Video Tx voeding, wat raden jullie aan?

Goede middag,

Ik ben zo langzamerhand alles bij elkaar aan het sprokkelen voor mijn eerste FPV setup.
Zojuist de camera (Sony 600TVL Super HAD) ontvangen die draait tussen op 12v (+/- 10%). Uitermate geschikt voor mijn 3S Lipo zonder stepup o.i.d.

Maar, wat raden jullie aan? Direct de Video Tx (en dus de camera) aansluiten op dezelfde Lipo voor de motoren of een aparte Lipo (bijv. Turnigy 500mAh 3S 20C) voor de Video Tx?

Groeten,
Peter de Leeuw

Dezelfde lipo met een LC filtertje ertussen of een andere lipo. Anders ga je storingen krijgen of lijnen in je beeld.

Cam gaat pas tegen de 8 V moeilijk doen dus dan is je accu toch allang leeg.
Bij losse accu zeker 1000mAh nemen. Je ben zo door zo'n accu heen.

Maar ik zou hem gewoon op je vliegaccu aansluiten.

Ik ga een aantal filtertjes maken, onderdelen al besteld :) Wellicht dat ik er een aantal hier te koop ga zetten voor andere geïnteresseerden.
Zou niet weten waar je die kunt kopen! HobbyKing heeft ze maar alleen in het internationale warenhuis.

Zo'n LC filter is nodig als je de FPV set op dezelfde Lipo wilt aansluiten als die je voor je motoren gebruikt. Als je daar geen LC filtertje tussen zet loop je het risico op storingen e.d.

Ik heb hetzelfde probleem:) ook mijn Sony cam binnen.. Maar hoe aan te sluiten? Ik wilde
Een 1000 3s accu aansluiten voor me tx en de cam ook hierop aansluiten.. Maar moet ik dan van de 3 aders (cam) alleen de video op de tx aansluiten of ook ground?

Tuurlijk moet je de ground aansluiten. Ground van je 3S lipo en de ground van je vtx en cam moeten aan mekaar aangesloten zijn anders gaat het nooit werken.

Hoe moet anders de stroom lopen ;)

Ik heb dit filmpje gevonden een tijd geleden. Wellicht dat dit goed is (?).
Helaas heb ik mijn foxtech setje nog niet binnen dus ik kan niet toetsen of het allemaal klopt.

Edit: Volgens mij gaat de ground van de cam rechtstreekts op de vTx. De voeding van de cam loopt volledig via de transmitter. Nogmaals moet ik dat nog even uit gaan zoeken als de set binnen is.
Alleen de transmitter lijkt direct op de lipo aangesloten.
Dit kan een aparte Lipo zijn maar ook dezelfde Lipo als waar de motoren op aangesloten zijn. Kies je voor de laatste optie moet er wel een LC filtertje tussen.

Laatst bewerkt door een moderator:
Dus stepup er tussen en klaar ;)

Bv imersion heeft dat goed voor elkaar. De vtx kan tot 6s lipo, en er komt 5volt uit voor de cam. Dit is meestal te weinig, en daar heeft immersion een step-up module voor. die maakt er weer 12 volt van.
Alles is dan al gefilterd en stabiel, een pracht oplossing!

Back