vissen handig bij het dlg vliegen? lol

ik ben hier veel aan het lezen voor me eigen dlg vliegtuig
en probeer mee te denken zodat ook ik een gruwelijk leip vliegtuigje ken hebben
nou ben ik ook sportvisser
en nou lees ik overal dat je een hengel deel ken geruiken voor het staart stuk :idea:
nou heb ik vandewinter een heel mooi hengeltje gekocht van een nieuw soort carbon
1:carbon wat bij het vissen nooit zou kennen breken (bij vliegen mischien wel )
2:wat dunner is dus lichter
3: en wat heel stijf is (buigt haast niet )
het carbon heet biofibre van shimano
het is nog erg duur (qua hengel )
maar mischien een idee als het in hengels zit mischien is het los ook te koop
kgaat me hengel niet slopen maar ga wel de goedkopere ervan kopen mischien ivm dat het een snoekbaarshengel is die dus de eigenschap krijgt om heel stug te zijn (minder doorbuigen)

Ik heb laatst idd 2 2e hengeldelen voor 5 euro per stuk gekocht bij een vishengelwinkel.
Prima spul. Die glasvezeldingen werken wel, alleen buigt het verschikkelijk... (en breekt toch nog..)

was meer een toelichting niet elke hengel heeft het en het is vandewinter pas in de collectie gekomen tis namelijk nog vrij nieuwe techniek nou is vissen iets heel anders maar heb meerdere hengels maar dit hengeltje gedraagt zich heel anders

peter.c zei:
gewoon naar plaatselijke vishandelaar gaan en vragen naar 3 de of 2 deel er is keus genoeg

Jammer dat Shimano er een eigen naam aan geeft; 'biofibre'.
Ik had graag geweten wat voor spul het werkelijk is.
Bij het vrije vlucht vliegen zit het grootste verschil tussen het normale en hoog modulus vezels.
En zoals bij veel dingen is het buigen of barsten.
hoog modulus is bijzonder stijf, maar brosser.
Een andere manier zie je bij de tweede staartboom van de 'Liddle Twister' van A. Hoekstra.
Een sandwish combinatie van gewalst dural (hard aluminium) en koolstof.
Dunnere varianten van deze staartboom heb ik ook in mijn F1B modellen zitten.
Ik ben benieuwd of dit heel blijft bij de lancering.
Moch één van mijn F1B staartpoken eens op de goede plek breken dan kan ik het gebruiken voor een mini.

ik zou de echte naam neit weten
ze lopen wel te pronken met het idee dat hun carbon lichter is en bijna onbreekbaar
nou is crashen met een vliegtuig een abrupte trilling en een vis vangen contineue kracht
dus weet neit wat daarmee het resultaat is weet ook niet hoeveel lichter me nieuwe hengel is hij is wel een stuk lichter als me andere hengels die vergelijkbaarzijn
crins zei:
Jammer dat Shimano er een eigen naam aan geeft; 'biofibre'.
Ik had graag geweten wat voor spul het werkelijk is.
Bij het vrije vlucht vliegen zit het grootste verschil tussen het normale en hoog modulus vezels.
En zoals bij veel dingen is het buigen of barsten.
hoog modulus is bijzonder stijf, maar brosser.
Een andere manier zie je bij de tweede staartboom van de 'Liddle Twister' van A. Hoekstra.
Moch één van mijn F1B staartpoken eens op de goede plek breken dan kan ik het gebruiken voor een mini.

crins zei:
Jammer dat Shimano er een eigen naam aan geeft; 'biofibre'Ik had graag geweten wat voor spul het werkelijk is..

Word vast gemaakt van een rest produkt uit koeienstront :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

crins zei:

Dit blijft wel heel .Ik heb al gevlogen bij windkracht vier met vol ballast en geen centje pijn

Alex Hoekstra zei:
Dit blijft wel heel .Ik heb al gevlogen bij windkracht vier met vol ballast en geen centje pijn

Hi Alex,

Deze cf staartbomen bestaan in nogal wat varianten. Niet alleen kwa materiaal en opbouw maar ook in veel verschillende diameters.
Eric heeft het over een staartboom vorr een F1B en die lopen taps van ca 12 naar ca 6mm.....
Jij hebt naar de foto kijkend een F1A variant. Dat zal wel iets zijn in de regio van 16 naar 8 mm schat ik zo.
Waar heb jij jouw staartboom vandaan? (EMC Vega) Er is namenlijk nogal wat prut materiaal op de markt; veel van dat spul wordt namenlijk op oekrainsche zolderkamertjes gemaakt........... (want dat is namenlijk de regio waar het meeste van dit soort materiaal vandaan komt) Zelf zou ik heel erg voorzichtig zijn met die varianten en zejer willen weten welke kwaliteit ik aanschaf.
Voor kwalitatief goed materiaal moet je bij de bekendere F1A vliegers zijn.

Arno

arno888 zei:
Hi Alex,

Deze cf staartbomen bestaan in nogal wat varianten. Niet alleen kwa materiaal en opbouw maar ook in veel verschillende diameters.
Eric heeft het over een staartboom vorr een F1B en die lopen taps van ca 12 naar ca 6mm.....
Jij hebt naar de foto kijkend een F1A variant. Dat zal wel iets zijn in de regio van 16 naar 8 mm schat ik zo.
Waar heb jij jouw staartboom vandaan? (EMC Vega) Er is namenlijk nogal wat prut materiaal op de markt; veel van dat spul wordt namenlijk op oekrainsche zolderkamertjes gemaakt........... (want dat is namenlijk de regio waar het meeste van dit soort materiaal vandaan komt) Zelf zou ik heel erg voorzichtig zijn met die varianten en zejer willen weten welke kwaliteit ik aanschaf.
Voor kwalitatief goed materiaal moet je bij de bekendere F1A vliegers zijn.

Arno

Deze staartbomen lopen van 14 naar 7 mm en wegen 20 gr bij 95 cm. Dit is de plus versie en zijn zeer stijf. Een stuk stijver dan de koolstofbuisjes die ik bij f3 modellbauw weg heb. Ze komen inderdaad van EMC Vega. Ik heb overigens nog geen starthoogte verschil kunnen waarnemen maar ik heb ze ook slechts één maal samen gevlogen en toen stond er haast geen wind. Misschien dat bij meer wind de verschillen zichbaar worden.

Back