Video ASH25 8.3m Onboard Cam - Cap Blanc Nez

• Topicstarter Topicstarter ldejonghe
  • Startdatum Startdatum
L

ldejonghe

Guest
Weet dat er de laatste tijd nogal wat speculaties waren omtrent het verbod op vliegen op de Cap Blanc Nez. Er mag dus wel degelijk worden gevlogen...
Het is er zelf redelijk kalm de laatste tijd, en eigenlijk is het zonde...want het is een schitterende helling in een prachtig decor. het filmpje dat ik heb gemaakt op 13/08/2007 zou dit moeten bewijzen althans

Via Youtube :

[/media]

Of via mijn persoonlijke site :
ldejonghe.org

Er volgen binnenkort nog wat meer van die filmpjes...

Groetjes,

Laurent

Laatst bewerkt door een moderator:
Vincenzo....dringend, is dat morgen :D , want ik ga er morgen meer dan waarschijnlijk terug voor de sequel.

leuk, zou het met een easyglider ook lukken?

heb nog een sdz cobra ook liggen van staufenbiel, wel met brushless motor derin, maar daar moet ik nog wat aan mixen vrees ik, maar zal wel lukken op de helling, vervoer is wel een probleem :P

sam,

wacht tot mn ask 13 af is, dan gaan we samen :D
en normaal moet het lukken met een EG

nog vergeten, prachtig filmpje :thumbsup:

Kreeg daarnet de vraag via PB of er een foto beschikbaar was van de ASH. Dacht dat in ons schaalzwevertjes wereldje ondertussen dat vliegtuig gekend was maar blijkbaar niet. Zodoende een link naar mijn fotogalerij, en voor diegene die het nog niet mochten weten, die ASW22 13.2m span zit er ook tussen :lol:
Foto Galerij

Brilliante video, waanzinnig mooi. De muziek ook geweldig, ik zou de muziek ook graag willen hebben, wat is het? en waar kan ik het krijgen??

thnx

Thanks sap. Nou breekt mijn klomp....nooit gedacht dat ik reactie zou krijgen ivm met de muziek, want die maak ik namelijk zelf. De nummers die ik gebruikt heb voor deze montage zijn nog verre van af, en zullen pas na het vliegseizoen verder worden afgewerkt, daarna worden ze op mijn muzieksite geplaatst (na het masteren), en kun je ze gratis downloaden. De klankkwaliteit moet namelijk drastisch verbeteren.
Muzieksite : SymphonicMinds
Dus , zou ik zeggen misschien efkes op de muzieksite gaan snuffelen binnen een tweetal maand...het album met deze nummers zou tegen dan af moeten zijn.
Het genre varieert naargelang, Vangelis , Jean Michel Jarre, Enigma,Enya...of trance.
Bvb.
Soundtrack voor filmpje van onze duikclub.

Maar als je meer wil weten zend mij maar een PB,...want is beetje off topic. Voordeel is dat ik op die manier tuurlijk nooit geen probleem heb met auteursrechten. :D

Echt machtig en dat je die muziek zelf maakt.
Ik ben er 2 weken geleden op een Maandag gaan vliegen er stond toen een perfecte wind recht op de flank , die was toen een 18m/s. ik heb daar voor de eerste keer echt gehellingzweefd, dit met men lift-off xxs. man wat heb ik daar een concentratie voor nodig gehad, dit is totaal anders dan op het vlakke veld. grensverlegend en fun, zo lang vliegen als je wil.
Der waren toen enkele fransen en 2 Nederlanders, ene Ron genaamd die me vriendelijk toonde hoe ik het best kon landen, links in het lange gras.

Knap dat je daar met zo'n groot toestel gevlogen hebt, de meeste die ik gezien heb waren rond de 2,5m.
bedankt voor dit draadje.
Val

Dan vind ik de muziek nog leuker!! Ik zal de site in de gaten houden voor de muziek, want het is echt heel mooi!!!

Ik kan nog niet goed genoeg vliegen om mijn zwever daar vanaf te gooien laat staan een van 8.3m pfffff. Wat doe je nou als je, je zwever niet hoog genoeg krijgt? Of heb je dat probleem niet?

k'zat net de foto's te bekijken.....een zwever van 13+ meter? 8O Heb je die zelf gebouwd?

Sap

gisteren was ik op de Cap, prachtig weer en niet te druk, wel een paar coboys met de zagi bezig.
Sam, je kan altijd mee he. E.GLIDER gaat zeker, gisteren zou hij wel ballast moeten gehad hebben, en zeker de Cobra zal goed vliegen
dit soort zwevers zie je ook niet elke dag op de Cap vliegen, zelf heb ik de piloot life zien vliegen , en ik weet dat het niet gemakkelijk is .

De meeste mensen denken dat het moeilijker vliegen is met de grote kisten, maar dat is het niet. Hoe groter de kist hoe meer controle je hebt over het toestel omdat het uiteraard minder onderhevig is aan de wind aan turbulenties door de massa van het vliegtuig. Bij het landen kun je aldus tamelijk nauwkeurig landen, in het jargon in Frankrijk noemen we dit 'aux pieds' :lol: . Vandaag monteren we de camera even vooraan zodanig dat we kunnen zien wat we bedoelen.
Op de vraag van sap, de kans dat het toestel niet stijgt is op de Cap eerder nihil, tenzij er werkelijk nikske van wind is, maar dan smijt je ook zo geen toestel. Doe je het toch, hopende op een thermiekbel - doe ik wel eens - dan nog is het een kwestie van iets lager landen, en dan heb je wel een lange trip terug naar boven met een mastodont onder uw armen...niet aan te raden dus, tenzij je het aanziet als conditietraining :wink: .
Wat betreft die ASW22 13m, nee die bouw ik niet zelf, geen enkele kist trouwens, want ben een heel onhandige jongen...en dat mag je wel heel letterlijk nemen. Zie onder waarom

Dit is trouwens nog een foto uit mijn BIGGS periode...maar gezien ik een 'pur-sang' helligszwever type ben, is BIGGS niet echt mijn ding.

Nu nog efkes wat batterijen opladen...en straks zijn we op weg naar de cap voor wat nieuwe shots, hopelijk valt het weer wat mee...

dit bedoelde ik nu met, het is niet gemakkelijk te vliegen voor U.
maar een op merking heb ik wel, dat een kleiner zweverke toch gemakkelijker zal landen op de Cap, of een + 4 meter.

@norbert, heel graag zelf, maar dan neem ik enkel EG mee, tenzij ik de cobra hier thuis met iemand met meer zweefervaring fijntrim, want ik denk dat ik rudder zeker en vast met de roll moet mixen, en iets wat meer uitslag op rolls, maar ik ga em straks al wat gaan afslanken (te lange servo draden etc :P )

mvg

Back