vintage LB evenement

Discussie in 'Lijnbesturing' gestart door fc3003, 19 okt 2006.

  1. fc3003

    fc3003 Guest

    ik kreeg vandaag deze brief !
    ik ga er zelf niet heen om dat ik geen tijd heb maar mogenlijk wil een ander dat wel.


    Klub historickch modelu letadel SAM-78 Ceska republika
    Svitavach 6.10.2006
    We would like to ask you for publication in your magazine. Thank you very much for your kindness.
    All-European meeting of historical V-Control models
    SAM-78 Czech republic in conjunction with Modelklub Svitavy organize the all-European meeting of historical U-Control models and replicas ofU-Control models.
    The meeting and consequential contests will take place in the days of9. - 10. 6. 2007 on the modeller stadium in Svitavy.
    'The--date'i-s-purposety-setectectone-week before European championship of historical RCmodels in Klcovany pri Tmave.
    Limit date for the rise of the model or the replica is the year 1960. The building and competition F AI and AMA in year 1960:
    1) Speed contest 0 - 1,00 ccm
    1,00 - 2,50 ccm 2,51 - 5,00 ccm 5,01 - 10,00 cm
    Pulse Jet engines
    2) Team Racing
    3) Stunt models
    4) Combat
    We would like to invite all friends of historical models and especialy U-Control models. The details on adresse: www.sam78.cz or: Jaroslav Rybak
    Kapitana NaIepky 45
    568 02 Svitavy
    Czech republic
    Tel: 461 532581, 605446677


    met deze fotos erbij,

    [​IMG]


    [​IMG]
     
  2. FOX35

    FOX35 PH-SAM

    Lid geworden:
    27 sep 2005
    Berichten:
    1.315
    Locatie:
    Ruinerwold, Drenthe
    Als ik voor die tijd mijn Mickey met Typhoon 250R klaar heb zou het leuk zijn daar naar toe te gaan. Misschien gaat Jan Bakker ook tegen die tijd die kant op.
     
  3. packard

    packard

    Lid geworden:
    23 feb 2004
    Berichten:
    957
    Locatie:
    naaldwijk
    Bedoel je de Micky van Breukink?
     
  4. FOX35

    FOX35 PH-SAM

    Lid geworden:
    27 sep 2005
    Berichten:
    1.315
    Locatie:
    Ruinerwold, Drenthe
    Ja, mijn eerste stunter (na de 2,5cc Cadet, een trainer, ook uit de LKNvL-serie). Mijn eerste is gebouwd in ik denk 1979. Met een Enya 15-III 2,5cc glowmotor. Daarmee mijn eerste looping gemaakt. Ik vloog met veel te dikke lijnen en van 11,50 meter lengte omdat dat tussen de doelpalen van het trapveldje paste.

    Toen bij de zoveelste crash de motordragers braken is de Enya verhuisd naar een Suppi die veel lichter was en dus veel beter vloog. Daarmee leerde ik rugvlucht, de looping vanuit rugvlucht en de krakeling.

    Toen ik bij Quartel in Pijnacker een Fuji 25-S motor voor 25 gulden kon kopen heb ik de resten van de kapotte motordragers er uit gesneden en er nieuwe in gelijmd. Het bleek geen succes. De Fuji bleek jaren later toch een bruikbare motor.

    De resten van de Mickey hangen aan mijn slaapkamermuur. Ondanks de tekenen van een hard leven en diverse amputaties blijft het toch een mooi modelleke.
     
  5. Herbert

    Herbert

    Lid geworden:
    6 jan 2006
    Berichten:
    736
    Locatie:
    Warnsveld
    ik heb hem in ruwbouw klaar ,mijn Mickey
    en wil er proberen de chinese motor van PP er in te zetten
    en ik vind het ook een mooi modelleke
    maar ik zag online dat ze ook nog de Roby van aeronaut in bouwdoos
    verkopen bij Quartel :p
     
  6. packard

    packard

    Lid geworden:
    23 feb 2004
    Berichten:
    957
    Locatie:
    naaldwijk
    Hoezo, ook? Is de Roby ook van voor 1960 ? Op de plaatjes ziet die er uit als een profielkistje. Dan is een Suppie nog geslaagder.

    Ik zou zelfs mijn BOB CAT kunnen inzetten.
     
  7. Herbert

    Herbert

    Lid geworden:
    6 jan 2006
    Berichten:
    736
    Locatie:
    Warnsveld
    de roby is dacht ik uit de jaren 50 :p
     
  8. FOX35

    FOX35 PH-SAM

    Lid geworden:
    27 sep 2005
    Berichten:
    1.315
    Locatie:
    Ruinerwold, Drenthe
    Het kan wel eens zijn dat er een nieuwe serie van oude Aeronaut bouwdozen gemaakt is óf er een hoeveelheid NOS (new old stock) ontdekt is, want ik kom meer van dat spul tegen. Ik kocht afgelopen pinksteren op Harsewinkel (Dld) een vrije vlucht schaalmodel (voor een PEeWee) van de Jodel.

    Aeronaut heeft blijkbaar zelf ook nog voorraden, want ik bestelde via Hennie Sanders in Duitsland bij Aeronaut een bouwdoos van een 'old time' 6cc stunter (zonder flaps). Daar kan ik niet aan zien of het NOS of een heruitgave is (zoals de KeilKraft rubberbouwdozen uit de jaren '50 zoals de Ajax die in de jaren '90 werden heruitgegeven).

    Ik vind het leuk genoeg om er achteraan te gaan, die Roby.
     

Deel Deze Pagina