Vintage zoektocht

Niet zo typisch, heb nog een protech breeze gehad van midden jaren 2000, middenstuk was gewoon plat met 2 wingtips die onder hoek stonden. Tussen de Breeze en jouw toestel op de foto zit toch dik 25 jaar.;)

Stevo

Ik doelde ook op de verhouding. De oren nemen meer dan de helft van de spanwijdte voor hun rekening en dat zie je wat minder.

en het moet een verassing blijven?

overigens zeer mooie kist. ik weet dat de kleuren iets anders zijn maar deze kapton kleur vind ik persoonlijk erg mooi, ook dat de romp onder dubbel dik bekleed is (zo lijkt het althans)
ik heb zelf ooit een originele dandy gekregen als noodvliegkist in zierenberg lol, wou dat ik die nu nog had.

en het moet een verassing blijven?

QUOTE]

Dat is wel het idee maar ik ga toch eens proberen om wat meer info los te peuteren.
Ik bedacht mij vandaag dat hij in die periode veel zelf aan het ontwerpen is geweest en en dan is het logisch dat niemand hem kent natuurlijk.

Ik dacht ook nog even dat het wel eens een ontwerp van Bob Martin zou kunnen zijn geweest... of een afgeleide. De kist heeft nl ook wel iets van de Bobcat. Ik weet niet of die al in de jaren 80 door Marks Models op de markt werd gezet... of pas in de jaren 90.... later door Dynaflite.
De diagonaalspant zou door je vader kunnen zijn aangebracht voor meer stevigheid? Zo ook de keuze voor het profiel. En meer aangepast... de staart gemodificeerd voor meer koersvastheid?
Hmmm... verder oogt het of de kist een pendelroer heeft in plaats van een hoogteroer?

Acht zien te komen of het een kit geweest? of... van scratch gebouwd naar tekening? In de jaren 70 en 80 zijn er zeer veel plannen op de markt gezet door de tijdschriften 'Flug' en 'Modell'. Daar zat altijd iets interessants bij om te bouwen... speld in een hooiberg.
Je kan de kist ook nog posten op RC-Network en RC-groups? Wie weet?
gr Bas

Google Afbeeldingen resultaat voor http://www.reaser.net/sailplane/bobc-e1.JPG

je bedoelt deze bobcat???

die van dynaflite heb ik, en is totaal anders (rechte vleugels) precies een ouwe hotliner ;)

zoals je op de foto kan zien, heeft hij dezelfde KNIK in de vleugel (verhoudingen), maar de opbouw is totaal anders.
buiten de rare verdeling van vleugeldelen heeft ie niets gelijk.
ook het pendel is anders....

kan het niet zijn dat het een wat "eigen ontwerp" zijn op vlak van de vleugel?
afgekeken van een toestel, eppler 205 profiel aan gegeven...

Ja... die Bobcat... echter... die is anders gestoken. Dat wist ik. Echter de ontwerper heeft meerdere kistjes ontworpen... naja...
De Bobcat is een 'slope soarer' met een T-staart en in houtbouw.
De T-staart is niet echt populair bij houten kistjes. Je ziet de constructie eerder terug bij GVK rompen met een grotere stabiliteit. Maar dat zou het zoeken dan ook eigenlijk kunnen vereenvoudigen. Maar ook daar blijft het lastig. Er zijn behoorlijk veel kleine fabriekjes voor modeldozen geweest. Vooral ook in de USA. Ik zat net nog even een paar RCM tijdschriften uit 1974-75 te bekijken. Hoby Hawk... 1974 op de markt verschenen :)... ja prachtig... kom je dat ding ook weer tegen...Tik je een paar namen in?... snel alles in safe search mode... als je begrijpt wat ik bedoel. :mrgreen:
Een andere T-staart...trof je ook bij de Multiplex E1... pendelroer... Maar dit is ook geen E1...
Eigenb(r)ouwsel? Waarom niet?... 'one of a kind'... Dat kan ook? Lastig!

Toch zou ik de kist eens posten op de buitenlandse fora. Wie weet?

Back