdrogen deed hij het nog perfect.

Groet,
Theo

Filmpje illustreert ook waarom het zo handig/verstandig is om contactgegevens (watervast :mrgreen:) in vliegtuig op te nemen.

Tips voor goed drogen van elektronica, door de servicedienst:
Modelbouw FAQ's - Modelbouwforum.nl
-> [FAQ ]RC Techniek en elektronica
-> Apparatuur heeft zwemles gehad

Laatst bewerkt:
Een aantal van mijn CF kaarten hebben al een aantal keren een ritje gemaakt in de wasmachine en ze functioneren allemaal nog prima.

Back