Virtual RC Racing

Discussie in 'Modelbouwsoftware' gestart door KevinS, 30 nov 2004.

  1. KevinS

    KevinS Guest

    Sinds deze week is er een nieuwe RC (auto) sim beschikbaar: Virtual RC Racing. Deze is met 2 banen gratis te downloaden van: www.virtualrc.com (~24Mb) Voor zo'n US$ 7 pst koop je er extra banen bij, maar daar zijn er nog niet veel van beschikbaar (3 stuks naast de gratis 2; nog geen NL banen). Online racen kost ook geld. :cry:

    In de sim kun je kiezen uit 1:8, 1:10 200mm touring en 1:10 200mm GTP/Lola auto's van vrijwel alle bekende merken. Ook is er een uitgebreide mogelijkheid om de set-up te veranderen. Ik heb een tijdje Big Scale Racing gedaan maar dat verbleekt bij VRC, op elk gebied.

    Als je geen geld hebt om een "race licentie" te kopen kun je toch meedoen aan competities; namelijk door online een heat te rijden tegen de klok. De tijden worden opgeslagen op de website en vergeleken met anderen.

    Mijn eerste succesje is al binnen; mijn snelste heat op RC Speedway (een oval) met de Serpent 710 staat op het moment nog eerste. Ik ben met 27 ronden in 3:05.566 de snellere over de 27 ronden in 3:07.011 van Rene Cornella. (Bekende naam? Zeker... fabrieksrijder en mede-ontwerper van de 710!)

    Heeft iemand anders dit zwaar verslavende spel (nee... sim) al geprobeerd?
     
  2. easy2

    easy2 Guest

    ja, maar hij doet het niet. hij zecht steeds dat hij een dll bestand niet kan vinden... :cry:
     
  3. Pasqual

    Pasqual Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 mei 2003
    Berichten:
    5.017
    Locatie:
    Nieuwerkerk
    Ik heb hem ook al gedownload en al gespeeld is best goed te doen alleen vind ik het ook een beetje jammer van dat geld wat je allemaal moet betalen voor het spel. Ik hoop dat ze dat gaan veranderen en gewoon het spel in de winkel laten uitkomen met die Adapter erbij en dan dat je gartis updates en auto en banen kan downloaden.

    Als het zo blijft ga ik er denk ik geen geld aan uitgeven.
     
  4. Xiro

    Xiro Guest

    ga het zo ff kijken maar lijkt me wel leuke sim... kan je als het regent en niet in de regen competitie wilt rijden toch nog competitie doen :roll:
     
  5. KevinS

    KevinS Guest

    Julius Kolff heeft zick ook gemengd in de slag om RC Speedway 1:10 Sedan. Het is me gelukt hem voor te blijven met 0,001s! (27 ronden in 3:01.648 om 3:01.649) Hoewel ik me best realiseer dat als hij het echt probeert hij zo 28 ronden rijdt...

    Dit is echt heel gaaf... vanuit je luie (bureau)stoel de strijd aanbinden met Serpent fabrieksrijders!

    Ik had nog $15 op mijn PayPal account staan dus heb ik er toch even 2 circuits bijgekocht; Sydney en Sao Paolo.
     
  6. _cyclops_

    _cyclops_

    Lid geworden:
    23 mei 2003
    Berichten:
    2.244
    Locatie:
    Veenendaal, NL
    hmm mja, 't spel werkt hier nog niet vanwegen een vage bug, helaas, want 'k wil 't erg graag zien

    ook vind 'k het usb VRC systeem erg mooi, klein, compact en met je eigen zender, super idee.. 'k vind de prijzen ook nog nieteens zo heel erg duur trouwens...
     
  7. Jon van Dijk

    Jon van Dijk Guest

    Ik zit het ook te spelen, maar zag op hun site dat je gratis body's
    kon downloaden maar toenm ik op downloaden drukte deed ie
    niks :S . hebben meer mensen dit?

    groetjess Jon
     
  8. Pasqual

    Pasqual Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 mei 2003
    Berichten:
    5.017
    Locatie:
    Nieuwerkerk
    Jah krijg alleen de link in beeld en verder een leeg scherm.
     
  9. Oscar

    Oscar verslagschrijvers

    Lid geworden:
    5 jun 2004
    Berichten:
    2.289
    Locatie:
    Alkmaar
    Welke videokaart hebben julie in je computer,
    want bij mij doet hij het niet,
    mist iets van een 3d TL

    Welke videokaart doet het wel ??
     
  10. _cyclops_

    _cyclops_

    Lid geworden:
    23 mei 2003
    Berichten:
    2.244
    Locatie:
    Veenendaal, NL
    Mja, je moet een vid card hebben met hardware accleration.. dat betekend dus een radion of geforce of zoiets.. hoeft niet erg duur te zijn.. hier werk het niet op mijn egen werkstation, maar m'n p3 1ghz van m'n moeder met 'n geforce 2 erin doet ie 't ook op... niet geweldig, maar het werkt...
     
  11. Jon van Dijk

    Jon van Dijk Guest

    wie doet er mee met dat daily challenge? stond vandaag:

    23. Jon van Dijk 28 Laps 3:00.173
     
  12. KevinS

    KevinS Guest

    Met 1/8 neem ik aan?
    Julius Kolff en ik doen er 28 met de 1/10 touring! :D Julius is op het moment (nog) 0,082s sneller dan ik.
    Rene Cornella zit dicht op de 28 ronden en ook Rob Kuijper lijkt zich in de strijd gemengd te hebben, met een 8e tijd van de dag. Waanzinnig goed idee, dit spel! En natuurlijk leuk dat er wat pro rijders meedoen.
     
  13. Jon van Dijk

    Jon van Dijk Guest

    Jep met de 1/8, vond het wel goed voor de eerste keer :).
    was op de speedway. Ben nog flink aan het oefenen op dat
    andere cicuit.

    groetjess Jon
     
  14. WillemG

    WillemG Guest

    ik heb hem gedownload en geinstalleerd,
    wanneer ik op online of offline klik zegt ie dat de banen eerst geregistreerd moeten worden.
    ok, geen probleem. maar nu kan ie geen verbindingmaken met het internet.
    dit komt ongetwijfeld doordat ik achter een router zit. maar nu moet ik dus een poort forwarden, is ook geen probleem als ik wist welke poort.
    is er iemand die weet welke poort er geforward moet gaan worden?
     
  15. _cyclops_

    _cyclops_

    Lid geworden:
    23 mei 2003
    Berichten:
    2.244
    Locatie:
    Veenendaal, NL
    WillemG..

    Bekijk even het forum. . er zijn wel meer issues met 't activeren.. helaas weinig aan te doen, en het ligt 'niet' aan je router omdat het spel gebruik maakt van poort gewoon HTTP verkeer (hetzelfde als je webrowser doet)... je zou eventueel een proxy moeten instellen.. maar dat zou alleen hoeven als je dat nu (in je browser) ook hebt..
     
  16. Gammapooka

    Gammapooka

    Lid geworden:
    25 nov 2004
    Berichten:
    1.787
    Locatie:
    Hoorn
    Wat een l** programma zeg, krijg het account niet geactiveerd terwijl ik 1000 % zeker weet dat ik de goede activatie code + username + password heb.

    Zie :
    [​IMG]
     
  17. Pasqual

    Pasqual Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 mei 2003
    Berichten:
    5.017
    Locatie:
    Nieuwerkerk
    Dit had ik ook maar dat lag bij mij niet aan me router. Maar aan dat ik me account op de site nog niet had geactiveerd. Na het activeren deed ie het wel misschien geld het zelfde bij jou?!?!?!?!

    @Gammapooka
    Misschien hoofdletter gevoelig?
     
  18. Gammapooka

    Gammapooka

    Lid geworden:
    25 nov 2004
    Berichten:
    1.787
    Locatie:
    Hoorn
    Nope, alles geprobeerd.
    Schijnt ook een bekent probleem te zijn op hun forum
     
  19. _cyclops_

    _cyclops_

    Lid geworden:
    23 mei 2003
    Berichten:
    2.244
    Locatie:
    Veenendaal, NL
    gamma, probeeer is overnieuw aan te melden met een kortere inlognaam.. daar waren ook wat bugjes mee heb 'k gehoord...
     
  20. Gammapooka

    Gammapooka

    Lid geworden:
    25 nov 2004
    Berichten:
    1.787
    Locatie:
    Hoorn
    Hey thnx !!!!!!!!!!!!!!!!!
    Het werkt !
    Heb nu een 5 letterige naam en activation was geslaagt :D
     

Deel Deze Pagina