Vijzen bladhouders trex 250

hallo

Is het normaal dat de vijzen die de bladen aan de bladhouders monteren van een trex 250 volledig getrokken draad hebben ? Moet het niet eerst volmetaal zijn met aan het uiteinde een stukje getrokken draad ?

Wie met een stock trex250 kan dit bevestigen ?

dank

Yves

OK! Bedankt voor de confirmatie

De twijfel kwam er omdat onlangs een clublid een blad (van een 450) verloren was door getrokken vijzen ...

De 250 is natuurlijk weer een klasse kleiner dus het is allemaal niet zo spannend.

groeten

Yves

Ik heb dus ook met volle draad zitten
Maaaaaaar......
Ja een klasse kleiner dat klopt maar niet spannend als er een blad uit komt vliegen vindt ik toch wel een misverstand.
Bij mij onlangs gebeurt doordat ik een leuk stel mainblades heb aangeschaft uit Verweggistan..........ja goedkoop blijkt inderdaad duurkoop te wezen.
Nooit meer dus :( .......nu de originele blades erop bevalt me beter
phil

Heb een keer een blad van een 450 zien loskomen tijdens een hoover en die vloog niet meer dan 4m voordat het blad dwarrelend neerviel. Het is vooral de schrikfactor. Als de heli's groter worden dan wordt het wel spannender ;-)

Heb een keer een blad van een 450 zien loskomen tijdens een hoover en die vloog niet meer dan 4m voordat het blad dwarrelend neerviel. Het is vooral de schrikfactor. Als de heli's groter worden dan wordt het wel spannender ;-)

En dat was nog inclusief (metalen) bladhouder ook....

Mijn arme kleine BO105-je.... :(

Een individueel blad wat loskomt, komt inderdaad niet heel ver, en richt ook relatief weinig schade aan.

Groet, Bert

Back