vintage zwever maar welke??

Hallo,

Weet iemand wat voor een type/merk zwever dit is?
Ik heb hem gekregen van iemand die hem in het verleden gekregen had van iemand die er toen wedstrijden mee vloog.

Hij is geheel ook de romp van hout gebouwd 3,1m spanw.
Er zit een oude electromotor in, is gemaakt om op 3 kanalen mee te vliegen.

full

Laatst bewerkt door een moderator:
Hallo Michel, zonder duidelijke foto's is dit een onmogelijke opgaaf. Probeer eerst om enkele duidelijke foto's hier neer te zetten dan komen er vast wel reacties, succes.

Het kan wel helpen om wat meer details te laten zien. Denk aan:
- de romp, vooral het deel waar de vleugels op komen en hoe dat zit
- de staart
- de binnenkant van de romp (cockpitdeel)

Ik zie volgens mij ook ailerons, klopt dat? Dan ook daar een detail-opname van maken :-)

hoi Arjan,

Ik zal er morgen wat detail foto's bij zetten het is nu te donker om met me telefoon zonder flits foto's te maken.
Het klopt dat je eilerons ziet deze worden door dezelfe servo gestuurd als het richtingsroer door een mechaniek in de romp.
Maar goed meer foto's volgen.

iemand een idee aan de hand van de laatste foto's?

Ja het lijkt me geen bouwdoos, maar een eigenbouw cq eigenontwerp.
De motor is een Mabuchi 550 met ijzermantel die kwam in 1977 op de markt.
Deze versie van Graupner met vertraging waarschijnlijk rond 1979.

Ik kan me niet herinneren dat ik deze kist op een van de (nationale) wedstrijden heb gezien, maar dat zegt niet alles.
Jij kan zeker bij clubwedstrijden kan zijn gebruikt.
Leuk om zo'n oudje weer vliegklaar te maken. Altijd de vraag hoe origineel je hem wil houden.
Een moderne motor is wel lichter maar niet véél beter.

Rick

Zo das wel een oudje, ik dacht zelf aan een jaar of 25/30.
De motor heb ik nog niet geprobeerd als hij nog goed is kan ik hem misschien behouden.
Verder is er in mijn ogen niet veel nodig om hem weer vliegklaar te maken maar ik ben daar geen expert in om dat te beoordelen.
Ik heb nog een foto van de vleugel erbij gezet met een nummer erop misschien is dat van de bouwer of vlieger. via google heb ik niet veel kunnen vinden misschien weet iemand van jullie het.
full

Laatst bewerkt door een moderator:
Waarom neem je hem op vrijdagavond niet eens mee naar de clubavond van MVC-Otto (in Soest :rolleyes: ) dan kunnen we (ik) er eens naar kijken?!
Die afstand kun je nog lopen ... ;-)

Dirk.

Ik kom zeker een keertje kijken Dirk, ben nog op zoek naar een leuke club om eens legaal te mogen vliegen.

Tot op een vrijdagavond

Back