Video van outdoor rubber aangedreven schaalmodel

Dit filmpje is van een rubber aangedreven schaalmodel tijdens de Openscale 2010 wedstrijd die op 29 mei in Tsjechië werd gehouden.

Laatst bewerkt door een moderator:
Hier weer een filmpje uit Tsjechië, dit maal van een tweemotorig rubber aangedreven toestel. Het is een Dash 8 die vluchten van rond de 30 seconde kan maken. Het model is net voor de wedstrijd voltooid en nog niet gespoten en gedecoreerd.

Ze zijn daar ook niet bang als er, zoals ik het althans zou interpreteren, regen en onweer dreigt! Ook ben ik gewend dat het hier onder dat soort condities nogal begint te waaien!

Klopt, ze zijn daar niet bang voor wat wind of regen tijdens de wedstrijd. En ik vlieg zelf mijn modellen ook wel onder die condities. Ik heb volgens mij vaker een model in de boom gehad met mooi zonnig weer dan met grauw en winderig weer. Maar met zon vliegt het wel een stuk prettiger!

Er zijn overigens weer een aantal foto's bijgeplaatst op SFA, een linkje staat in een bovenstaande post.

Hier weer een filmpje uit Tsjechië, weer van een tweemotorig rubber aangedreven schaalmodel, de Mig Dis van Lubomir Koutny. Prachtig om te zien hoe dit vliegt, zonder dat er een radiobesturing aan te pas komt. En ook mooi om te zien hoe een aantal mensen komt aanlopen om de meester aan het werk te zien tijdens het opwinden van de motoren.
En dan een vlucht van 79 seconde!

Ik blijf het toch een mooi kunstje vinden wat die mensen flikken met een stuurloos model.
Dan ben je wel baas over je model als je hem gewoon een minuut lang weg kunt sturen in zijn uppie. ;)

Ik blijf het toch een mooi kunstje vinden wat die mensen flikken met een stuurloos model.
Dan ben je wel baas over je model als je hem gewoon een minuut lang weg kunt sturen in zijn uppie. ;)
Of, zoals in de FAI klassen, wel 3 minuten.....:yes:

Back