PH_AJH
Forum veteraan
Net koud het Wintertreffen achter de rug, lijkt het me handig om de plannen voor 2011 eens te bespreken.
In 2010 hebben we wellicht iets teveel gedaan. Dat zegt iets over hoe het Vintage gebeuren leeft (geweldig dus!) maar het was voor veel mensen nauwelijks te combineren met andere meetings en het thuisfront.
Dit jaar wil ik het qua aantallen treffens wat beperken, waardoor de opkomst waarschijnlijk groter wordt.
=========================================================
Op 15 mei 2011 zal er een Vintage Glider Group Treffen zijn in Hoeven. Willem Pelt is de motor achter dit gebeuren. Zie http://www.modelbouwforum.nl/forums/zweefvliegen/127933-vgt-hoeven-op-15-mei-2011-a.html
In Hoeven is een prachtig veld maar het is geen regulier vliegveld; het gras is er langer waardoor lieren en elastieken prima gaat maar slepen of grondstarts niet mogelijk zijn.
Op zondag 11 september 2011 is er het VGT Zomertreffen en we zijn dan te gast bij Modelvliegclub Pegasus te Enkhuizen. De organisatie is in handen van Ariel (Johannes) en mij. We vliegen daar op een prachtig vlak, vrij liggend veld waar uitstekend gesleept kan worden bij alle windrichtingen. Lieren en elastieken is ook geen probleem.
Bij slecht weer kunnen we uitwijken naar zondag 25 september - dus zet die data vast in je agenda
Rond de overgang van 2011 naar 2012 is er dan weer het Wintertreffen , op vliegveld de Voorst van de ZCNOP te Marknesse
=======================================================
Verder wil ik eigenlijk niets veranderen aan de opzet. Op een rijtje:
- Alle toestellen waarvan het ontwerp 20 jaar of ouder is zijn welkom. Replicas of nieuw gebouwde toestellen van oude ontwerpen zijn toegestaan. Alle modificaties voor zover enigszins in lijn met de Vintage gedachte zijn toegestaan. We hanteren hierin geen strenge eisen of grenzen en vertrouwen er op dat iedereen zelf wel zo'n beetje kan bedenken wat het idee is.
- Lieren en elastieken hebben de voorkeur. Hulpmotoren zijn toegestaan. Liefst elektrisch gezien de locaties waar we vliegen, maar als we ergens vliegen waar brandstof wordt getolereerd kan dat incidenteel ook.
- Slepen bij voorkeur met elektro, wij houden van rust
Slepers mogen modern en/of van schuim zijn.
- Om mee te kunnen doen moet je veilig kunnen vliegen en een geldige WA verzekering kunnen overleggen. Brevet of KNVvL lidmaatschap is niet verplicht. We vliegen enkel op plaatsen waar iedereen welkom is.
- Graag van tevoren opgeven met naam/forumnaam/toestel(len)/voorkeursfrequentie. Daardoor kan iedereen van tevoren eventueel kristallen wisselen en hebben we een idee van de opkomst.
- Tijdens de treffens werken we met frequentieknijpers.
- Het is zeer wenselijk om 's morgens bij de briefing te zijn. Kom je later, meld je dan eerst bij de organisatoren.
- Publiek is altijd zonder vooraf te melden welkom.
- Aan het lidmaatschap van de Vintage Glider Group en de Treffens zijn géén kosten verbonden.
De Medicine Man kan ook dit jaar ingezet worden. Ik weet dat er heel wat zijn, nou nog vliegen met die dingen
=================================================================================
Nieuw in 2011:
Het is vaak gezellig druk en dat wil wel eens wat chaotische taferelen opleveren. We willen dat het voor iedereen veilig blijft en de kans op onnodige schade zo klein mogelijk houden. Daarom zal in 2011 bij de briefing duidelijk worden gemaakt hoe de vlieggebieden liggen. Bestudeer het plaatje even, dan heb je vast een idee. Wij denken dat je hiermee nog steeds lekker vrij kunt vliegen, je zult geen last hebben van de regeltjes. Vooropgesteld dat je in staat bent een circuitje te vliegen en je vliegtuig min of meer in de juiste richting aan de grond te zetten
In 2010 hebben we wellicht iets teveel gedaan. Dat zegt iets over hoe het Vintage gebeuren leeft (geweldig dus!) maar het was voor veel mensen nauwelijks te combineren met andere meetings en het thuisfront.
Dit jaar wil ik het qua aantallen treffens wat beperken, waardoor de opkomst waarschijnlijk groter wordt.
=========================================================
Op 15 mei 2011 zal er een Vintage Glider Group Treffen zijn in Hoeven. Willem Pelt is de motor achter dit gebeuren. Zie http://www.modelbouwforum.nl/forums/zweefvliegen/127933-vgt-hoeven-op-15-mei-2011-a.html
In Hoeven is een prachtig veld maar het is geen regulier vliegveld; het gras is er langer waardoor lieren en elastieken prima gaat maar slepen of grondstarts niet mogelijk zijn.
Op zondag 11 september 2011 is er het VGT Zomertreffen en we zijn dan te gast bij Modelvliegclub Pegasus te Enkhuizen. De organisatie is in handen van Ariel (Johannes) en mij. We vliegen daar op een prachtig vlak, vrij liggend veld waar uitstekend gesleept kan worden bij alle windrichtingen. Lieren en elastieken is ook geen probleem.
Bij slecht weer kunnen we uitwijken naar zondag 25 september - dus zet die data vast in je agenda

Rond de overgang van 2011 naar 2012 is er dan weer het Wintertreffen , op vliegveld de Voorst van de ZCNOP te Marknesse
=======================================================
Verder wil ik eigenlijk niets veranderen aan de opzet. Op een rijtje:
- Alle toestellen waarvan het ontwerp 20 jaar of ouder is zijn welkom. Replicas of nieuw gebouwde toestellen van oude ontwerpen zijn toegestaan. Alle modificaties voor zover enigszins in lijn met de Vintage gedachte zijn toegestaan. We hanteren hierin geen strenge eisen of grenzen en vertrouwen er op dat iedereen zelf wel zo'n beetje kan bedenken wat het idee is.
- Lieren en elastieken hebben de voorkeur. Hulpmotoren zijn toegestaan. Liefst elektrisch gezien de locaties waar we vliegen, maar als we ergens vliegen waar brandstof wordt getolereerd kan dat incidenteel ook.
- Slepen bij voorkeur met elektro, wij houden van rust

- Om mee te kunnen doen moet je veilig kunnen vliegen en een geldige WA verzekering kunnen overleggen. Brevet of KNVvL lidmaatschap is niet verplicht. We vliegen enkel op plaatsen waar iedereen welkom is.
- Graag van tevoren opgeven met naam/forumnaam/toestel(len)/voorkeursfrequentie. Daardoor kan iedereen van tevoren eventueel kristallen wisselen en hebben we een idee van de opkomst.
- Tijdens de treffens werken we met frequentieknijpers.
- Het is zeer wenselijk om 's morgens bij de briefing te zijn. Kom je later, meld je dan eerst bij de organisatoren.
- Publiek is altijd zonder vooraf te melden welkom.
- Aan het lidmaatschap van de Vintage Glider Group en de Treffens zijn géén kosten verbonden.
De Medicine Man kan ook dit jaar ingezet worden. Ik weet dat er heel wat zijn, nou nog vliegen met die dingen

=================================================================================
Nieuw in 2011:
Het is vaak gezellig druk en dat wil wel eens wat chaotische taferelen opleveren. We willen dat het voor iedereen veilig blijft en de kans op onnodige schade zo klein mogelijk houden. Daarom zal in 2011 bij de briefing duidelijk worden gemaakt hoe de vlieggebieden liggen. Bestudeer het plaatje even, dan heb je vast een idee. Wij denken dat je hiermee nog steeds lekker vrij kunt vliegen, je zult geen last hebben van de regeltjes. Vooropgesteld dat je in staat bent een circuitje te vliegen en je vliegtuig min of meer in de juiste richting aan de grond te zetten


Laatst bewerkt door een moderator: