vlaggetje van de zender kwijt.

• Topicstarter Topicstarter zerohour
  • Startdatum Startdatum
Z

zerohour

Guest
Hoi ik ben Bram, ik ben nieuw :).

Maar toevallig had ik meteen vraagje, iemand heeft het vlaggetje van mijn zender kwijtgemaakt. Waar kan ik een nieuwe kopen (liefst via het internet), of kan ik er op een makkelijke manier ook 1 in elkaar flansen?

Nee, die kun je nergens via internet kopen en zelf maken is retemoeilijk. Ik weet niet of je veel ervaring hebt in het maken van zendervlaggetjes? Volgens mij moet je eerst een brevet halen voordat je ze zelf mag maken.

Hmmm, waar zou ik ze dan wellicht kunnen verkrijgen?

edit: nee ik heb daar geen ervaring mee :p.

Laatst bewerkt door een moderator:
Wat onbeleefd van me om je trouwens niet eerst welkom te heten...Welkom!:D

Ik laat ze altijd maken bij een kleermakertje in Singapore. Een vriend van me vliegt op de 777 en neemt er dan één mee als ik hem weer kwijt ben. Maar het is wel link, als de douane je snapt ben je nog niet jarig.

Dankuwel :)

>_>. Alleen uuh, maak je nu een grapje ofwa? :p
Zo moeilijk zien die vlaggetjes er niet uit, en lijkt me toch niet dat de douane er moeilijk over doet, mja ik kan nergens een site vinden om er 1 te kopen, kheb tot zover op rc speedshop en de rc-shop gekeken.

Modelbouwers kunnen alles zelf maken, en als ze dat niet kunnen, gaan ze naar een modelbouwzaak. Mooier kunnen we het niet maken.

Nee goed, maar wat de vraag dus eigenlijk is, is of je slechts een lapje stof erom kan binden. Of dat je echt dat extra geval dat eraan hangt ook nodig hebt (die je dus niet in elkaar kan flansen).

Je hebt alleen iets aan je antenne nodig waarmee je kan zien hoe de wind staat. Een rood draadje wol aan het uiteinde van je antenne geknoopt doet het prima! Ook een knoopje aan het einde van het draadje zodat het niet gaat rafelen.

Om aan te geven wat voor kanaal je hebt, dat kan ook met een stickertje op je zender ofzo.

hallo
een vlaggetje hoef je niet uit taiwan of verweggiestan te bestellen,
gewoon je zakdoek aan je antenne knopen,
en als je model crasht kan je met dezelfde zakdoek je tranen weg pinken,
en voor een nummertje(neen geen sex)neem je een wasknijper met een klein kartonnetje en daar zet je je frequentie op,en doe je op je antenne,
of denk ik nou te simpel/goedkoop???
mvg markioo

Nee...maar deze post staat in het café en ik had het idee dat we/ik in de maling werden genomen. Iemand vraagt of het erg moeilijk is een vlaggetje te maken voor aan je antenne....

Vandaar mijn (flauwe) reactie. Serieuze reactie: ik heb zelf een poos een gerafeld draadje aan mijn antenne gehad als windvaantje, nu een dun reepje van een oude paraplu waar ik een parachuutje van had gemaakt.
Als je een vlaggetje wilt om je frequentie aan te geven moet je zorgen dat je de juiste kleur hebt (al weet ik niet welke kleuren bij welke kanalen horen, dat kan iemand anders vast wel vertellen.

Bram, mijn excuses :D

Wat onbeleefd van me om je trouwens niet eerst welkom te heten...Welkom!:D

Ik laat ze altijd maken bij een kleermakertje in Singapore. Een vriend van me vliegt op de 777 en neemt er dan één mee als ik hem weer kwijt ben. Maar het is wel link, als de douane je snapt ben je nog niet jarig.

Heb net trachten te bestellen bij de kleermaker maar ontwerpt nog alleen maar zakdoeken.

Maar serieus ....
Graupner heeft ze uit het leverprogramma gewipt ..... maar Multiplex levert ze nog steeds (voor € 3,40 per stuk) ....
  • bestelnummer: #169001 Frequenzwimpel 35MHz (oranje)
  • bestelnummer: #169003 Frequenzwimpel 40/41MHz (groen)

Dit zijn universele wimpeltjes waarop je met viltstift de cijfers van het kanaalnummer "inkleurt" ......
(voor 27MHz zou je een bruin wimpeltje moet gebruiken volgens de regeltjes, maar of die nog ergens te koop zijn ???)

Laatst bewerkt:
ik heb gewoon een stoffen lintje van een kado genomen en dat aan de antenne top gebonden.

Werkt prima voor te kijken vanwaar de wind zit. Ondertussen heb ik wel op mijn hoofdzender een rubberen korte antenne gezet - net dat iets veiliger voor de kinderen.

Patrick

Back