Vintage vleugels te geef (ze zijn weg)

DirkSchipper

Forum veteraan
Hoi,

Ik heb onlangs van een kennis een paar vleugels van minstens 25 jaar oud gekregen. Niet door mij gebouwd of gebruikt. Ze hebben zowiezo nooit gevlogen, want ze zijn nog niet af. Het balsa heeft 4-5 minieme deukjes c.q. krasjes, maar ze zien er nog nagenoeg perfect uit. Ze komen waarschijnlijk uit een ARF bouwpakket, maar dat weet ik niet zeker, en zeker niet van welke kist.

De vleugels zijn te geef, maar zelf halen of vervoer regelen. Ik stuur ze niet op. Stuur even een PB-tje.

Toewijzing:
- allereerst aan iemand die weet van welke vintage kist dit komt, en er daarmee weer een komplete kist kan worden gemaakt.
- als tweede komen scholieren en studenten in aanmerking
- daarna alle anderen ...

Dirk.

Lengte van de vleugel : 1255 mm elk (dus voor een spanwijdte van ±2m60 à 2m65)
P1020993.JPG

Wortelkoorde : 220 mm
Koorde op de knik : 185 mm
Tipkoorde : 130 mm
Aan de tip is er ± 5 mm tipverdraaiing ingebouwd.
P1020992.JPG

Profiel : IkWeetHetNietZeker (waarschijnlijk Eppler 392, 10% dik)
Gewicht : de ene 255, de andere 260 gram.
P1020991.JPG

Een van beide vleugels moet nog van een vuren achterlijst worden voorzien:
P1020994.JPG

De vleugel is bedoeld als rolroervleugel. Aasturing op de toen gebruikelijke wijze: rolroerservo in de romp, en een bowdenkabel door de vleugel heen. De buitenkabel is al ingebouwd, en komt hier naar buiten:
P1020995.JPG

Laatst bewerkt:
Misschien het fotoformaat van zo blind als een mol aanpassen naar normaal....? Halve forum ligt naast mn beeldscherm ;)

ik kan het nu niet exact controleren, maar de fotos zijn al 16x verkleind (hoogte en breedte elk gedeeld door 4). Dan kom je op ongeveer 1000 pixels uit.

Misscien moeten jullie de cache van IExplorer leeggooien ...

Dirk.

Ik heb het bericht hier even op mijn werk bekeken.
Niks meer mee mis.
Omdat het om nogal wat plaatjes in één beriricht gaat kan het downloaden daarvan wat meer tijd kosten (ze staan bij mij thuis op de server, en mijn provider geeft niet meer uploadsnelheid).

Dus een beetje geduld ... :rolleyes:

Dirk.

Hallo,

Ik hoef de vleugels niet te hebben, maar meen ze wel te herkennen: als ik me niet vergis zijn ze van de PB26 van IBA Bauermann.

Groeten,
Jan

Hallo,

Ik hoef de vleugels niet te hebben, maar meen ze wel te herkennen: als ik me niet vergis zijn ze van de PB26 van IBA Bauermann.

Groeten,
Jan
Ik vraag het mij af. Als ik op die naam mbv. Google zoek vind ik nauwelijks iets. Één resultaat slechts, en die lijkt een licht V-stellingsknik te hebben, die mijn vleugels niet hebben.

attachmentNew.php

Geen geïnteresseerden?
Anders gaat hij zaterdag naar het grof vuil ... :confused:

Dirk.

Hoi Dirk,
Ik heb er niet direct een bestemmimg voor maar als niemand ze wil hebben mogen ze gerust bij mij op een bestemming wachten. Ik heb er de ruimte wel voor. Dus liever niet vernietigen......

Ik vraag het mij af. Als ik op die naam mbv. Google zoek vind ik nauwelijks iets. Één resultaat slechts, en die lijkt een licht V-stellingsknik te hebben, die mijn vleugels niet hebben.

attachmentNew.php

Geen geïnteresseerden?
Anders gaat hij zaterdag naar het grof vuil ... :confused:

Dirk.

PB26 had ook vleugels met elastieken vast op de romp. Vloog subliem trouwens.
Deze zijn 'moderner' met vleugels tegen de romp met de vlakstalen verbinders.
Weggooien is zonde, maar ik eb er ook geen plaats voor....

Rick

PB26 had ook vleugels met elastieken vast op de romp. Vloog subliem trouwens.
Deze zijn 'moderner' met vleugels tegen de romp met de vlakstalen verbinders.
Weggooien is zonde, maar ik eb er ook geen plaats voor....

Rick
Weggooien is idd zonde. Maar als er geen belangstelling voor is ....
Hij is ook al bij ons op de club in de aanbieding geweest. Maar ook daar blijkt de jeugd al te goed voorzien ... :confused:

Misschien loopt het harder als ik ze aanprijs als:
UITERST ZELDZAME BUITENKANS VOOR de WEGGEEFPRIJS VAN SLECHTS € 100,-

LOL.

Diiiiiirk! Niet weggooien!!
Ik had hier wel 20 paar vleugels liggen en ik ben ze allemaal kwijtgeraakt aan goede doelen. Soms duurt het even maar ik vind er een goede bestemming voor. Krijg ook nu nog geregeld vragen of ik nog iets heb liggen.
Dus als ze je in de weg liggen mogen ze hier wachten.

Misschien wat voor Korhorn, die heb ik laatst nog een IBA Bauermann romp gegeven die ook ongeveer die koorde had.

groet

Terence

ik ben het eigenlijk wel met arjan eens nooit nie weg gooien
als niemand ze wil
zil ik ze wel weg leggen mischien om later iets van te bouwen

Diiiiiirk! Niet weggooien!!
Ik had hier wel 20 paar vleugels liggen en ik ben ze allemaal kwijtgeraakt aan goede doelen. Soms duurt het even maar ik vind er een goede bestemming voor. Krijg ook nu nog geregeld vragen of ik nog iets heb liggen.
Dus als ze je in de weg liggen mogen ze hier wachten.
Dat was ik ook niet van plan, dat kan ik als puntje bij paaltje komt toch niet over mijn hart verkrijgen. Maar ... als je roept dat je het zal doen, worden de emoties groter ... en krijg je reacties! :rolleyes: ;-) :D

Back