Vleugels bouwen voor zwever

hallo,
wellicht kan iemand me verder helpen. al geruime tijd ben ik op zoek naar een betaalbare zwever uit kunstof met airbrakes in de vleugels. Span+2,50 mtr. Dat valt nog niet mee. Nu zie ik regelmatig op sites en ebay betaalbare rompen voorbij komen. Ik denk dan hoe komen die aan vleugels? Nu zag ik al een bedrijf die foam kernen maakt op bestelling. eigen vorm etc. Dan denk ik weer hoe bepaal ik de form lengte etc. Zijn daar programma's of sites voor? Ik kom er eigenlijk niet veel verder mee. Misschien wil iemand me hier wat wegwijs maken?
alvast dank .

2 seconden gevlogen is ook gevlogen

O jongen toch, met zo'n vraag kan je een mensenleven vullen!

Als je geholpen wil worden is het noodzakelijk om je vraag te specificeren.

Zoals, om te beginnen:
- wat vindt je betaalbaar.
- Waarom wil je een "kunststof" vleugel.
- Hoe wil je vliegen met je zwever? Snel, lang, ver, acro....

Heerlijk zo'n antwoord van Berrie. Maar hij heeft gelijk. Het kost je jaren voordat je het echt een beetje begrijpt en er wat zinnigs mee kan. Aan de andere kant, leer je wel snel om de scherpste kantjes uit een ontwerp te verwijderen, begin je te begrijpen waarom een kist zus of zo doet ...

Als het je leuk lijkt om te ontwerpen, dan raad ik je aan om eens te gaan lezen in het sub-forum Aerodynamica. Dan krijg je in ieder geval een goede indruk wat je te wachten staat. Twee andere draadjes waarin je het proces een beetje kunt volgen zijn: "De bouw van de ADAMAS" en "De bouw van een snellere hellingzwever".

Dirk.

N.B.
Ik kan (tegen een kleine vergoeding) CNC schuimkernen snijden.

hahahhahah nog geen fuck opgeschoten met die antwoorden. maar begrijp dat het het verder gaat dan 2 vleugels eraan maken. vlieg nu met een cularis en wil de next step maken. merk dat remmen heel makkelijk is . heb nu butterfly ingesteld. maar zie ook die airbrakes wel zitten. budget.....tja ben een echte hollander, veel voor weinig :-))

Als je alles gelezen (en begrepen) had wat ik je gesuggereerd heb, had je het nu wel door. Maar ja, daarvoor is één nachtje te kort. Zelfs als je niet geslapen hebt ... ;-)

Ja, er komt veel meer bij kijken.

Aan de andere kant, als je eerst eens antwoord geeft op de vragen van Berrie (m.n. zijn derde vraag) dan kan er wat geholpen worden ...

Back