DirkSchipper
Forum veteraan
Hoi,
Ik heb onlangs van een kennis een paar vleugels van minstens 25 jaar oud gekregen. Niet door mij gebouwd of gebruikt. Ze hebben zowiezo nooit gevlogen, want ze zijn nog niet af. Het balsa heeft 4-5 minieme deukjes c.q. krasjes, maar ze zien er nog nagenoeg perfect uit. Ze komen waarschijnlijk uit een ARF bouwpakket, maar dat weet ik niet zeker, en zeker niet van welke kist.
De vleugels zijn te geef, maar zelf halen of vervoer regelen. Ik stuur ze niet op. Stuur even een PB-tje.
Toewijzing:
- allereerst aan iemand die weet van welke vintage kist dit komt, en er daarmee weer een komplete kist kan worden gemaakt.
- als tweede komen scholieren en studenten in aanmerking
- daarna alle anderen ...
Dirk.
Lengte van de vleugel : 1255 mm elk (dus voor een spanwijdte van ±2m60 à 2m65)
Wortelkoorde : 220 mm
Koorde op de knik : 185 mm
Tipkoorde : 130 mm
Aan de tip is er ± 5 mm tipverdraaiing ingebouwd.
Profiel : IkWeetHetNietZeker (waarschijnlijk Eppler 392, 10% dik)
Gewicht : de ene 255, de andere 260 gram.
Een van beide vleugels moet nog van een vuren achterlijst worden voorzien:
De vleugel is bedoeld als rolroervleugel. Aasturing op de toen gebruikelijke wijze: rolroerservo in de romp, en een bowdenkabel door de vleugel heen. De buitenkabel is al ingebouwd, en komt hier naar buiten:
Ik heb onlangs van een kennis een paar vleugels van minstens 25 jaar oud gekregen. Niet door mij gebouwd of gebruikt. Ze hebben zowiezo nooit gevlogen, want ze zijn nog niet af. Het balsa heeft 4-5 minieme deukjes c.q. krasjes, maar ze zien er nog nagenoeg perfect uit. Ze komen waarschijnlijk uit een ARF bouwpakket, maar dat weet ik niet zeker, en zeker niet van welke kist.
De vleugels zijn te geef, maar zelf halen of vervoer regelen. Ik stuur ze niet op. Stuur even een PB-tje.
Toewijzing:
- allereerst aan iemand die weet van welke vintage kist dit komt, en er daarmee weer een komplete kist kan worden gemaakt.
- als tweede komen scholieren en studenten in aanmerking
- daarna alle anderen ...
Dirk.
Lengte van de vleugel : 1255 mm elk (dus voor een spanwijdte van ±2m60 à 2m65)
Wortelkoorde : 220 mm
Koorde op de knik : 185 mm
Tipkoorde : 130 mm
Aan de tip is er ± 5 mm tipverdraaiing ingebouwd.
Profiel : IkWeetHetNietZeker (waarschijnlijk Eppler 392, 10% dik)
Gewicht : de ene 255, de andere 260 gram.
Een van beide vleugels moet nog van een vuren achterlijst worden voorzien:
De vleugel is bedoeld als rolroervleugel. Aasturing op de toen gebruikelijke wijze: rolroerservo in de romp, en een bowdenkabel door de vleugel heen. De buitenkabel is al ingebouwd, en komt hier naar buiten:
Laatst bewerkt: