Vleugelprofiel 1/8 F16

Hallo forumgenoten,

Ik heb een 1/8 F16.
De bijgeleverde vleugels van GFK vind ik zeer zwaar en naar mijn gevoel ook zeer dun. Ze zullen het wel doen, maar ik wil het vliegtuig zo licht mogelijk hebben.
Daarom wil ik zelf styro/balsa met een glasmatfinish gaan maken.
Ook wil ik ( mits dit een meerwaarde heeft ) er rolroeren/ flaps in gaan maken.

Nu is mijn vraag, weet iemand het profiel van bijv. een Fly Eagle 1/8 F16 of een ander goed alternatief?

Alvast bedankt,

Groeten Danny.

Heee Danny,

nu ook op het vlak van de jets bezig :thumbsup:

Ik weet niet wat de GFK vleugels nu wegen maar styro/balsa met glasmat en dan spuiten weegt ook wel wat.
En als je de kist echt zo licht mogelijk wilt houden dan kan je ook alleen met tailerons gaan werken ipv met rolroeren en flaps.

De meerwaarde hiervan is er natuurlijk wel maar een must is het zeker niet.
Al is een full control kist wel mooier :yes:

Maar denk dat je vandaag wel wat mogelijke opties krijgt van F-16 bouwende forum leden.

Welk merk is het eigenlijk?

Hey Berto, Jep het virus heeft me te pakken :)
Zit er ook aan te denken om alleen met taileron te gaan vliegen. Het is een chinese kopie van een fly eagle. Maar ik heb niet echt vertrouwen in de vleugels, heb er één open gemaakt en er zit niet eens een wortelrip in ?!
Dus vandaar dat ik eraan zit te denken om zelf iets te gaan maken. Bij Jet Power nog ff shoppen voor wat onderdelen :) en dan vant winter de bouwhok in!
Dus alle tips zijn welkom.

Groeten danny.

Hoi Danny taileron vliegen zou ik voor gaan, vlieg zelf ook met een F16 en dat vliegt echt heel goed en het vliegbeeld is ook zeer goed op deze manier:)

groetjes Johan

Hoi Johan,

Ik denk dat ik dan ook maar voor alleen taileron ga.
Zag dat jij een fly eagle 1/8 hebt, mischien enig idee wat voor een soort profiel deze heeft?
Of zou je mij een paar maten kunnen vertellen zoals vleugeldikte, koord etc?

Groeten danny.

Back