vintage zwever treffens.

serge pot

Forum veteraan
Hoi,

Misschien zie ik het verkeerd, maar langzaam aan is het vintage glider gebeuren minder aan het worden .
Ikzelf merk wel dat er wat meer Electro sleeptreffens zijn maar minder vintage glider treffens.

Wel jammer . Zo gaat de sjeu aardig verloren .

Dat is wel zo, komt denk ik door het teveel.
Beter zou zijn om met verschillende clubs samen te werken en organiseren van zulks een treffen maximaal 2 per jaar.
1 in het Noorden en een in het Zuiden, kan iedereen wel de afstand overbruggen die graag wil deelnemen.
Wij gaan het met onze club eens trachten te doen op deze manier, word nog een fameuze organisatie.

Johan.

Hoi,

Misschien zie ik het verkeerd, maar langzaam aan is het vintage glider gebeuren minder aan het worden .
Ikzelf merk wel dat er wat meer Electro sleeptreffens zijn maar minder vintage glider treffens.

Wel jammer . Zo gaat de sjeu aardig verloren .

Inderdaad, bij de wintermeeting kon je al zien dat de interesse afnemend is.
Er waren vele aanmeldingen, weinig afmeldingen maar er bleven wel zeer vele naambadges ongebruikt op de kantinetafel liggen.

Dat er dit jaar meer Electrosleep treffens zijn is logisch, kijk maar naar de jaarplanning van de Electrosleep groep.
Trouwens vorig jaar waren evenveel Electrosleep meetings.

Ja, het "nieuwtje" is eraf en dan neemt automatisch bij velen de interesse af.
Sommige hebben dat ook met hun eigen partner.
Is misschien ook niet zo verkeerd af en toe weer eens wat anders.:p

Ik maak me geen zorgen over het voortbestaan van de Vintage Glider Group.
Er zijn genoeg echte liefhebbers die graag naar een vintage meeting gaan,
uiteraard als hun agenda het toelaat.
En, de echte liefhebbers hebben altijd plezier ongeacht het aantal deelnemers.;)

Johannes

Ik zou het vintage zweven samen laten gaan met het elektroslepen.
Het elektroslepen ligt ook op zijn gat.
Zelf ben ik er ook mee gestopt naar meetings te gaan als er niet meer als 15 a 20 komen.
In Kampen waren er maar 2 forumleden op de e meeting naast de eigen leden.
Om daar nu bijna 4 uur voor in de auto te gaan zitten heb ik ook geen zin meer in.
Zelf heb ik het opgelost door een aantal piloten om me heen te verzamelen die hetzelfde leuk vinden als ik leuk vind.
Je heb dan iedere week een gezellige meeting ;)

Ik vind een sleep meeting ook wel leuk .maar dan wel vrij voor alle aandrijvormen . Met enkel Electro slepen ben ik na twee zweefvluchtjes uitgekeken.
En om nou een eind te rijden voor enkel twee vluchtjes doe ik niet .
Ik heb liever schik op zo een treffen waar zowel zweef ,Electro en verbrandingsmotoren mogen . Kan ik tenminste ook nog pruttelen . Althans zo zie ik het .

De treffens bij Ootmarsum en marknesse waren wel altijd bere gezellig.

Ik snap je wel het is ook lastig om het iedereen naar de zin te maken.
Op een brandstof sleepmeeting heb ik weer niets te zoeken.
Dan wordt het al snel weer groter en groter en daar is biggs nu net weer voor.
Ik hang op onze club ook achter benzine hoor heb er zeker geen hekel aan.
Het leek mij aardig om het elektro sleepvliegen en vintage samen te voegen.

Ik zou het vintage zweven samen laten gaan met het elektroslepen.
Het elektroslepen ligt ook op zijn gat.
Mooi! Dat heb ik ook al een paar keer geroepen maar tot nu toe tegen dovemansoren :-)
Ik ben bezig met de laatste loodjes F5J-organisatie, ik ben van plan voor volgend jaar in ieder geval één Vintage Glider treffen op te zetten en daar dan ook echt iets moois van te maken.
Ik ben er zelf van overtuigd dat je beter 1 of 2x per jaar met een aantal mensen een mooi treffen kunt organiseren dan 7x per jaar en dan ook nog voor een heel erg beperkte doelgroep.

Haha Arjan, tegen mij, niet tegen dovemansoren, dat zie je maar weer.
Ik dacht dat het volgend jaar al door iemand beloofd was speciaal voor mij op zaterdag.;)
Zelf vond ik het wel goed werken om naast de datum, gelijk een uitwijkdatum te prikken.

ok, als iemand er al mee bezig is ook prima. Maar ik denk zelf aan een locatie waar je kunt slepen, lieren, elastieken, alles. En dan elektroslepen - helemaal mooi.

Inderdaad je heb een ruim veld nodig.

Ik weet niet meer wie maar heb het ergens langs zien komen dat weet ik zeker.

Waar had je die in gedachten ? Ik zelf had de ginkel in gedachten . Voor de rest ken ik weinig plekken waar er ruimte is voor de diverse mogelijkheden op reguliere modelvliegvelden . Ja op Deelen ,maar dat zal wat voeten in de aarde nodig hebben wil je daar terecht kunnen . En op de Ginkel wil ik het best samen doen .

Dat had ik ook in gedachten, maar wilde het niet zeggen. hahahaha

de Ginkel lijkt mij ook ideaal, maar ik weet niet wie er nog meer bezig is met iets opzetten....
Nou Serge, dan gaan we toch lekker voorbereiden :-) Behalve als iemand anders al iets aan het doen is, dan moeten we even kijken.

Ik vind het goud . Eens kijken of we er een klapper van kunnen maken .
De camping die achter Tok zit is niet duur(iets van 20 euro per nacht ) . Misschien een weekendtreffen ?
Hebben we het nog over .

Zo'n weekend is nog eens een leuk idee! Ik ben voor. wat de Vintage betreft, ik ben nog steeds een voorstander. Door privé omstandigheden niet echt toe kunnen komen aan bouwen cq vliegen, en heb nog ''vintage'' toestellen waar ik graag vaker mee wil vliegen.

Ik vind het goud . Eens kijken of we er een klapper van kunnen maken .
De camping die achter Tok zit is niet duur(iets van 20 euro per nacht ) . Misschien een weekendtreffen ?
Hebben we het nog over .

Is wel erg stil hier, er komt toch nog wel een Vintage Glider treffen:thumbsup: heb een Sonny die zijn vleugels wil uitslaan

Ton

Ik ben wel weer bezig voor het wintertreffen bij de ZCNOP, maar moet wel de juridische consequenties van de hoogtebeperking goed helder hebben. De wetstekst is zo opgesteld dat een treffen op een KNVvL Zweefvliegveld voor meerdere interpretaties vatbaar is.

Ben dus ook bezig met een B-scenario op een officieel modelvliegveld, maar wil eigenlijk de traditie bij de ZCNOP volhouden.

Max

Back