[video] 737 met schade, en de A380 heeft flexibele vleugels.

prop-er

Forum veteraan
http://www.alexisparkinn.com/photogallery/Videos/2006-12-9-Birmingham737.wmv

Incident is a Boeing 737 landing at Birmingham, UK with the right landing gear missing, after tearing off the starboard gear when attempting to land at East Midlands Airport in bad weather. The pilot missed the runway and landed in the grass, doing extensive damage to the aircraft. He was able to fly some 40 miles to Birmingham, where the incident was caught on video by the West Midlands Police helicopter.

http://www.alexisparkinn.com/photogallery/Videos/2006-12-22_A380_Cross_Wind_Iceland.wmv

Watch as the biggest airliner in the world lands in some extreme crosswinds!

Ongelofelijk om te zien hoeveel groter die A380 is dan dat blauwe vliegtuig dat ervoor reed.
Ook mooi om te zien hoe zoiets vliegt.

Het is al een paar keer gezegd, maar die foto's van jou hebben niets te maken met crowsswind, skyhigh.

Dat is een piloot die niet goed uitkwam en eigenlijk een doorstart had moeten maken, maar 'm slippend toch op de baan gekregen heeft.

nou
op kai tak landen was wel moeilijk , ZO moeilijk dat je er een speciaal diploma voor nodig had, hoedanook
doorstarten was gevaarlijker dan landen omdat kaitak in een dal ligt

Nee, er was geen speciaal diploma voor nodig maar veel airlines gaven het de LOOK SEE status.
Dat wil zeggen dat je voor de eerste keer er geweest moest zijn onder begeleiding van een andere ervaren vlieger.
Het was spectaculair maar heel erg leuk en uitdagend om te doen.

de Go Around was niet gevaarlijk, het ligt in een baai, weliswaar moest je het verlengde van de baan scherp volgen omdat de uitgang van de baai afgepaald was met aan weerszijden hoge heuvels. Bij iedere start vloog je ahw daar tussendoor weg.
De meest kritsche start en Go Around die ik op dit moment ken is op St Maarten, waar een hoge bergrug vlak achter de baan ligt. Bij uitval van een van de motoren moet je rechtuit over deze heuvels heen... De normale start maak je door vlak voor deze heuvelrug weg te draaien.

Altijd leuk om om de ervaringen te vernemen van iemand die dit ook werkelijk meegemaakt heeft.

mijn vader is daar ook nog een paar keer geland, van hem
had ik die info, en dat het doorstarten gevaarlijk was, dat
had ik door elkaar gehaald met st. maarten :hammer:

Back