vleugel uit wisselen mogelijk ?

Hoi ,

ik ben een beginner met rc vliegen, heb me brevet gehaald na paar lessen.

ik HAD 2 trainers met een V stelling . nu nog maar 1 .haha

mijn vraag is 'i
n
ypyny4aq.jpg
.
ik heb 1electro gemaakt , en de vleugel van nitro is , stuk.

maar ik zou graag ook nitro terug willen gebruiken .
en ben met de vleugel begonnen , maar weet niet of me dat gaat lukken . dat het ook sterk blijf.
ik heb foto van de stabilo s gemaakt omdat die anders zijn.
maar de rest van maar is zelfde .
ik wil het gaan proberen . ,
maar als jullie zeggen 100% niet gaat werken . dan niet .

en ik wil alles heel houden zo lang mogelijk.

tank was leeg en toen heb ik hem hard beer gezet , buiten me zicht . achter mais .
bedankt zo vast .

je9u7uju.jpg

Laatst bewerkt:
dat kan zeker
je moet alleen het balanspunt in de gaten houden
en de spanwijte moet wel ongeveer overseen komen

en de draag kracht ?

dat kan zeker
je moet alleen het balanspunt in de gaten houden
en de spanwijte moet wel ongeveer overseen komen

balans punt CG
bedoeld u?

ja dat is natuurlijk altijd het zelfde ! welke vleugel ook?
Want de CG punt ,is een vast punt. en de vleugel lig tegen een latje
.aan !
dus al zou de vleugel , smaller of breder Zijn ,dan zak hij nig steeds in ballans zijn.

maar de een is dikker dan de ander.

En zo ver ik gelezen had,heeft dat met draag kracht te maken !
? of heb ik het nu mis .?
de vleugel die stuk is , was dikker.
En de kist is ook stuk zwaarder dan de witte .

?

nee, nee, nee. Dat CG is afhankelijk van de koorde en enkele andere gegevens. Daarnaast moet je rekening houden met het profiel en het instelhoekverschil.....

Er komt dus veel meer bij kijken dan je denkt.

CG berekenen doe je via: The R/C Aircraft Proving Grounds - Center of Gravity Calculator
eventjes alles doorlezen en de gevraagde getallen invullen.
Bij: Enter %MAC Balance Point: vul je voor een normaal vliegtuig 28% in (of iets tussen de 25 en 30 %), voor een staartloze 20%.

Het instelhoek verschil is afhankelijk van het profiel en kun je ook berekenen, of proefondervindelijk vaststellen met vliegen.........

Als ik het goed zie een Charter en een Snoopy vleugel, daar zit al een verschil in profiel. De Charter heet een soort van clark-Y profiel (vlakke onderkant) en de Snoopy heeft een lichte bolling aan de onderzijde, welk type profiel die heeft weet ik zo niet. Dus hier zit al een verschil in instelhoek.....

dus wat ze eerst hier zeiden ,klopt niet!

nee, nee, nee. Dat CG is afhankelijk van de koorde en enkele andere gegevens. Daarnaast moet je rekening houden met het profiel en het instelhoekverschil.....

Er komt dus veel meer bij kijken dan je denkt.

CG berekenen doe je via: The R/C Aircraft Proving Grounds - Center of Gravity Calculator
eventjes alles doorlezen en de gevraagde getallen invullen.
Bij: Enter %MAC Balance Point: vul je voor een normaal vliegtuig 28% in (of iets tussen de 25 en 30 %), voor een staartloze 20%.

Het instelhoek verschil is afhankelijk van het profiel en kun je ook berekenen, of proefondervindelijk vaststellen met vliegen.........

Als ik het goed zie een Charter en een Snoopy vleugel, daar zit al een verschil in profiel. De Charter heet een soort van clark-Y profiel (vlakke onderkant) en de Snoopy heeft een lichte bolling aan de onderzijde, welk type profiel die heeft weet ik zo niet. Dus hier zit al een verschil in instelhoek.....

hoi bedankt voor u uit leg.

ik weet hoe ik het CG
punt kan vinden .

ze hebben alle 2 gevlogen!!!
1 nog steeds ,

zoiezo heb ik tekening .

en bij de cessna klopt te dat punt.
ook zijn de kisten al gebouwd en jaren mee gevlogen
. en ik nu paar maanden.

het CG punt bij snoopey uit gerekend toen,
maar bij de snoopey klopte daar niks van.
( verkeert gebouwd ? zo gekocht . maar we hebben hem vliegend moeten balanceren .
eerst vlucht op lipo . ging hij van start de lucht in zonder 10 vm rijden .
gelukkig was een clublid 30 jaar ervaring. die hem zijn test vlucht gaf.
uit eindelijk .vlieg hij nu.

maar dat CG punt klopt daar niet.
maar goed ,wat ik bedoel is .
ik wil alleen weten . of nu mogelijk is of, niet .

zo veel schil het niet . alleen is de cessna vleugel . 1 cm dikker ,!

maar ik had het dus wel goed

dat het niet zo maar kan .
en zo als ik al zei .1 dikker is . is meer draag kracht?

de blauw is een Cessna .! staat er op tenminste .

de vleugel die stuk is .is vlak boven en onder. als ik een hoek ijzer er op leg . raakt hij over heel vleugel ,helft.

en de instel hoek. zegt u .!

oke . dat is de vleugel tegen over stabilo?
gek genoeg . moest bij cessna een v lat onder vleugel achter .
van 5 mm . dat is wat u bedoeld .

de stand van de vleugel tegen over stabilo .

kan ik dan bv.
naast elkaar zetten en kijken meten . de afstand boven kant stabilo
n onder kant vleugel.?
dat die gelijk is ?

heeft dikte met draag kracht te makken dan?
dat de snoopy . 2kilo weeg . en cessna . 2,7 .

De dikkere vleugel zomaar op de andere romp plaatsen zal niet lukken. Door het andere profiel en dikkte zul je een heel andere instelhoek krijgen --- dus een niet/slecht vliegend toestel. Wanneer je bij mij in de buurt woont wil ik je wel helpen om deze te repareren. Zo te zien moet dat heel goed te doen zijn.

... Wanneer je bij mij in de buurt woont wil ik je wel helpen om deze te repareren. Zo te zien moet dat heel goed te doen zijn.
Forumtipjes:

• Het kan handig zijn om je woonplaats of regio in je
    profiel - MBF
    op te geven, dan kan iedereen dat altijd links onder je gebruikersnaam zien. Daarmee kunnen leden je verwijzen naar evenementen, winkels, clubs, personen, handel, locaties en drinkgelagen in jouw omgeving. En wie weet, misschien woont er wel een behulpzame ervaren MBF'er bij jou om de hoek, of iemand die jij kunt helpen.
  • Indien je ook leeftijdsweergave activeert in jouw profiel - MBF, zal die altijd zichtbaar zijn, links naast je berichten. Met die kennis kunnen forumleden beter maatwerk leveren in hun antwoorden. Leeftijd geeft indicatie van budget, aantal jaren scholing (= talen, wiskunde, natuurkunde, rij- en zwemles etc) en het al dan niet aanwezig zijn van een hogere instantie, eventueel in combinatie met handenbindertjes. Of dat je wellicht zelf nog in de categorie handenbindertje valt. En leeftijd kan een (zeer) ruwe indicatie geven van de 'kwaliteit' van jouw antwoorden.
  • Met andere woorden, het vergemakkelijkt en verbetert de communicatie, en de persoonlijke contacten.

heb ik aangepast,

Forumtipjes:

• Het kan handig zijn om je woonplaats of regio in je
    profiel - MBF
    op te geven, dan kan iedereen dat altijd links onder je gebruikersnaam zien. Daarmee kunnen leden je verwijzen naar evenementen, winkels, clubs, personen, handel, locaties en drinkgelagen in jouw omgeving. En wie weet, misschien woont er wel een behulpzame ervaren MBF'er bij jou om de hoek, of iemand die jij kunt helpen.
  • Indien je ook leeftijdsweergave activeert in jouw profiel - MBF, zal die altijd zichtbaar zijn, links naast je berichten. Met die kennis kunnen forumleden beter maatwerk leveren in hun antwoorden. Leeftijd geeft indicatie van budget, aantal jaren scholing (= talen, wiskunde, natuurkunde, rij- en zwemles etc) en het al dan niet aanwezig zijn van een hogere instantie, eventueel in combinatie met handenbindertjes. Of dat je wellicht zelf nog in de categorie handenbindertje valt. En leeftijd kan een (zeer) ruwe indicatie geven van de 'kwaliteit' van jouw antwoorden.
  • Met andere woorden, het vergemakkelijkt en verbetert de communicatie, en de persoonlijke contacten.

hoi ja u heeft gelijk,

ik heb geplaatst omg . breda ,

bedankt

De dikkere vleugel zomaar op de andere romp plaatsen zal niet lukken. Door het andere profiel en dikkte zul je een heel andere instelhoek krijgen --- dus een niet/slecht vliegend toestel. Wanneer je bij mij in de buurt woont wil ik je wel helpen om deze te repareren. Zo te zien moet dat heel goed te doen zijn.

bedankt voor het aan bieden.
het gaat wel lukken denk ik.
om dat de andere helft nog heel is heb ik die als voor beeld,
heb balsa hou gehaald enz.
maar ben bang dat het niet sterk genoeg is,
ook folie er op krimpen,
heb alleen een strijk ijzer,
en al was het gelukt met stabilo, en romp.
was het toch paar keer fout gegaan, 40 euro folie om stabilo .
te follie ,

maar ik dacht als nu uit te wisselen valt dan ben ik klaar ,haha

er zat een gat in de vleugel
4 ribben weg .
ik heb na gemaakt en met een hoek strip.
steeds gekeken of ik op de lijn blijf.
maar je leest dat het zo nouw kom en dus ben ik bang dat ik als nieuw,en niet kennis heb van bouwen van vleugels dat ik alles voor niks doe,
en op de club hoor dat niet zal werken,

ik wil graag nitro kist je hebben ,
eerst waren ze dat alle 2.
nu is snoopey electro,

maar ik zat al te denken aan een wissel systeem, hahah
subframe dat ik nitro kan vliegen of electro,

er is niks aan veranderd om electro te maken , dan 4 gaten er bij , en stuk lood .
maar ja .

Wanneer je het zelf niet vertrouwd wat sterkte aangaat zou ik het ook niet zelf proberen. Maar mijn aanbod staat :) Misschien op een zaterdag ochtend de vleugel repareren en 's middags gelijk invliegen?

... heb me brevet gehaald ...
Bij welke club vlieg je? Via forum dit soort kennis overbrengen, en checken, is niet goed te doen, zeker niet als je nog je kinderschoentjes moet verslijten qua modelvliegen. Iemand moet het zien, uitleggen, teken, handen gebruiken..

Back