Dag techneuten,
Ik probeer een vleugel te ontwerpen voor een electro, thermiek zwever. span. 270 cm, vleugel opp. 55 dm2, gewicht ( hopelijk) 1600 gram. Twee vleugelhelften worden aan de romp zijkant geschoven. Buizen in de vleugel en romp en daarin een buis c.q. staaf. In de buurt van de achterlijst komt een 3mm pennetje om de juiste instelhoek te fixeren. Tussen de twee vuren hoofdliggers is 13 mm ruimte en rekening houdend met de V-stelling kan ik maximaal een buis inbouwen van 10 mm dia.die dan 16 cm in de vleugelhelft steekt Het liefst zou ik een buis van 9 mm toepassen met een binnen buis c.q. staaf van 8mm omdat ik dan wat meer dan 16 cm "naar binnen" kan. Bij Graupner zie ik Kohlstab 8 mm en Aluminiumrohr 9,0/8,1 en Messingrohr Hart 9,0/8,1. Op het forum zie ik wel gerelateerde items, maar daar kom ik niet veel verder mee met mijn "probleem".Het zelf maken van kunststof pennen en buizen lijkt me een beetje te veel gegvraagd van mijn modelbouw capaciteiten!! Wie help s.v.p. ??
Peter
Ik probeer een vleugel te ontwerpen voor een electro, thermiek zwever. span. 270 cm, vleugel opp. 55 dm2, gewicht ( hopelijk) 1600 gram. Twee vleugelhelften worden aan de romp zijkant geschoven. Buizen in de vleugel en romp en daarin een buis c.q. staaf. In de buurt van de achterlijst komt een 3mm pennetje om de juiste instelhoek te fixeren. Tussen de twee vuren hoofdliggers is 13 mm ruimte en rekening houdend met de V-stelling kan ik maximaal een buis inbouwen van 10 mm dia.die dan 16 cm in de vleugelhelft steekt Het liefst zou ik een buis van 9 mm toepassen met een binnen buis c.q. staaf van 8mm omdat ik dan wat meer dan 16 cm "naar binnen" kan. Bij Graupner zie ik Kohlstab 8 mm en Aluminiumrohr 9,0/8,1 en Messingrohr Hart 9,0/8,1. Op het forum zie ik wel gerelateerde items, maar daar kom ik niet veel verder mee met mijn "probleem".Het zelf maken van kunststof pennen en buizen lijkt me een beetje te veel gegvraagd van mijn modelbouw capaciteiten!! Wie help s.v.p. ??
Peter