vleugel bespannen maar vouwen/rimpels. is dit nadelig?

hoi

Ik heb vandaag de vleugel van mijn sig fourstar her bespannen omdat deze vol gaten zat . Echter was dit mijn eerste keer dat ik met oracover werkte dus zie je wel van die rimpels hier en daar..
Vroeg me af of dit veel uitmaakt (buiten het zicht)?
Heb over de randen blanke nagellak gedaan zodat deze niet los komen. Moet dus wel goed komen veronderstel ik?
Heb hem ook gefolied zodat de wind in de juiste positie blaast (niet onder de folie dus). Echter ziet het er niet echt uit.. van ver merk je niets/niet veel maar van kort bij zie je dat 1 plek beetje te lang verwarmd is en dus meer spant dan de rest. Andere delen zitten vol rimpels...

mvg sven

Probeer anders even met een verfbrander voorzichtig de kreukels er uit te trekken. Of met een foliebout op de hoogste stand.

Maar misschien kun je beter wat foto's plaatsen, dan kunnen we zien of het nog te redden valt of niet.

In theorie zal lucht rond de rimpels willen blijven plakken en dus invloed moeten uitoefenen op de vliegeigenschappen ( een golfbal heeft putjes zodat daar lucht in blijft plakken en een soort kussen om de bal heen maakt, waardoor hij verder vliegt), maar in de praktijk merk je er eigenlijk niks van.

Welk soort rimpels zijn het?
Zijn het rimpels van folie die dubbelgekreukt is?Misschien zijn het wel rimpels van de folie omdat deze nog niet genoeg gespannen is?Zajo kan je ze nog netjes wegwerken door nog meer de gaan krimpen.
Misschien effe een foto plaatsen zodat alles duidelijker is?
Mvg Wes.

En Danny was me net voor. :-)

ja ik kan denk ik wel nog wat meer verwarmen zodat hij verder krimpt echter heb ik wat angst dat ik hem te strak wil trekken en hij scheurt ofzo...
ook zijn er vouwtjes van dubbel gevouwen te zijn maar ach..
Morgen een foto plaatsen.
Het is niet rampzalig maar ook geen vakmanschaps werk :D

hier wat foto's, echter niet kijken naar de verbinding tussen aillerons en vleugel, tussen die spleet komt normaal nog een strip oracover. Volledig opnieuw herbeginnen zit er niet in, ik weet dat hij wel luchtwaardig is maar het oogt gewoon niet :).
s7003404.jpg

By sven311 at 2011-08-20

s7003403.jpg

By sven311 at 2011-08-20
s7003402.jpg

By sven311 at 2011-08-20
s7003401k.jpg

By sven311 at 2011-08-20
s7003400.jpg

By sven311 at 2011-08-20

Je film is niet warm genoeg gestookt....Oracover is een oersterke film maar moet met een heel warm strijkbout worden aangebracht.

Op de plaatsen die je reeds gewarmd hebt onmiddelijk met een nette zachte doek overwrijven zodat je de lijm helpt hechten aan de vleugel.

Hieronder staat een artikel over het aanbrengen van Oracover bij bespanfolie in de linkerkolom

http://hobbyin.home.xs4all.nl/

Stevo

Laatst bewerkt:
Zoals ik zie kan je hem VEEL beter krijgen.Zeker nog hoger warmen.Je stijkboutje staat inderdaad niet heet genoeg.
Een zachte kous over je ijzer doen gaat het beter en niet te hard willen drukken.Dat is belangrijk.De rimpels zouden er toch uit moeten gaan hoor.
Mvg Wes.

Laatst bewerkt:
Back