[video] Hele snelle T-rex + Autorotaties

Satoer

Forum veteraan
Jammer dat de video een beetje overbelicht is.. Maar het past wel een beetje bij de heli... die is ook een beetje "over"-kill 8O
Knap gevlogen, autorotaties zijn echt super moeilijk met zo'n ding aangezien de snelheid er heel snel uit is als je het gas er af gooit.

http://www.e-heli.net/videos/heliup_vid10.wmv

Setup:
- Heliup CCPM Frame
- Heliup new main Hub
- Heliup upper and lower mixers
- Heliup tail gear case and slider
- Heliup tail holders
- Heliup new tail boom clamp with adjustable guide
- Heliup prototype swashplate

- Kontronik Jazz 40-6-18
- Mega 16/15/4 15T
- Thunder Power 2000 prolite 4S
- HS-56 all around
- Gy-401
- 149DP receiver

8O

Je hoort hem optoeren.... verder.... verder... klinkt als 3000+ rpm :)

Dan opeens.... weg... :) Kijk, daar zit tenminste wat power in ;)

Sow, das idd wel een headspeed waar je U tegen zegt... Dat die 401 dit ook nog bijhoud... Wel ruid gevlogen zeg. Toch van de winter maar eentje scoren denk ;)

Ton.

Wow 8O ,

Zeer verfrissend :wink: . Dat die heel blijft...

Gr.A.

filmpke spreekt voor zichzelf,een heli met veel capaciteiten..natuurlijk speelt de man achter het stuur ook een rol.. :lol:

Op Rcgroups staat idd dat het 3000 toeren zijn. Ik hoop voor de beste man dat zijn rotorbladen het vol houden. Een vol koolstof rotorblad in je kop lijkt me niet prettig.

Harmpy35 schreef

Op Rcgroups staat idd dat het 3000 toeren zijn.

Op mijn T-rex had ik de zelfde motor met een Jeti regellaar daarbij had ik het verschijnsel dat het inschakel effect te groot was de heli draaide anderhalve slag in de rondte ,daarom de regellaar vervangen door een CC phoenixs 35Amp uitvoering maar nu haal ik het max toerental niet meer. Gemeten tijdens het hooveren niet meer dan 2000 toeren.
heeft iemand een idee hoe dat kan?? en hoe dit eventueel op te lossen is

Probeer eens een andere timing (high advance) Misschien heb je de verkeerde governor ingesteld En/of je kan je end points op de zender eens proberen te verbreden.

hay Satoer

Er is met de governor mode helemaal niets te beginnen dan blijft de motor hunten en komt niet op toeren dus deze is al reeds uitgeschakeld
het enige punt is misschien de timing voor deze motor staat volgens de lijst op 2khz mogelijk kan die naar 20khz maar dat zou alleen voor grote motors van MEGA nodig moeten zijn ,maar zo groot vind ik hem niet???

timing zou iets van 9 khz moeten zijn. Kan je geen langzamere spoolup kiezen in de jeti? Mijn lipoly sloeg ook weg in de sneeuw eerst...

J.v.d.Wetering zei:
Er is met de governor mode helemaal niets te beginnen dan blijft de motor hunten en komt niet op toeren dus deze is al reeds uitgeschakeld
beide governor settings geprobeerd? (high en low)

kon je niet verschillende govenor gebieden instellen? of was dat een andere regelaar... anders zou je een hoger toeren gebied moeten kiezen.

hay Satoer/tadango
beide governor mode settings geprobeerd (high en low) maar beide geven en te laag toerental plus een hunting verschijnsel
Voor Tadango
Ik kan wel een langzamere spoolup kiezen maar niet het inschakel moment van de regelaar en dan blijft de klap erg groot en draai de T-rexs
meer dan een slag rond
Misschien moet ik toch nog wat met de timing gaan stoeien
maar komt echt nog toeren te kort!

Back