[Videos] Foamfighter seizoen is begonnen!

Een paar vrienden en ik hebben voor de grap een 3 mans clubje verzonnen, de "Foam Fighters", met als bedoeling deze zomer te gaan beginnen met combatten met kleine schuim toestellen, ook wel parkflyers genoemd. Momenteel zijn we bezig om alle 3 een Space scooter op te voeren met fietsbellen, en van een apart kleurtje te voorzien. Deze zomer zijn we nog heel wat andere modellen in 3voud vanplan, maar daar horen jullie ongetwijfeld nog meer van. ;)

Het echte combatten is nog niet begonnen, maar we gaan al wel regelmatig een beetje fladderen, met de nodige filmpjes als gevolg. Hierbij dus alvast wat beeldmateriaal voor jullie plezier. :P

B4 Vulcan - Hoog en Droog. (23.3mb)
Simpel chinees speeltje. Net een X-twin maar dan stukken groter, en net zo eigenwijs. :P

B2 Bommenwerpertje. (13.1mb)
Nog een simpel prulletje, stuurd net een X-Twin, maar vliegt een stuk agressiever.

Picojet - Propellors testen. (14.1mb)
Propellors uit proberen met de nieuwe fietsbel motor. 6x5.5 was niet zon succes, 7x5 ging een stuk leuker, en 8x4 was erg langsaam, maar bere veel thrust.

GWS Corsair - Maiden. (23.3mb)
Mijn nieuwe trots, stuurt ontzettend fel, en hiermee was het ook voor het eerst dat ik met tipstalls temaken kreeg.

Corsair - 2e Vlucht. (mb)
Vliegt wederom zo strak als n snaar. Helaas wel wat breekbaar. Iets waar ik nog aan moet wennen. :P

Space Scooter - Pieters aller eerste vlucht. (34.7mb)
Deze jongen had dus nog NOOIT gevlogen. Ik zet em aan de pupil zender, en hij vliegt zo heel mijn accupack foutloos leeg! 8O Of hij houd iets verborgen, of et is een natuurtalent. :P

Space Scooter - Maiden. (12.3mb)
Pieter heeft nu ook een eigen scooter. Samen gebouwd, identiek aan de mijne, alleen een ander kleurtje en als toevoeging een richtingroer. Eerst even invliegen en afstellen. :) Het richtingroer was wat agressief, dus even minder uitslag op gezet.

Space Scooter - Pieters eerste solovlucht. (12.5mb)
Pieter vliegt nu voor het eerst alleen. En dat al na 3 accupacks! Zoals je ziet, zelfs zijn eerste landing is loodrecht. Niks meer an doen. ;)

X-Twin - Zonder ondervleugels. (16mb)
Pieters X-Twin, berooft van zijn onderste 2 vleugels. Vliegt ongelovelijk vinnig voor zon klein ding. (moeilijk filmen! ;))

X-Twin - Drukte. (30.2mb)
Stevens X-Twin, samen met de mijne.

Bloopers - Stevens dagje uit. (48.3mb)
Steven had zn dag niet. :P

Veel plezier ermee. :P

(Alsjeblieft niet klagen dat de downloads niet werken, met IE werken ze. Voor de minder bedeelde onder ons, sorry voor de grote bestanden, maar het is et een of et ander. Klein en snel voor jullie, of groot en mooi voor de breedbanders)

Jep, en het seizoen is officieel van start ;)

LOL

En ik verberg niets, heb 2x 10 seconden een zwever (hoogte en richting) in de lucth gehad, en verder alleen vaak geoefend met het opgevoerde scoot model in AFPD :D

Dus het geheim is gewoon: veel oefenen, en ook wind en turbulentie aanzetten!!

Meer filmpjes gaan zeker volgen ;)

Nou nou nou wat heb je je weer uitgeleefd de pauze van mij en Sanka is hiermee weer gevuld. Waar haal je in godsnaam die muziek vandaan?

p.s. welke corsair is dat? van GWS ? mooi vliegbeeld.

Olá
Noah

Dit zijn nog maar 2 dagen aan film materiaal. :P En de muziek komt overal en nergens vandaan. :P (MP3 CD van mijn vader, Nieks Server, Bounce FM van GTA: Vice City)

De Corsair is inderdaad van GWS. Deze is wel voorzien van glasmat, en een forse fietsbel motor. Tis een 3e handsje dat orgineel van GerardNL komt, de vorige eigenaar durfde er niet mee te vliegen. :P (te snel) Hij vliegt heerlijk strak, en met al et fietsbel geweld aanboord kom je niet snel tekort. :P Op et moment mijn favoriete kist, maar de motormount is nog een heel gedoe. :P Dit is al de 2e keer dattie zo los komt. Reden hiervan is dat de regelaar de prop niet stil zet, ookal staat er een rem op.

Sven, de" Xtwin zonder vleugels " komt niet uit de unzipping procedure.... de "preview-foto" staat er ook niet op zoals bij alle andere filmpjes ...

Alle andere filmpjes werken optimaal ! Verscheurend goeie beeldkwaliteit !

Je hebt gelijk, bestandje is kaduuk. Vanmiddag effe fixen.

De kwaliteit is inderdaad goed, maar dat mag ook wel, met een dure Sony DV breedbeeld camera. :P

Freakazoid zei:
...Reden hiervan is dat de regelaar de prop niet stil zet, ookal staat er een rem op.

Ik denk echt dat je die rem eens veel sterker moet zetten, omdat je altijd tegen de wind in land, en dit model aardig wat snelheid nodig hebt...

Ik zou hem toch eens op de 1-na sterkste, of sterkste stand zetten, kijken wat hij doet......

Ja dat weet ik ook wel. :P Maar die regelaar heeft een vrij eigenaardig menu. :P

"X-Twin - Topwings only" is gefixt trouwens. :P

Normaal gesproken is de rem op een regelaar alleen maar een functie die korte tijd de motor "kortsluit" om de klapprop de gelegenheid te geven om in te klappen. Daarna gaat de "rem" er weer af. Met een normale prop is de remduur te kort om de prop stil te zetten en zodra de rem er dan weer af gaat begint de prop dus weer te draaien door de vliegwind.

De regelaar heeft bij de rem de keuzes "Off, Soft, Medium, Hard". Daar moet je toch op een of andere manier de handel mee stop kunnen zetten? Anders zou die corsair per definitie altijd een gigantische opdonder op zn as krijgen. :?

Louter als aanvulling voor iemand die nu een keer géén eenheidsworst-foamie wil .....

Na alle amerikanen overtuigd te hebben wordt ie vanaf heden voor het eerst ingevoerd in Europa met degelijke 35mhz-4kanaals hebruikbare electronica : In Duitsland is ie al een hit ....

Ik heb' m al een jaar ( op 27 mhz) en ben er UITERST tevreden over ( plane waarmee ik het meeste vlieg- prachtig vliegbeeld in de lucht ) ... voor de getalenteerde , snel lerende en/of suf-gesimmde beginner ( EPP en quasi indestructable )... all-speed-envelope-airframe ... mooier en makkelijker dan een picojet of space-scooter ...no-limit modding ( brushless tot 100mph )

http://www.monkeytoys.de/videos/wmv/parkzone/stryker.wmv

euh, en wat heeft dat met ons clubje (de Foamfighters) te maken? ;) Ik denk dat je et topic verkeerd begrijpt.

En mooier/makkelijker is persoonlijke smaak. Ik vind die lelijke opplak neus van de stryker helemaal niet mooi, en die gatenkaas op zn rug vind ik ook geen succes. ;)

Nou Freakazoid,

Je hebt je roeping gemist. Ik heb smakelijk moeten lachen (sorry Steven) om de bloopers van Steven's dagje uit! :D Misschien dat het iets is voor op TV???

Die muziek doet het hem hoor! :D

hehe geeft niet hoor :wink: ik vond et ook een leuk filmpke :lol: wanneer gaan we helling zweven?
want men wolf staat nog te wachten :wink:

Back