Viper 70 trekt naar links

Hallo,
Wie kan mij helpen ??
Mijn Viper 70 trekt sterk naar links.
Bij het optoeren schiet hij gelijk enkele meters naar links zodra hij los van de grond komt. Ik zit zelf te denken dat het toerental te laag (of te hoog ?) is bij het loskomen.

Ik heb tot nu toe leren vliegen met een Helixx en die trekt ook wel een beetje bij het opstijgen, maar dat is makkelijk te corrigeren.

Wie heeft er een idee wat ik doen.

Dank
Pieter

normaal

Lijkt me heel normaal. Doordat de rotor rechtsomdraait geeft deze een resulterende kracht naar links en naar voren. doordat de staartrotor ook een kracht naar links uitoefend gaat de heli bij het opstijgen normaal naar links en een beetje naar voren.

Gewoon tegensturen en trimmen dus.

Je kunt het hele verhaal opzoeken op internet. basic helicopter aerodymamics

Bedankt,
Het filmpje had ik al gezien, toch bedankt.

Ik vind/vond het nogal extreem wat er gebeurt bij de Viper. Eerst maar en oefenen.

@Elroy
Als ik het goed heb, heb jij ook een Viper gehad.
Die van jou trekt een heel stuk minder naar links. Heb je die veel bij moeten trimmen of gewoon de instelling van Ikarus aangehouden ?

audoe (doei zeggen ze niet in Berrege ) ;)

Kan trouwens ook gewoon een verkeerde afstelling zijn he. Staat je swash wel helemaal recht?

Trouwens; iets wat ik me net bedenk:

Als ik in de sim (Aerofly Pro) los kom, dan gaat ie ook een paar meter naar links. Pak ik een linksdraaiende rotor heli, dan gaat ie een paar meter naar rechts. Als ik met mn King2 loskom (in het echt dan) dan wil hij ook gelijk naar links.

Is dit niet gewoon puur natuur? Koppel van de rotatierichting die zich uit in tegengestelde kracht (en een tailrotor die je die kant op blaast)?

Laatst bewerkt door een moderator:
Back