Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Beste mede forumers,
Kunnen jullie mij vertellen waarom er op dit forum zo weinig over flammenhappers wordt geschreven?
Gert-Jan
Jammer dat ik niet het gereedschap heb maar hier vind je wel een paar hele mooie:
Flammenfresser und Vakuummotoren als Bausatz
Misschien eens even een kijkje nemen op onderstaande links.
Heel veel informatie en mooie werkstukken.
Stoomgroep Holland :: Bekijk onderwerp - Heteluchtmotoren
Stirlingheteluchtmotoren Pagina
Welkom bij Jan Ridders modelbouw
Heel veel succes ermee.
Als je Jan Ridders eventueel en mail stuurt kan je vast wel tekeningen van hem krijgen.
Groeten Norwin
Norwin, Wel een beetje sumier wat hierop staat.
gj
Beste Gertjan en andere lezers...
Onderstaande is van mijzelf, met dubbel vliegwiel en simpele spiritusbrander. Loopt als een zonnetje zolang je maar goede brandstof hebt, spiritus uit duitsland is schoner en brandt heter dan wat ze hier hebben, ze lopen er gewoon beter op.
Zo'n dingetje bouwen valt nog niet mee... Het vraagt om een zeer goede materiaalkeuze, een zeer hoge mate van prescici en een heel goede afstelling. Mijne is zonder zuigerveren om wrijvingsweerstand te verminderen, zuiger en cylinder gedraaid van hetzelfde materiaal en tot de honderste nauwkeurig, en je moet zeer goed kijken naar je warmtegeleiding, te koud en je krijgt hem nooit aan, te warm en hij slaat steeds af, daarom heb ik die messing voetplaat.
Sorry voor het vele stof........hij staat bij z'n vriendjes in de glazen kast.....![]()