video Wisnihelicopter coaxial twinrotor heli

da's toevallig... heb er vandaag nog overgehad met will :) Zou pas over een week online komen zei hij ;)

Het vliegt wel anders zegt hij. Optisch is het nog een probleem, is al een crash door geweest ;)

Nu nog zo'n beugel aan de bovenzijde en ze kunt inverted landen.
Maar ik vind het eigenlijk niet uitzien :?

Ik weet zo de constructie van de aandrijving niet, maar het toerental van de twee onafhankelijk laten varieren lijkt me vrij lastig. Je kunt wel de bladhoek van de bovenste verhogen en van de onderste verlagen. Hierdoor blijft er een rest koppel over waardoor de heli gaat draaien.

Rick

toerental varieren zou veel te langzaam gaan (niet goed te sturen), en is uiteraard veel te ingewikkeld.

mmh, heb ik niet goed geluisterd ;) Ik zat ook treurig naar mijn pylon te kijken... met verbrande motor :(

Gisteren heeft wil snitjer zijn wisnicopter voor het eerst sinds tijden weer gevlogen en dit keer met electro aandrijving :) Ik heb een video gemaakt die hieronder te vinden is.

Wisnicopter 2009 versie on Vimeo

CIMG4927_JPG.jpg

dat is toch wel een apart gezicht:)

Vliegt het nou ook nog echt stabiel?(zoals je bij coax gewend bent)

Laatst bewerkt:
Lachen, rugvlucht moet een eitje zijn met dit ding ;) (is het dan eigenlijk wel rugvlucht ? ),
wel 4 hoofdrotorbladen stuk als je crashed :D, daar had ik vorig jaar twee keer voor nodig :D

Very cool,

Thx 4 sharing Ron ;-)
om dat zelf te bouwen moet je toch wel wat van techniek in je vingers zitten hebben.
hij lijkt super stabiel te hoveren.
ik hou van dit concept.
Knap werk !

Hmmmm,

Tsja, zonder het concept te niet te doen (ik vond het destijds echt een briljant idee) vind ik dit toch niet zo heel byzonder. Als ik het me goed herinner, vloog het apparaat al toen de HobbyBulletin (wie kent het nog??)
nog bestond. En da's al weer heel wat jaartjes geleden.

Dat het apparaat nu ge-electrificeerd is, is niet meer dan een kwestie van wachten geweest tot de huidige krachtige accu's en motoren beschikbaar kwamen.

Nogmaals, het idee is fantastisch, de uitvoering heel mooi gedaan, maar het is oud nieuws in een modern jasje, sorry!

Groet, Bert

vuur en het wiel zijn ook oud nieuws heren, maar je auto doet het er mooi mee.

Is het nu die ene outrunner die direct op dat grote tandwiel zit, or zit daar een pinion op, dat op het grote tandwiel en dan een overbrenging naar die boven / onder rotor?

Fantastisch apparaat, had er alleen graag iets onder gehangen (camera oid) en dat word lastig met deze setup. Desalniettemin, hulde!

Heel apart dit, zag laatst een draganflyer vliegen, da's ook apart, vliegt wel erg stabiel trouwens, wordt ook gebruikt voor industiële doeleinden. Ik vind die Wisnicopter niet echt de naam copter waardig, maar goed, is mijn mening.

Back