Virtuele propeller

Ik heb een propeller in Japan besteld maar nog niet binnen, ik ben hem alvast in 2 programma’s gaan uitproberen maar ik krijg een behoorlijk verschil. :? Het verschil is ongeveer 1000 toeren p.m.
Wie er het dichtste bij zit weet ik nog niet maar dat zie ik over een week (hoop ik) :)
22-20-1.jpg

http://members.home.nl/benvanbueren/22-20-1.txt

13x13 prop?

Zal voor deze toepassing wel werken, maar voor rekenen een probleem omdat de prop statisch overtrokken is en dan gelden de benaderings formules niet meer die bij dit soort berekeningen wordt gebruikt.
Probeer een prop bij het rekenen met zelfde belasting, maar die niet overtrokken zal zijn.
14x11, 15x9 zou zelfde toerental moeten geven.

Ik heb het geprobeerd met een 15 X 9 prop maar ik blijf een flink verschil zien.
Bij de één hou ik 6,6 Volt over onder belasting en de ander 7,34 Volt onder belasting.
Misschien is bij de één de cel gepusht en de ander niet of de parameters kloppen niet meer bij dat soort hoge belastingen.
:?:

Beide programma's maken waarschijnlijk gebruik van dezelfde formules maar ik zie dat voor de interne weerstand van de accu en regelaar verschillende waardes zijn ingevuld. De prop-constanten zullen waarschijnlijk ook niet hetzelfde zijn.

Verder zou ik bij dit soort vermogens niet al teveel uitgaan van dit soort programma's. Je cellen goed opsteken kan al gauw 30 Ampere schelen! Gewoon een kwestie van uitproberen en kijken wat andere mensen gebruiken (rcgroups, high performance forum).

Paul

Back