N
nitrostar
Guest
Door het slechte weer van de laatste weken heb ik me vooral beziggehouden met de x-twin en allerlei leuke modelletjes gebouwd... De leukste vond ik de Micro Ultimate.
Nu ben ik van plan een 22" versie van deze te bouwen zodat ik hem met mijn futaba zender kan besturen (in het begin gewoon hoogte en richting, mss later rolroeren...)!
Heb hiervoor 2 combo's in gedachte:
1) 30gr's motor + 25A BEC (20gr) + 3S 1000 15C (90gr) + 2 5gr servo's.
Dit geeft een thrust van 360 gr en model zal tussen 180 en 200gr uitkomen...
2) 30gr's motor + 10A BEC (10gr) + 2S 800 10C (40gr) + 2 5gr servo's.
Dit geeft een thrust van 310 gr en model zal tussen 140 en 150gr uitkomen...
Het verschil is wel dat ik voor de eerste combo alleen de motor en de servo's zou moeten aanschaffen (de rest staat gemonteerd op mijn zelfbouw Slowstick waarmee ik vlot begin te vliegen, maar nogal groot hé...). Voor de tweede combo moet ik alles aanschaffen en zal ik rond de 100euro zitten!
Graag had ik jullie deskundige mening hierover eens gehad, of moest je een ander leuk 20" model weten is dit ook steeds welkom.
mvg
Sjekke

Nu ben ik van plan een 22" versie van deze te bouwen zodat ik hem met mijn futaba zender kan besturen (in het begin gewoon hoogte en richting, mss later rolroeren...)!
Heb hiervoor 2 combo's in gedachte:
1) 30gr's motor + 25A BEC (20gr) + 3S 1000 15C (90gr) + 2 5gr servo's.
Dit geeft een thrust van 360 gr en model zal tussen 180 en 200gr uitkomen...
2) 30gr's motor + 10A BEC (10gr) + 2S 800 10C (40gr) + 2 5gr servo's.
Dit geeft een thrust van 310 gr en model zal tussen 140 en 150gr uitkomen...
Het verschil is wel dat ik voor de eerste combo alleen de motor en de servo's zou moeten aanschaffen (de rest staat gemonteerd op mijn zelfbouw Slowstick waarmee ik vlot begin te vliegen, maar nogal groot hé...). Voor de tweede combo moet ik alles aanschaffen en zal ik rond de 100euro zitten!
Graag had ik jullie deskundige mening hierover eens gehad, of moest je een ander leuk 20" model weten is dit ook steeds welkom.
mvg
Sjekke