Virus?

Is er misschien een mogelijkheid dat mn pc besmet is met een virus door het modelbouwforum of de ads op de site?

Af en toe openen er andere paginas bij openen van paginas op het forum.
Antivirus gestart en virussen verwijdert. Daarna geen last meer gehad tot ik weer op dit forum kwam, gelukkig had ik nu een andere antivirus geinstalleerd en werden malicious paginas geblocked.

Ik was benieuwd of meer mensen hier last van hebben of dat er alleen bij mij iets mis zit.

Grt. Johan

Ik was benieuwd of meer mensen hier last van hebben of dat er alleen bij mij iets mis zit.
Grt. Johan

Nooit last van (iMac met firewall aan). Niet op de advertenties klikken, dan krijg je inderdaad andere pagina's.
Wat voor pagina's zijn het, van adverteerders op het forum?

Groet,

Ad Bakker

2 weken geleden heeft mijn oude laptop een virus ontvangen vanaf een Wiki pagina, volgens mij via een link die hier op het MBF gezet was. Kan me vergissen met de link, m'n laptop gaf in ieder geval aan dat er iets via Wiki naar binnen was gekomen.

Eerdaags die oude laptop laten nakijken, pest is wel dat al mijn foto's en bestanden weg zijn.
Gelukkig zwerven sommige foto's nog op het internet.

Ik heb er nu ook geen last meer van... zal wel een lokaal probleem geweest zijn op mn PC. Ondertussen 3 verschillende scanners op mn pc losgelaten AVG-AntiMalwareBytes-Nod32 en er worden geen virussen meer gevonden.
Dat het altijd bij het modelbouwforum voorkwam zal er mee te maken hebben gehad dat ik daar het meest op kijk.

Wat betreft de vraag welke sites naar voren kwamen, kan ik helaas nu niet meer nagaan, het waren iig louche sites en niet de gewone adverteerders.

Is het zo'n Windows recovery programma geweest die even aangaf dat de harde schijf slecht was?
Die heb ik nu ook 2x via gerenomeerde sites gehad, volgens de updates van Super anti Spyware lijkt dit virus continu te veranderen. Veel schade aanrichten doet het niet maar hij begint langzaam de div. mappen in je profiel en in Windows op hidden te zetten waardoor het lijkt dat je alles verliest. Hij is alleen erg irritant om te verwijderen.

2 weken geleden heeft mijn oude laptop een virus ontvangen vanaf een Wiki pagina, volgens mij via een link die hier op het MBF gezet was. Kan me vergissen met de link, m'n laptop gaf in ieder geval aan dat er iets via Wiki naar binnen was gekomen.

Eerdaags die oude laptop laten nakijken, pest is wel dat al mijn foto's en bestanden weg zijn.
Gelukkig zwerven sommige foto's nog op het internet.

hmm heb sinds vandaag ook last van denkik een virus
als modelbouwforum openstaat komt dit steets erophoevaak ik ook amueren druk (zo een venstertje dat je krijgt als je iets downloud

Is het zo'n Windows recovery programma geweest die even aangaf dat de harde schijf slecht was?
Die heb ik nu ook 2x via gerenomeerde sites gehad, volgens de updates van Super anti Spyware lijkt dit virus continu te veranderen. Veel schade aanrichten doet het niet maar hij begint langzaam de div. mappen in je profiel en in Windows op hidden te zetten waardoor het lijkt dat je alles verliest. Hij is alleen erg irritant om te verwijderen.

Dat is 'm Roelof, de virus die je hier omschrijft zit nu op m'n oude laptop.
Toen ik de meldingen kreeg (tig vensters achter elkaar) van 'critical error' stopte Firefox er mee, kon niet meer online komen ook niet met IE.
Van de virusscanner Avast kreeg ik ook diverse (van de zelfde meldingen onder elkaar), en verschillende mappen op het bureaublad waren verdwenen.
Er verscheen ook een venster die vroeg om een scan uit te voeren, dat klikte ik aan en het resultaat van die scan was dat er diverse critical errors waren gevonden.

Vervolgens verscheen er een venster met 'Buy now !' :-(

Zoek even naar de Hirens Boot CD en zet die even op een stick of cdrom en boot er mee. 1 van de tools op die cd is Mini-XP die je kunt opstarten, daarmee kan je als admin zo bij je bestanden komen en eventueel naar een andere disk kopieren.

Het virus is zwaar irritant als die de tijd heeft gehad, hij zal het startmenu leeg maken, in de desktop.ini zet hij iets weg en ook in de registry heel veel policies aanmaken zodat je ook minder rechten krijgt. Dat laatste is lastig ongedaan te krijgen.

Back