Vleugelpen zwever

Hoi

Ben met mijn ASW15 bezig en heb net een set vleugels geregeld, ik weet allen niet wat voor een pen ik kan gebruiken om de vleugels aan elkaar en aan de romp te bevestigen.
de spanwijte is 3 meter en hij word als het goet is tussen de 2,5 en 3 kilo.

Groeten Halmar

zou 8mm koolstof genoeg zijn voor een 2m hellingzwever? Bedoeling is een lichte maar wendbare kist te maken; een eerste zwever met rollen voor op de helling. Rond de 1500g eventueel met ballast tot een dikke 2000g te verzwaren...

Bij ons op de club is iemand die koolstof vleugelpennen met V-stelling laat maken. Dat kan dus wel.
Als hier interesse voor is, dan wil ik wel eens vragen waar hij dat laat doen.
Ik dacht bij een gerenomeerd bedrijf in Duitsland.
Bert

:wink: Als het niet in de "tig"meters gaat lopen kan ik voor jullie wel het e.a. regelen. :wink:

Ik ben werkzaam in de enige fabriek in Nederland waar men koolstof buis en staf materiaal vervaardigd.
Afvalstukjes genoeg.....Laat maar eens horen over welke lengtes we praten..

Ik kan wel eens wat opsturen
Groeten Gert

met vliegers als 'backuphobby' heb ik zelf ook nog wat restjes koolstofbuis..
Ik vroeg me gewoon af of 8mm voldoende zou zijn. Het ontwerp van m'n zwevertje is nu aan het evolueren naar 1,5m spanwijdte, kwestie van de kosten wat te drukken. Daar zal 8mm ruim voldoen denk ik..

Voor een 1,5 mm zwever is 8 mm veel meer dan voldoende, tenzij je er een wereldsnelheisrecord mee wilt verbeteren. Te dik kan overigens geen kwaad, alleen is het natuurlijk extra gewicht. Ik denk dat 6mm rond meer dan voldoende is.

Als verbindingsstuk nooit koolstofbuis gebruiken. Behalve dat het niet tegen puntbelastingen kan kun je hat dan ook platdrukken. Koppelstukken voor vleugels altijd maken van massief materiaal indien dit materiaal uit koolstof bestaat!!

Vanaf 1mm rond massief en vanaf 4mm hol
Dit is een matrix van epoxy met koolstofvezel hetzefde materiaal waar vliegerstokken van gemaakt zijn !

gr Gert

Back