[Video] straatlegale 1972 Vectra met 2200PK -->0-100 in 1

YtxfbxGz1u4[/media]

Vauxhall Vectra uit 1972
9.3 liter V8 met 2200PK
Kwart mijl in 7.9 sec
0-100 km/h in 1 seconde

------------------------------------

Ik kan mij herinneren dat ik Tiff Needle een keer heb zien rijden in een auto die ook binnen 1 seconde naar 100 kon accelereren.
Die auto had 2 Kawasaki ZX12R motoren erin, 1 voor de voorwielen en 1 voor de achterwielen. Het was een Super7/Donkervoort achtig model.

Wie heeft daarvan meer informatie en/of de video?

Mogelijk dat die enkel niet straatlegaal was, aangezien ik van de week bij Scrappy Races (Discovery Channel) hoorde dat je in Engeland niet op de straat mag rijden met 2 motoren in je auto (Chaos team).

Laatst bewerkt door een moderator:
En een ook zeer onderhoudende video!

Leuk zo'n hobbyist die een auto bouwt waarmee je een Bugatti Veyron het nakijken geeft... :D

Idd heel erg gaaf. Was pas in Fifth gear te zien. Is te downloaden via diverse torrentsites en compleet legaal omdat het immers gewoon een tv programma is.

het is niet 0-100 km p/u in 1 sec maar 0-60 miles per uur, dat is ongeveer 0 tot 96 in kilometers dacht ik. en juist die laatste 4 km kosten tijd. 0-100 in 1 seconden lijkt me sowiezo niet mogelijk zonder grote aanpassingen aan het chassis, want die kan zulke g-krachten normaal gesproken niet aan.

en dat street-legal is alleen mogelijk in een land als engeland :)

Ruben_ zei:
het is niet 0-100 km p/u in 1 sec maar 0-60 miles per uur, dat is ongeveer 0 tot 96 in kilometers dacht ik. en juist die laatste 4 km kosten tijd. 0-100 in 1 seconden lijkt me sowiezo niet mogelijk zonder grote aanpassingen aan het chassis, want die kan zulke g-krachten normaal gesproken niet aan.

Ik denk dat het chassis van een vectra uit 1972 sterk genoeg is om die krachten te weerstaan. En die 4km maken echt niet zo'n groot verschil.
Dat straat legale komt omdat de auto van voor 1973 is (of was het 1972), dan was de wet nog anders.

Nuja, doet er niet echt toe, gewoon een mooie prestatie van die man zelf, het lijkt wel modelbouw, maar dan in het groot en anders.

mvg

Mat

Ruben_ zei:

zwam toch niet, met 2000+ pk, kost die 4 kilometer extra nul komma nul tijd meer als van 0 tot 96.
ook gkrachten komen helemaal niet kijken, hooguit wat tordatie op het chassis.

Gerard schreef:

zwam toch niet, met 2000+ pk, kost die 4 kilometer extra nul komma nul tijd meer als van 0 tot 96.

De pot verwijt de ketel...?? :)
Ook erg subtiel geschreven, zo houden we het leuk en gezellig !!
Goed voorbeeld doet goed volgen, Moderator Gerard ?

Van 0 tot 100 in 1 seconde ? dat kan alleen met een raketaandrijving !
Die Vauxel heeft wel vermogen zat maar kan het gewoonweg niet kwijt op het asfalt.

frodo zei:
Gerard schreef:

De pot verwijt de ketel...?? :)
Ook erg subtiel geschreven, zo houden we het leuk en gezellig !!
Goed voorbeeld doet goed volgen, Moderator Gerard ?

als er pure klets geschreven staat mag dat best gezegd worden :)

ik weet niet hoe het in groningen staat, maar hier in brabant is dat niet kleinerend bedoelt.

Gerard schreef:

ik weet niet hoe het in groningen staat, maar hier in brabant is dat niet kleinerend bedoelt
Oke Gerard, blijkbaar een regionaal verschil, hier vinden mensen het niet leuk als je dat roept.. :)

Rhelie zei:
Die Vauxel heeft wel vermogen zat maar kan het gewoonweg niet kwijt op het asfalt.

Rhelie, niet alleen met raketaandrijving.
Ik weet niet of je wel eens bij Dragraces bent geweest (TopFuel etc) die doen 0-500km in een hand vol seconden én binnen 400meter.
Als iemand dat filmpje van de oude Top Gear serie (dus nog met Tiff Needle en Vicky :banana: ) kan vinden (de mensen die tegenwoordig dus Fith Gear maken). Daarin doet Tiff 0-100 binnen 1 seconden.
Ik kan het filmpje niet vinden. Je ziet een camerabeeld op zijn gezicht, dat dan heerlijk vervormt..

MatD zei:
Ruben_ zei:

Ik denk dat het chassis van een vectra uit 1972 sterk genoeg is om die krachten te weerstaan. En die 4km maken echt niet zo'n groot verschil.
Dat straat legale komt omdat de auto van voor 1973 is (of was het 1972), dan was de wet nog anders.

Nuja, doet er niet echt toe, gewoon een mooie prestatie van die man zelf, het lijkt wel modelbouw, maar dan in het groot en anders.

mvg

Mat

ik denk dus dat een vauxhall vectra uit 1972 NIET bestand is tegen 2200 PK ...maar als je goed kijkt , is behalve de carroserie helemaal niets meet vauxhall vectra... alleen de body dus nog wel .

BasK zei:
Rhelie zei:

Rhelie, niet alleen met raketaandrijving.
Ik weet niet of je wel eens bij Dragraces bent geweest (TopFuel etc) die doen 0-500km in een hand vol seconden én binnen 400meter.
Als iemand dat filmpje van de oude Top Gear serie (dus nog met Tiff Needle en Vicky :banana: ) kan vinden (de mensen die tegenwoordig dus Fith Gear maken). Daarin doet Tiff 0-100 binnen 1 seconden.
Ik kan het filmpje niet vinden. Je ziet een camerabeeld op zijn gezicht, dat dan heerlijk vervormt..

Dat weet ik wel, maar die wagens zien er ook iets anders uit dan de Vauxel.

Back