vleugelprofiel edf

• Topicstarter Topicstarter robin15243
  • Startdatum Startdatum

beste vleugelprofiel

• lift (assymetrisch)

Votes: 2 28,6%
  • symmetrisch

Votes: 5 71,4%

• Total voters
    7
R

robin15243

Guest
Hey iedereen,

Wat is een goed vleugelprofiel voor een edf jet?
Ik wil er graag goed mee kunnen rollen, loopen en inverted vliegen.
*kan al goed vliegen*

Moet ik een vleugelprofiel nemen met

-extreme lift ( grote bolling aan de bovenkant)
-beetje lift (licht bolling aan de bovenkant)
-symetrisch profiel (FOX, boven en onder zijn gelijk)

Iemand een goed argument?
bedankt!

Alle profielen kunnen aan wat jij wilt maar voor het mooie zou ik vol symmetrisch nemen of als je nog rustig wilt rond vliegen met wat langere vluchten half symmetrisch. En niet een al te dik profiel.

En dan blijft de vraag nog welke vlieg eigenschappen je verder wilt. Welke algemeen gebruikt wordt weet ik niet .

Zoek hier een leuk uit zou ik zeggen.

betuwsemodelvliegclub.nl • Bekijk onderwerp - Airfoils / Vleugelprofielen.

Verschil in lift zit hem trouwens grotendeels in het verschil tussen de boven en onderkant.
Gr. Dennis

Als je er veel inverted mee wilt vliegen, zou ik zeker symmetrisch doen. Met een half gebolde vleugel moet je altijd veel down geven als je inverted vliegt. Mocht je toch echt veel gaan stunten, is het misschien interessant om zeker te overwegen een rudder in te bouwen. Dat geeft je de mogelijkheid tot knife edge vliegen. Daarnaast is het ook prettiger om mooie bochten te vliegen. Edfs (die van mij tenminste) hebben de neiging om vaak naar beneden te duiken in een "bank and yank" bocht. Met een rudder kun je dit nog compenseren.

Veel succes!

Vlieg gewoon met een vlakke plaat (depron) als het maar hard gaat geeft alles voldoende lift.
Okee, glijhoek met motor uit is niet echt daverend, maar dat had het origineel denk ik ook niet. (X-31)

En eerlijk gezegd intereseerd dit me ook niet echt bij dit toestel.....

Back