Vintage heli de moeite waard om te redden?

Discussie in 'Algemeen heli' gestart door Re entry from the 80`s, 18 jul 2018.

  1. Re entry from the 80`s

    Re entry from the 80`s

    Lid geworden:
    12 mei 2011
    Berichten:
    488
    Locatie:
    Doetinchem
    Hallo allemaal,

    Dit is totaal uit de gebruikelijke richting voor mij. Normalerwijs zou je me in de autohoek vinden. Volledig zelf ontwerpen en bouwen of restaureren van een vintage model.

    Vandaag echter kwam ik volledig onverwacht een vintage rc heli tegen. Onmiddellijk dacht ik aan mijn jaren `70 en `80 auto modellen en hoeveel het nog de moeite waard is om te restaureren.

    Kan iemand mij vertellen wat dit is? en is het de moeite waard om te redden van de schroothoop?
     

    Bijgevoegde bestanden:

  2. hannesie

    hannesie

    Lid geworden:
    18 okt 2005
    Berichten:
    2.207
    Locatie:
    rotterdam
    Dit is een Bell 47G van Graupner maar als je dit oproepje bij de heli's plaatst i.p.v de schaalvliegtuigen dan krijg je veel meer respons!
    Mvgr Hans
     
  3. ron van sommeren

    ron van sommeren Forum veteraan

    Lid geworden:
    31 aug 2002
    Berichten:
    29.332
    Locatie:
    halverwege Tiel & Nijmegen, tussen Maas & Waal
  4. verfbrander

    verfbrander

    Lid geworden:
    23 dec 2005
    Berichten:
    1.353
    Locatie:
    Gouda
    Belletje 47G van Graupner... rond 1975 mijn eerste rondjes mee gevlogen...sturen met handen en voeten. Maar hij vloog eigenlijk best goed...wel vooruitdenken, stuurde traag.
    Ben benieuwd naar de sterkte van de kunststof delen... kunnen intussen wel eens makkelijk breken..scheuren.

    Leuk ding voor aan het plafond in de hobbykamer.
     
  5. brutus

    brutus Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 nov 2008
    Berichten:
    27.780
    Locatie:
    Oldeberkoop
    Die moet je nu vooral op de plank zetten. Stuurt naar huidige maatstaven UITERMATE beroerd, en de structurele sterkte liet destijds al te wensen over.
    Constructie is zodanig dat er heel veel controlepunten zijn (letterlijk iedere verbinding is "verdacht" en de hekrotor-aandrijving was volledig NIET op zijn taak berekend.

    Heb er 3 jaar mee gevlogen (van '83 t/m '86), veel van geleerd, erg veel plezier van gehad en ook veel frustraties.
    Heb hem rond 1998 nog weer eens vliegklaar gemaakt en was totaal verbaasd dat ik er totaal niet meer mee uit de voeten kon. Heb hem heel weten te houden en snel weer aan het plafond gehangen....

    Absoluut leuk verzamelaarsmodel, maar beslist niet meer mee vliegen, tenminste, niet in originele staat.
     
  6. Stitch

    Stitch

    Lid geworden:
    21 jan 2006
    Berichten:
    294
    Locatie:
    Heerhugowaard
    Ik heb ooit een oude Skylark-EH1 op de kop getikt.
    Die wordt gerestaureerd en van oude electronica voorzien, indien mogelijk, en gaat dan mooi staan wezen op de kast. Daar ga ik echt niet mee vliegen....
    SkyLark-EH1.jpg
     
  7. brutus

    brutus Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 nov 2008
    Berichten:
    27.780
    Locatie:
    Oldeberkoop
    Die is nog van aluminium, daar zou ik meer vertrouwen in hebben, dan een oude Bell 47 G van plastic....
    Maar inderdaad zou ik er ook niet meer mee vliegen....
     
  8. ron van sommeren

    ron van sommeren Forum veteraan

    Lid geworden:
    31 aug 2002
    Berichten:
    29.332
    Locatie:
    halverwege Tiel & Nijmegen, tussen Maas & Waal
  9. Re entry from the 80`s

    Re entry from the 80`s

    Lid geworden:
    12 mei 2011
    Berichten:
    488
    Locatie:
    Doetinchem
    Bedankt allemaal. Hij staat bij een Turkse kringloopwinkel en ik dacht dat is toch zonde. Maar als het niks is,...
    Er zitten alleen nog 2 servo`s in en er liggen een paar kleine onderdeeltjes naast.
    Mocht iemand hem willen hebben kan ik hem ophalen of het adres geven.
     
  10. levi

    levi

    Lid geworden:
    22 mei 2019
    Berichten:
    2
    Locatie:
    barneveld
    Heb paar van in mijn verzameling .
    Extra onderdelen is altijd makkelijk.
    Waar is de winkel?
     
  11. Cord

    Cord

    Lid geworden:
    4 okt 2023
    Berichten:
    1
    Locatie:
    Germany
    Ik ben op zoek naar zo'n oude helikopter. Het zou geweldig zijn als je me wat gedetailleerde foto's zou kunnen sturen. Een paar metingen zouden ook erg nuttig zijn. Afmetingen van de aluminium doos, rotorkop en diameter van de hoofdrotoras/secundaire as.
    Sorry voor mijn slechte taal - bing vertaler. Bedankt
    cord.1 att gmx.net
     

Deel Deze Pagina