vleugel uit wisselen mogelijk ?

Hoi ,

ik ben een beginner met rc vliegen, heb me brevet gehaald na paar lessen.

ik HAD 2 trainers met een V stelling . nu nog maar 1 .haha

mijn vraag is 'i
n
ypyny4aq.jpg
.
ik heb 1electro gemaakt , en de vleugel van nitro is , stuk.

maar ik zou graag ook nitro terug willen gebruiken .
en ben met de vleugel begonnen , maar weet niet of me dat gaat lukken . dat het ook sterk blijf.
ik heb foto van de stabilo s gemaakt omdat die anders zijn.
maar de rest van maar is zelfde .
ik wil het gaan proberen . ,
maar als jullie zeggen 100% niet gaat werken . dan niet .

en ik wil alles heel houden zo lang mogelijk.

tank was leeg en toen heb ik hem hard beer gezet , buiten me zicht . achter mais .
bedankt zo vast .

je9u7uju.jpg

Laatst bewerkt:
dat kan zeker
je moet alleen het balanspunt in de gaten houden
en de spanwijte moet wel ongeveer overseen komen

en de draag kracht ?

dat kan zeker
je moet alleen het balanspunt in de gaten houden
en de spanwijte moet wel ongeveer overseen komen

balans punt CG
bedoeld u?

ja dat is natuurlijk altijd het zelfde ! welke vleugel ook?
Want de CG punt ,is een vast punt. en de vleugel lig tegen een latje
.aan !
dus al zou de vleugel , smaller of breder Zijn ,dan zak hij nig steeds in ballans zijn.

maar de een is dikker dan de ander.

En zo ver ik gelezen had,heeft dat met draag kracht te maken !
? of heb ik het nu mis .?
de vleugel die stuk is , was dikker.
En de kist is ook stuk zwaarder dan de witte .

?

nee, nee, nee. Dat CG is afhankelijk van de koorde en enkele andere gegevens. Daarnaast moet je rekening houden met het profiel en het instelhoekverschil.....

Er komt dus veel meer bij kijken dan je denkt.

CG berekenen doe je via: The R/C Aircraft Proving Grounds - Center of Gravity Calculator
eventjes alles doorlezen en de gevraagde getallen invullen.
Bij: Enter %MAC Balance Point: vul je voor een normaal vliegtuig 28% in (of iets tussen de 25 en 30 %), voor een staartloze 20%.