vijzen van de t rex

• Topicstarter Topicstarter brampi
  • Startdatum Startdatum
B

brampi

Guest
Hallo,

Ik heb een t rex 450 SE maar de vijzen die er zijn bijgeleverd trekken echt op niets(speciale maten) :evil: .Weet er iemand betere vijzen voor de t rex en waar kan je ze kopen,ik heb nog niets gevonden :cry:
Hopelijk weet iemand het want het is echt erg.

Greetz,Bram

Moeilijk te volgen dit verhaal, maar ik neem aan dat je het hebt over de bijgeleverde Pro en Carbon bladen van Align.

De Carbonbladen lijken inderdaad nergens op, dat is niet meer als een plastic blad met een carbon staaf erin. Ze zijn zwaar, gebruiken meer energie, het enigste voordeel is dat ze niet zo snel kapot gaan.

De Pro bladen zijn prima, hier zie je ook de meeste mensen mee vliegen. De pijs kwaliteit verhouding ligt erg goed. Deze bladen horen vrij straks in de bladhouders te gaan, verander hier niks aan, anders verzwak je de bladen alleen maar.

Ik heb hier nog nooit 1 van kapot gedraaid, en ik heb toch al regelmatig mijn frame uit elkaar gehad. Wellicht gebruik je verkeerde loctite? En goed passend gereedschap is ook belangrijk natuurlijk.

Amstel76 zei:
maar ik neem aan dat je het hebt over de bijgeleverde Pro en Carbon bladen van Align.

Bladen worden door de zuiderburen "pallen" genoemd :wink: !

Gr.A.

en wat is ''nonkel'' dan :wink:
lijkt niet meer op nederlands dit :(

nonkel lijkt inderdaad ook wel wat op het engelse woord voor oom.

Vijzen zijn bouten (voor de Nederlanders die het niet snappen :))

Ik begrijp niet goed hoe een vijs/bout niet goed kan zijn.
Ik heb zelf geen trex dus weet niet welke vijzen erin zitten. Ik vermoed dat het imbusvijzen zijn.
Wat loopt er juist mee mis?
Past de imbussleutel er niet meer op? => slecht gereedschap
breken de vijzen af? => te vast aangedraaid of slechte vijzen

Ik ben dus Belg, dus ik hou het bij vijzen :lol:

Daantjo zei:
en wat zijn vijzen dan??? :?
en ja wat is een nonkel?? :? lol!!

vijzen zijn schroeven

en nonkel = oom

ik heb 8jaar met een belgische vriendin gehad vandaar
in het begin had ik er ook problemen mee hoor maar aldoende leert men toch?
gr johan

Het zijn dus de imbusvijzen van het frame die kapot gaan.
Ik gebruik facom gereedschap en na de vijzen 4 keer los en vast te vijzen worden ze precies groter :?
Aan het gereedschap kan het toch niet liggen denk ik?

Bedankt voor de snelle reacties,

Bram

Zou me verwonderen met facom gereedschap maar het kan natuurlijk altijd. Zeker kijken dat je geen imbussleutel van een halve maat kleiner neemt.
Als de vijs nieuw is en je steekt de imbussleutel erin mag hier niets speling opzitten.
Als je de vijzen te vast zet en je 'schiet door' met je imbussleutel gaat de vijs ook stuk gaan!

Ik gebruik de juiste maat(1.5) en 'doorschieten' heb ik nog niet
voorgehad dus het zullen prulvijzen zijn.

Back