Sinds kort ben ik in het bezit van een Turnigy type SK3 G 110 295 KV Motor.
Deze motor vervang de SK 5065-270 .
De nieuwe SK 3 motor is geheel nieuw ontwikkeld en lijkt sterk op de F3A x power motor.
De oude serie motoren moet aangepast worden door een langere as met een achter kogellager. (zie eerdere publicaties in dit draadje.)
Zelf heb ik deze modificatie ook gedaan, een moeizaam proces bij deze motor.
Uiteindelijk heeft deze motor de geest gegeven. Daar waar het met de Turnigy 160 SK 63-64 230 Kv 3150 watt motor heel gemakkelijk ging bleef het misluk spook mij bij de SK 5065-270 motor achtervolgen.
Ook de K force regelaar ,de 70 ampère uitvoering gaf net als de 120 ampère uitvoering de geest.
Voor mij geen K force meer.
De SK 3 motor kan direct gemonteerd worden en loopt heel mooi.
Door de korte bouw van de motor geen slingeren meer en geen modificaties meer nodig.
Ik heb de motor getest met een Jeti spin Opto 99 en een CC 85 HV regelaar.
De motor krijgt van mij de kwalificatie goed tot zeer goed.
Nu voor deze motor een CC ICE 100 8 cellen regelaar besteld.
Bij een e motor blijft de regelaar het belangrijkste onderdeel,
Bij f3A vliegen is een goed in te stellen rem, en een goed regelbare motorcurve een een aanbeveling.
Deze motor vervang de SK 5065-270 .
De nieuwe SK 3 motor is geheel nieuw ontwikkeld en lijkt sterk op de F3A x power motor.
De oude serie motoren moet aangepast worden door een langere as met een achter kogellager. (zie eerdere publicaties in dit draadje.)
Zelf heb ik deze modificatie ook gedaan, een moeizaam proces bij deze motor.
Uiteindelijk heeft deze motor de geest gegeven. Daar waar het met de Turnigy 160 SK 63-64 230 Kv 3150 watt motor heel gemakkelijk ging bleef het misluk spook mij bij de SK 5065-270 motor achtervolgen.
Ook de K force regelaar ,de 70 ampère uitvoering gaf net als de 120 ampère uitvoering de geest.
Voor mij geen K force meer.
De SK 3 motor kan direct gemonteerd worden en loopt heel mooi.
Door de korte bouw van de motor geen slingeren meer en geen modificaties meer nodig.
Ik heb de motor getest met een Jeti spin Opto 99 en een CC 85 HV regelaar.
De motor krijgt van mij de kwalificatie goed tot zeer goed.
Nu voor deze motor een CC ICE 100 8 cellen regelaar besteld.
Bij een e motor blijft de regelaar het belangrijkste onderdeel,
Bij f3A vliegen is een goed in te stellen rem, en een goed regelbare motorcurve een een aanbeveling.