Hallo Theo.
nee dat moet je zelf niet doen , dat is moeilijker dan je denkt.
wat je moet doen is ,als de veer aan de voorkant zit ,wat ik wel denk , de spinner moer naar achter drukken , je moet eerst je startmotor met de blauwe cover er af halen .
de cover zit met linkse draad op de inlaat kelk geschroeft.
haal hem voorzichtig los , je kan de driepoot van de starter gebruiken om los te draaien.
dan heb je de compressor in zicht ,en druk dan de spinner moer naar achter ,en laat hem dan direkt weer los , dan moet de as , zeer snel weer terug komen naar voren .
Doet ie dat niet , dan is dat je probleem.
De simjet motoren staan erom bekend dat ze kritisch zijn.
als dus de compressor naar achter gedrukt word , dan heb je twee verliezen .
1. de compressor krijg meer lekkage , dus de motor word warmer en trager .
2. de turbine gaat verder van de ngv bladen vandaan , en dus is de straal minder krachtig ,en valt het vermogen weg.
en dan doet de motor het niet meer , en zeker geen snelle acceleratie .
ik heb het gehad met twee simjet 1200 , precies het zelfde probleem.
Maar eerst even kijken of je as ,als je hem naar achter drukt ,weer snel terug komt , moet eigenlijk direct gaan , geen vertraging.
Ik hoor het wel , anders bel me een keer.
Groet,
Martin.