vintage rc vliegtuigen

Discussie in 'Tekeningen' gestart door eclipse86, 9 mei 2016.

  1. eclipse86

    eclipse86

    Lid geworden:
    29 aug 2005
    Berichten:
    4.579
    Locatie:
    Ieper,west vlaanderen
    Hallo,

    ik ben op zoek naar plannen of kits van vintage rc vliegtuigjes die er speciaal ogend uitzien...

    span vanaf 1m60 tot.... moet zeer traag kunnen vliegen en lekker kort bochten
    (rollen en loopen zal wel niet van toepassing zijn op een toestel zonder ailerons)

    iets in de richting van een record breaker ofzo(die heb ik al eens gebouwd)

    Groeten Chris
     
  2. jef

    jef PH-SAM

    Lid geworden:
    14 jan 2011
    Berichten:
    1.870
    Locatie:
    Hulshout België
  3. eclipse86

    eclipse86

    Lid geworden:
    29 aug 2005
    Berichten:
    4.579
    Locatie:
    Ieper,west vlaanderen
    bedankt: ik heb er 4 uitgepikt die me wel wat zeggen, de southerner kan ik mss een lasercut bestandje van hebben.

    [​IMG] [​IMG]

    [​IMG] [​IMG]
     
  4. KrisG

    KrisG

    Lid geworden:
    1 mei 2007
    Berichten:
    84
    Locatie:
    Izegem / België
    De Black Magic ziet er ook heel mooi uit. Ik weet niet of Flair die kit nog maakt. Hele elegante lijnen, maar wel wat kleiner dan die 1,6 meter die je daar vermeldt.
     
  5. jef

    jef PH-SAM

    Lid geworden:
    14 jan 2011
    Berichten:
    1.870
    Locatie:
    Hulshout België
    De Falcon zou een mooie keuze zijn , ben ik ook aan bezig , alhoewel de bouw momenteel stil ligt , nog met verschillende andere dingen bezig :)

    Als je de Southerner moest (laten) uitlaseren mag je voor mij (indien dit mogelijk is ?) ook een setje reserveren , uiteraard tegen vergoeding !

    Groeten Jef
     
  6. eclipse86

    eclipse86

    Lid geworden:
    29 aug 2005
    Berichten:
    4.579
    Locatie:
    Ieper,west vlaanderen
    ik heb van de southerner zeer mooie pdfs gekregen, de tekenaar heeft me ook de coreldraw bestanden gestuurd, maar ik werk via autocad, dus zou ik iemand nodig hebben die de coreldrow even kan openen en opslaan als dxf... setje is geen probleem dan!!

    desnoods teken ik alles over in autocad.
     
  7. ron van sommeren

    ron van sommeren Forum veteraan

    Lid geworden:
    31 aug 2002
    Berichten:
    29.332
    Locatie:
    halverwege Tiel & Nijmegen, tussen Maas & Waal
    Laatst bewerkt: 11 mei 2016
  8. jef

    jef PH-SAM

    Lid geworden:
    14 jan 2011
    Berichten:
    1.870
    Locatie:
    Hulshout België
    Zelf teken ik in Inventor en om van dwg of dxf naar coreldraw te converteren vind ik wel op 't net maar niet andersom , moet toch te doen zijn zou je denken ?

    Groeten Jef
     
  9. eclipse86

    eclipse86

    Lid geworden:
    29 aug 2005
    Berichten:
    4.579
    Locatie:
    Ieper,west vlaanderen
    in coreldraw is het blijkbaar mogelijk om op te slaan als dxf.
    ik heb een converter geprobeerd, de vleugelribben blijken redelijk gelukt te zijn, maar andere dingen zijn minder goed gelukt...

    eens zoeken of ik iemand ken met coreldraw
     
  10. eclipse86

    eclipse86

    Lid geworden:
    29 aug 2005
    Berichten:
    4.579
    Locatie:
    Ieper,west vlaanderen
    bedankt voor de links ron!
     
  11. jef

    jef PH-SAM

    Lid geworden:
    14 jan 2011
    Berichten:
    1.870
    Locatie:
    Hulshout België
    Nevermore vindt dit leuk.
  12. MicropropSport

    MicropropSport PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    17 aug 2004
    Berichten:
    12.171
    Locatie:
    Odoorn, Drenthe
    Dit zijn vanuit Illustrator CC exportheden?...
    AutoCad kon ik binnenhalen...

    Schermafbeelding 2016-05-12 om 22.17.35.png


    Vroegah wel Corel gehad, maar dat draait niet meer op m'n modernste systeem...
    Workflow van Abobe is zo veel beter... onnuttig Corel op te waarderen, hoewel daar mooie dingen in gemaakt konden worden...
     
    Laatst bewerkt: 12 mei 2016
  13. Sebastiaan3Z9

    Sebastiaan3Z9 PH-SAM

    Lid geworden:
    17 jun 2014
    Berichten:
    316
    Locatie:
    amersfoort
    Hi chris, stuur maar even een pb naar me, werk dagelijks met coreldraw en lasersnij machines
     
  14. Bruno van Hoek

    Bruno van Hoek Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 aug 2002
    Berichten:
    10.694
    Locatie:
    Almere, MVA (ex-Daedalus Amsterdam)/ PH-SAM/F23D
    Wat op mij wel grappig overkomt is dat de topicstarter vraagt on vintage RC modellen, maar dat wat getoond wordt toch vrije vlucht modellen zijn.
    Eigenlijk doodzonde dat we die modellen niet meer in hun oorspronkelijke glorie kunnen vliegen in Nederland.
    Ga maar eens op de heide staan met een model met een dieseltje van 0,5 cc (6000 toeren, je hoort het op 50m al niet meer). Die lol duurt geen half uur, dan staat er al iets geuniformeerds naast je "wat wij wel denken hier aan het doen te zijn"....
     
  15. Johaver

    Johaver

    Lid geworden:
    19 aug 2011
    Berichten:
    1.967
    Locatie:
    Aarschot.
    Tja: moderne tijden en mensen.
    Niets aan te doen, missen gewoon veel fun.

    Johan.
     
  16. eclipse86

    eclipse86

    Lid geworden:
    29 aug 2005
    Berichten:
    4.579
    Locatie:
    Ieper,west vlaanderen
    van de modellen die ik aangaf zijn er ook conversies gebouwd hoor, een clublid heeft er nog eentje met zo van die servo's de grootte van een zender:)
    cox motortjes zijn gewoon verboden bij ons, alleen voor het geluid al... maar de lol is er daarom niet minder denk ik...
     
  17. Bruno van Hoek

    Bruno van Hoek Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 aug 2002
    Berichten:
    10.694
    Locatie:
    Almere, MVA (ex-Daedalus Amsterdam)/ PH-SAM/F23D
    Volgens mij draai je het nu om. De originelen hadden helemaal geen RC aan boord. Dat was juist wat ze zo bijzonder maakt.
    Ik kan me niet zo snel zo'n vintage FF kistje voor de geest halen dat ooit voor een Cox ontworpen is, die bestonden toen nog niet.
    Ik denk dat de meeste huidige modelvliegers de motoren die er wel in zouden moeten, nog nooit gezien, laat staan gehoord hebben.
    Overigens blijf ik er bij dat uitsluiten van pietepeuterige hoogtoerige glow motortjes als sommige Coxen een dubieuze, niet op feitelijke metingen berustende zaak is. Ga maar eens op 500 m van een vliegterrein af staan en luister dan goed wat je nog hoort. Zijn altijd van die 50 - 200 cc benzinemotoren, die zijn pas echt superirritant.
    Dat kleine spul is dan allang in de achtergrondruis verdwenen, hoor je niet meer op zo'n afstand.
    Meet het maar na.
     
  18. Gea

    Gea

    Lid geworden:
    23 dec 2012
    Berichten:
    774
    Lage frequenties dragen veel verder dan hoge. Vroeger toen ik nog enduro reed kon je de viertakten van ver horen afkomen , pas later hoorde je de tweetaktmotoren. Het geluid van die laatste is wel irritanter.
    Maar het is zo dat een 1.3 mills dieseltje zonder uitlaat minder lawaai maakt dan menige hoogtoerige elektro vliegtuigen.
    En hoe lang draait zo een vrijvlucht , 1 minuut?

    Dirk
     
  19. brutus

    brutus Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 nov 2008
    Berichten:
    27.770
    Locatie:
    Oldeberkoop
    Is ook niet zo raar, he? Vrijwel alle heidegrond in NL is natuurgebied....

    Je moet gewoon in een willekeurig weiland gaan staan, heb je veel minder gezeik (tenzij men denkt dat je achter de vogeltjes aan jaagt, zoals mij eergisteren overkwam...).

    Overigens, als jij een 0.5 cc dieseltje op 6000 toeren niet meer hoort na 50 meter, is er toch wel iets mis met je gehoor, hoor ;)
     
    Laatst bewerkt: 23 jun 2016
  20. Bruno van Hoek

    Bruno van Hoek Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 aug 2002
    Berichten:
    10.694
    Locatie:
    Almere, MVA (ex-Daedalus Amsterdam)/ PH-SAM/F23D
    Minder, anders gaat 'ie veel te hoog.
    Een F1C motor draait maar 4 seconden na het lanceren.
    Overigens heeft deze categorie de volgende geluidsregel:
    3.3.12. Noise
    The noise level at the perimeter of the field where F1C is being flown shall be no more than 6
    dB(A) above the ambient noise level at all parts of the field boundary where there is a noise
    sensitivity. If the perimeter noise level exceeds this limit, the launch line shall be moved away
    from the field boundary to a point where the level is in compliance with the limit.

    Dat was het ook al toen daar nog gewoon gevlogen kon worden.
    Ergens is het ons op een onbewaakt ogenblik gewoon door de vingers geglipt.:weetnie:

    Tja, vrije vlucht heeft de onbedwingbare neiging om dan in ieder voorhanden zijnd slootje te landen...:hammer:

    Ja, daar hoorde inderdaad nog een context bij: tussen het gebruikelijke modelvliegverkeer... Ik heb inderdaad een merkbare dip op ~ 6,3 kHz. Maar desondanks zijn die VV dieseltjes heel stil vergeleken bij de gemiddelde modelverbrandingsmotor.
     
    Laatst bewerkt: 23 jun 2016

Deel Deze Pagina