Video's van Outdoor Vrije Vlucht Schaal

Discussie in 'Vrije vlucht' gestart door moerman, 5 mrt 2008.

  1. moerman

    moerman

    Lid geworden:
    16 aug 2007
    Berichten:
    1.441
    Locatie:
    Nijmegen
    Ik kan jullie aanraden eens een kijkje te nemen op de website van Tobgun, die hopelijk ook op de IIFI komt: Tobguns free flight pages. Hier staan prachtige plaatjes van zijn rubber aangedreven schaalmodellen, maar ook diverse videos van zijn modellen in actie. De videos zijn in wmv-format en op PC's met windows probleemloos af te spelen, hoe dat met Apples zit weet ik niet. Omdat hij zijn modellen uit de hand start en ondertussen filmt zijn de beelden vooral tijdens de start nogal schokkerig. Het laat echter heel goed zien waar het in deze hobby om draait!

    Een paar voorbeelden uit zijn site:
    Een rubber aangedreven Concorde, gevolgd door een rode dubbeldekker (Bucker Jungmann): http://www.schauggspace.de/Aircraft/movies/concorde_HS123.wmv
    . Let op de vele muggen voor de lens bij de Bucker.... Nadeel van vliegen op een zomeravond.
    De proefvluchten van een Dornier Do 27, waarvan het model in de eerste vlucht nog niet optimaal is getrimmed maar de tweede vlucht werkelijk perfect is. Alhoewel, de landing kon beter.....:http://www.schauggspace.de/Aircraft/movies/do%2027%20maiden.wmv
     
    Laatst bewerkt: 5 mrt 2008
  2. P51d man

    P51d man Guest

    Prachtige filmpjes
     
  3. moerman

    moerman

    Lid geworden:
    16 aug 2007
    Berichten:
    1.441
    Locatie:
    Nijmegen
    Hier een heel mooi [URL=" over buiten vrije vlucht schaalmodellen vliegen[/URL]. Goed is te zien hoe een rubbermotor wordt opgewonden met "stretch winding". Hierbij wordt de motor flink uitgetrokken waardoor er veel meer windingen in passen. Vervolgens een mooie rustige vlucht van het model.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  4. FOX35

    FOX35 PH-SAM

    Lid geworden:
    27 sep 2005
    Berichten:
    1.315
    Locatie:
    Ruinerwold, Drenthe
    Over de eerste twee filmpjes: het is heel verstandig om, in ieder geval tot je het model uitgetrimd hebt, te proberen boven lang gras te vliegen. Helaas zijn in nederland ruime terreinen mét lang gras, maar zónder bomen, sloten, hekken, wegen en prikkeldraad zeer zeldzaam. Wat dat betreft heb ik bewondering voor het lef van de duitser. Het kan een vertekend beelt zijn, maar ik zou in zijn geval bang zijn voor elk zuchtje wind waardoor het model meteen zou afdrijven naar de bomen en daar in terecht zou komen.

    Ik heb ook ooit op zo'n veldje proberen te vliegen, en ondanks het weer dat ik als bladstil ervoer, blijkt er dan toch luchtbeweging te zijn waardoor het model snel afdrijft. Op dat veldje ben ik meer tijd bezig geweest om in bomen te klimmen, te hengelen naar modellen in de boom (zorg altijd dat je een telescoophengel bij je hebt als je in de buurt van bomen vliegt) of als het model te hoog hangt zelfs gooien met stenen en stokken. Gooi in dat geval niet op het model (om begrijpelijke redenen) maar naast het model op de tak, in de hoop dat de beweging het model er uit laat vallen.
     

Deel Deze Pagina