Ik heb zo'n ding. Half jaren '70 overgenomen van een clubgenoot die het niet meer gebruikte. Het is niet geschikt voor kunstvlucht. De afstand tussen de lijnen is te groot en daardoor de uitslagen van het hoogteroer op het toestel veel te groot (tenzij je een hele besturing op je model hebt) en vliegt het daarom veel te 'kietelig'. Dit wordt versterkt doordat de 'overhang' erg groot is, zo noemt Henk de Jong de afstand tussen de hartlijn van het handvat waar je je vingers omheen klemt en de plaats waar de liinen het handvat verlaten (metalen oogjes in jouw geval). Voor een schaalmodel, of iets waar je alleen rustig mee rondvliegt is het echter goed te gebruiken. Ik heb het een tijdje gebruikt om van een nieuw model te bepalen bij welke lijnlengte het (nog) goed vloog, maar ook daar is het niet supergeschikt voor. Zeker als het een ongebruikt model is lijkt het geval het mij nog het beste doen in de vitrine, liggend op het doosje. De lijnen die er bij mij op zaten waren overigens wel heel mooi fijn, maar alleen geschikt voor modellen tot 2,5cc, en blijkbaar niet van roestvast staal, want ze waren op veel plaatsen doorgeroest.