Virtueel RC rijden

Ik ben redelijk nieuw in RC-land, heb onlangs een eerste elektro-kit in elkaar gestoken (buggy) en al eens wat herstellingen mogen sleutelen ... afijn, ik krijg de smaak te pakken.
Eigenlijk koos ik voor een elektro-buggy omdat dat leuker was in de tuin (en zonder geluidshinder) met mijn zonen. Ik zou zo niet weten waar ik met een "street"-model terecht kan en ik woon aan een drukke steenweg, dus even op straat kan niet... maar eigenlijk zie ik dat type rijden meer zitten.
Na wat surfen kwam ik op het spoor van Virtual RC Racing.
Ik wil dat graag wel eens proberen maar zit met wat vraagjes:
  • ten eerste, is VirtalRC ok, zijn er nog andere dergelijke softwarepakketten die vergelijkbaar zijn qua kwaliteit? (Ik kon nog geen opsporen via google maar geef voorlopig nog niet op)?
  • Hoe zit het met het realisme van dergellijke software? Als ik eerdere reacties op dit forum hieromtrent (search-functie :) )mag geloven, kan je er zeker wel uit leren qua handling en qua afstelling ... maar is de realiteit altijd nog wel ff anders.
  • Is het realisme via het klavier van de pc ook OK ... of heb je echt zo'n USB-zender of USB-ontvangertje nodig?
  • Waar geraak ik zo snel even aan een USB-zender (woon in de streek van Brussel)?
  • ...
  • Weet er iemand hoe ik aan de demo-versie van VirtualRC kan geraken want ik krijg momenteel telkens weer een error-pagina te zien
  • ...

Alvast thanks!

[edit]
Heb elders een linkje gevonden naar de demo-versie. Blijft toch wel vreemd dat ik op de eigenlijke site niet aan de demo kan komen.

Hello,

Zojuist nog virtual rc gedownload, zonder problemen. Op game download klikken. Dan kiezen welke versie(taal) je wil hebben en links op vrc game installation klikken. Volgende pagina op download. Zo werkte het bij mij. Kunt ook een VRC USB-adapter aanschaffen, kun je met uw eigen zender oefenen.

Groetjes, Stanny

mmm m@ntje, maar ik dacht dat je dan de basis-versie binnenhaalde zonder circuits?, Merci voor de tip.
Ik had ook het idee om die USB-zender aan te schaffen.
Zo'n USB-ontvanger kan natuurlijk ook maar dan blijf je ondertussen ook de batterijen van je zender opgebruiken + moet je je speedcontroler demonteren uit je RC-wagen.
Heb jij een tip waar ik die onvanger makkelijk kan bestellen in België?

[edit] Heb het gedaan zoals je zei .... maar bij deze versie zit dus geen demo-track en kan je niet rijden, tenzij je tracks aankoopt. Met het demo-bestand dat ik hoger aanhaalde, kan dat wel.

Bij de gratis demo op de site zitten twee demo tracks, maar die moet je eerst (gratis) aanmelden met je gebruikersnaam en wachtwoord.
Het spel is aardig realistisch en sommige wedstrijdrijders oefenen er zelfs mee. Het wordt constant doorontwikkeld en het wordt dus steeds beter. Ik heb trouwens op een ander forum gelezen dat er eind 2007 een offroad versie komt.

In de demo die ik op een andere site kon vinden zaten twee tracks: een oval een een slip-"parking".
Zijn dat de tracks waarover je het hebt?

Bij deze demo heb ik niet moeten registreren. Bij het gedownloadde bestand, de basis-software, moest ik wel registreren, maar daar zaten geen tracks bij. Als ik op de VRC-site op de link voor de demo klik, kreeg ik telkens een fout-boodschap.

ik gebruikte het een tijdje, en nu heb ik er allemaal problemen mee, er komen namelijk steeds nieuwe softwareversies uit.
bij mij "lagt" het spel en wil het circuit oslo niet meer starten.
waarschijnlijk omdat het maar de demo is..
ik vind daarbij het wel een mooi spel, mits het werkt.. maar absoluut nog niet realistisch

Tja, ik snap er niets van. Ik heb momenteel enkel de speedtrack (oval) en de Stunttrack (een lege parking) en da's wat saai.
Iemand een idee waar ik aan zo'n USB-zender kan geraken? Eventueel en winkel die ook opstuurt?

Ik had een kerel gevonden die zijn VRC met USB-zender incluis verkocht via marktplaats.nl maar nou moet ik iets verkeerds gezegd of geschreven hebben of zo, is dat in diens verkeerd keelgat geschoten, doet hij plots moeilijk over een halve € en wil aan mij niet meer verkopen.
Daarenboven is zijn advertentie op Marktplaats.nl (met mijn bod) nu ook plots weggehaald?

[edit] Nét een mailtje gekregen waarin de beste man toegeeft wat hard van stapel te zijn gelopen en dat hij toch aan mij wil verkopen ....
Ik weet niet of het wel een goed idee is om zaken te doen met iemand die zo snel van idee of stemming veranderd?

Hoi Low,

Ik weet niet waar je vandaan komt? maar bij Rc-Pitstop Zoetermeer staan op dit moment 2 demo consoles van Virtual RC, en uiteraard verkopen die ook de software in verschillende versie's, daar bedoel ik mee of alleen de software, losse zender met usb, of een losse usb stick zodat je je eigen zender kan gebruiken.

staat ook op beide consoles een Electro versie op maar die is nog wel in beta stadium maar wel te spelen op 3 circuit's waarvan 1 een indoor is en een ander Heemstede. Er word inderdaad gewerkt aan een Offroad versie, maar volgens mij gaat dat nog wel even duuren, meen ergens in 2008.

Ik rijd zelf ook wedstrijden met 1:8 ( paar per jaar dan) maar ik vind Virtual RC erg!!!!! realistish, verander wat aan je setup en je merkt het gelijk, goed of fout!

Zelf ben ik razend enthousiast over Elektro VRC en ik zal hem zeker ook proberen om als een van de eerste te bemachtigen.
Ik vind zelf VRC erg realistisch maar!. Ik vind hem erg realistisch op een kleine baan. Op grote banen vind ik hem minder realistisch. Waarom. omdat mijn zicht in het echt verder reikt dan die van een computer beeldscherm. Daarom stuur ik op een computer beeldscherm soms of vaak te laat een bocht in, omdat je hem niet ziet aan komen. Dat vind ik heel erg jammer. Op de indoorbaan is dit stukken minder erg, en daar ben ik dan ook niet vanaf te slaan!.

Ook het veranderen van de set-up vind ik goed kloppen. Alhoewel ik het jammer vind, dat de elektro versie nog met Foam banden werkt. Ik hoop dat ze hier ook rubberen banden aan toe gaan voegen.

Ik ben benieuwd wanneer de VRC Elektro uit komt, ik wil hem dan zeker hebben!

Groet Robert

Heb ondertussen ook VRC gekocht en ben aan het worstelen om eens foutloos een circuit rond te sturen. (I'm very noob in RC).
Maar ik heb nog nergens iets gezin van die electro-versie. IS daar ergens nen demo of beta van te downloaden?

Back